Josephine Duevang Rathenborg er genvalgt som formand for Lægeforeningen Syddanmark

Pressefoto af Josephine Duevang Rathenborg

Josephine Duevang Rathenborg, der har været formand for Lægeforeningen Syddanmark siden 2019, er netop blevet genvalgt.

Hun har i sit virke som formand været en markant stemme i Region Syddanmarks sundhedspolitiske debat, og hun har arbejdet for at skabe et godt lægekollegialt fællesskab med en vision om at repræsentere en samlet lægestand i regionen.

”Coronaen har endnu engang tydeliggjort, hvor stor en rolle vores sundhedsvæsen spiller i samfundet – og hvor mange helt fundamentale udfordringer, vi står med. Jeg vil fortsat arbejde for, at lægerne kan mærke, de er en del af en stærk og faglig kollegial kultur, så vi i fællesskab kan kæmpe for, at vi får skabt et grundlæggende solidt sundhedsvæsen,” siger Josephine Duevang Rathenborg.

Josephine Duevang Rathenborg er til dagligt hoveduddannelselæge i urologi på OUH, og hun har været i repræsentantskabet for Yngre Læger i Region Syddanmark siden 2015.
Josephine Duevang Rathenborg er 37 år, bor i Odense, er gift og har to børn - en dreng på 10 år og en pige på 6 år.

Pressefoto af Josephine Duevang Rathenborg

Johan Reventlow er valgt som ny formand for Lægeforeningen Sjælland28.1.2022 06:02:00 CET | Pressemeddelelse

Lægeforeningen Sjælland har fået ny formand i skikkelse af praktiserende læge Johan Reventlow, som netop er blevet valgt af en enig bestyrelse. Johan Reventlow har været praktiserende læge i Slagelse de seneste 34 år, og han har gennem mange år været fagpolitisk aktiv. Han har siden 2010 været medlem af Praktiserende Lægers Organisation Sjællands (PLO-Sjællands) bestyrelse, og har i kraft sin bestyrelsespost været aktiv i en række udvalg. Han er nu formand for kvalitets- og efteruddannelsesudvalget, som er et fælles udvalg mellem PLO-Sjælland og regionen. ”Det er vigtigt for mig, at vi alle i sundhedsvæsenet føler et fælles ansvar for, at det bliver så godt og effektivt som muligt. Som ny formand vil jeg gøre mit for, at Lægeforeningen bidrager aktivt til den udvikling i Region Sjælland,” siger Johan Reventlow. Han har tidligere siddet i bestyrelsen i Dansk Selskab for Almen Medicin i en 6-årig periode, og han er fortsat fagligt aktiv i selskabet. Johan Reventlow er også praksiskonsule