Jonas Janholt Waarst tiltræder som kommerciel direktør for Aleris-Hamlet

Som led i Aleris-Hamlets strategi om udelukkende at beskæftige sig med sundhedsområdet tiltræder Jonas Janholt Waarst som kommerciel direktør for Aleris-Hamlet Hospitaler. Foto: PR.

Jonas Janholt Waarst er 44 år og uddannet cand.merc. fra Copenhagen Business School.

Jonas kommer senest fra en stilling som kommerciel direktør i Falck Healthcare A/S. Tidligere har han bl.a. været nordisk salgsdirektør i Falck Healthcare Holding og Nordisk Head of Commercial hos SOS International A/S.

Mange udviklingsmuligheder
Jonas Janholt Waarst vil indgå i den danske ledergruppe og får ansvaret for salg og udvikling af den eksisterende forretning med henblik på forsikrings- og pensionsselskaber, virksomheder og det offentlige. Han får også ansvaret for udvikling og opbygning af nye forretningsområder.

Adm. direktør i Aleris-Hamlet, Nis Alstrup, glæder sig over, at Jonas Janholt Waarst har valgt at komme til Aleris-Hamlet.

”I vores bestræbelse på at styrke vores fokus på at levere nye, innovative samt digitale sundhedsløsninger inden for de områder, hvor vi ser et stigende behov i markedet, er Jonas den helt rigtige profil til opgaven. Han kan tage os det næste vigtige skridt i et marked, hvor vi ser mange muligheder for at bidrage til et mere effektivt sundhedsvæsen, siger Nis Alstrup.”

Jonas Janholt Waarst ser også frem til det fremtidige samarbejde.

”Aleris-Hamlet er en spændende virksomhed i rivende udvikling, og jeg glæder mig til at blive en del af holdet og bidrage med al min viden og erfaring inden for healthcare-branchen. Aleris-Hamlet har et stort potentiale på både eksisterende og nye markeder, og der er gode muligheder for at se på alternative forretningsmodeller”, udtaler Jonas Janholt Waarst.

Aleris-Hamlet Hospitaler er – med mere end 40 specialer og afdelinger i Esbjerg, Herning, Ringsted, København, Aalborg og Aarhus – Danmarks største og bredest dækkende privathospital. Aleris-Hamlet Hospitaler omsatte i 2017 for 657 mio. og har ca 1.000 ansatte.

www.aleris-hamlet.dk