Julen blev skudt i gang med stort julebanko

Stemningen var høj, gevinsterne mange og fællesskabet i højsædet, da Bramming Boligforening lørdag d. 26. november for fjerde gang inviterede til julebanko. ”Nogle har fået sikret julemiddagen,” siger Eva Feldborg Nielsen, arrangør og næstformand i Bramming Boligforening.
Mere end 170 beboere fra Bramming Boligforening og deres familier var mødt op, da Bramming Boligforening for fjerde gang bød på julebanko. Foto: Anders Fabricius

”Det er så dejligt at se, når folk bliver glade for præmierne. Særligt i år, hvor mange er presset af høje energipriser og inflationen,” siger Eva Feldborg Nielsen. Hun har siden oktober samlet præmier ind hos de lokale erhvervsdrivende i Bramming og omegn. I alt ca. 200 præmier er det blevet til – lige fra gavekort til den lokale frisør til en flæskesteg på fire kg.

”I år kunne vi virkelig se, at præmierne lunede ekstra meget. Mange har jo grublet over, hvordan de skulle få julebudgettet til at række, og så vækker en stor flæskesteg jo ekstra glæde,” siger Eva Feldborg Nielsen.

Rykket til Bramming Kultur- og Fritidscenter

På grund af den store interesse for julebankospillet de seneste år var begivenheden i år rykket til Kultur- og Fritidscenter Bramming. 177 beboere og deres familiemedlemmer fra Bramming Boligforening havde i år tilmeldt sig, og det krævede ekstra plads.

”Her var både ældre, lidt yngre og så seks børn. Bankospillet samler folk, og man kan virkelig mærke, at der bliver hygget og talt på en anden måde end i den travle hverdag. Mange talte allerede om næste års bankospil,” siger Eva Feldborg Nielsen.

Lokal duo sang julen ind

Den lokale sangduo Agnethe og Poul Henning sikrede julestemningen med julesange i halvanden time, og i pausen serverede personalet i Kultur- og Fritidscentret gløgg og æbleskiver. Beboerne Robert og Rasmus havde den vigtige rolle som banko-opråbere.

”I år havde vi fået det lavet sådan, at tallene blev projiceret op på en væg, fordi vi var så mange deltagere. Det fungerede super godt,” siger Eva Feldborg Nielsen, der gerne vil sende en stor tak til alle, der har hjulpet med at stable bankospillet på benene.

”Uden de frivillige og de mange lokale sponsorer havde det ikke kunnet lade sig gøre. Så jeg vil gerne sige tusind tak,” lyder det fra en glad næstformand i Bramming Boligforening.

Billeder

Download
De erhvervsdrivende i Bramming og omegn havde doneret i omegnen af 200 præmier til det årlige julebanko i Bramming Boligforening. Foto: Anders Fabricius
Download