Bramming Boligforening

Kom til fastelavnsfest og legepladsindvielse i Bramming Boligforening

Den nye legeplads i Bramming Boligforening har været længe undervejs, men nu kan den endelig indvies. Søndag den 19. februar kl. 14 bliver der både klippet bånd og slået katten af tønden.
Legepladsen i Bramming Boligforening kan nu endelig indvies. Det sker søndag den 19. februar efterfulgt af tøndeslagning. Alle er velkomne.

”Endelig kan vi få indviet vores legeplads med en flot markering, hvor alle er velkomne,” siger næstformand i Bramming Boligforening Eva Feldborg Nielsen.

Legepladsen har været længe undervejs, fortæller næstformanden.

”Fordi vi gerne vil i en bæredygtig retning i Bramming Boligforening, valgte vi at legepladsen skulle opføres i genbrugsmaterialer. Under corona opstod der ventetid på den type materialer, så det har taget lidt længere tid end forventet. Derfor har vi virkelig set frem til, at vi endelig kunne indvie legepladsen,” siger Eva Feldborg Nielsen.

Blev til virkelighed via fondsmidler

Ønsket om en legeplads er blevet til virkelighed gennem fondsmidler fra Norlys Vækstpulje Midt, hvorfra Bramming Boligforening har fået tildelt 75.000 kr. og selv finansieret den resterende del.

”Legepladsen giver vores boligafdeling et kæmpe løft. Her kan børnene udfolde sig og styrke både motorikken og fællesskabet,” siger næstformand Eva Feldborg Nielsen, der sammen med afdelingsformand Per Bendix Pedersen i foreningens afdeling 8 har søgt pengene gennem Norlys Vækstpulje Midt.

Indvielsen af legepladsen finder sted søndag den 19. februar kl. 14. Bestyrelsesformand for Norlys Vækstpulje Midt Per Michaelis Holm, Anders Haagen Jensen fra Copla, der har produceret legepladsen og repræsentanter fra Bramming Boligforening vil være tilstede.

Efter indvielsen er der tøndeslagning med kåring af kattekonge og kattedronning og kaffe og kage.

Alle interesserede er velkomne.

Billeder

Information om Bramming Boligforening

Bramming Boligforening

Bramming Boligforening er en almen boligforening med mere end 650 lejeboliger fordelt på 15 boligafdelinger i Bramming og omegn.

Bramming Boligforening administreres af Boligkontoret Danmark, der som en foreningsbaseret nonprofitorganisation leverer administration, rådgivning og serviceydelser til mere end 30.000 lejeboliger landet over for både boligselskaber og kommuner.