1. kvartal 2023: Jobindex følger budgettet og fastholder forventningerne
  • Jobindex' omsætning og resultat i årets første kvartal var i tråd med forventningerne: Nettoomsætningen var 106 mio. kr., og resultatet før renter og skat endte på 36 mio. kr. Det er henholdsvis 13% og 34% lavere end første kvartal 2022.
  • Jobmarkedet er fortsat stærkt på uændret niveau: De seneste otte måneder har antallet af jobannoncer på internettet ligget på ca. 10% over niveauet før corona.
  • Jobindex forventer fortsat en omsætning i niveauet 440 mio. kr. og et overskud før renter og skat i niveauet 150 mio. kr. for hele 2023.

Stærkt dansk jobmarked

"Siden efteråret sidste år har jobmarkedet ligget forholdsvis stabilt," fortæller direktør Kaare Danielsen i forbindelse med Jobindex-koncernens seneste kvartalsmeddelelse og fortsætter: "Det understøtter vores forventninger om, at der ikke er store udfordringer lige om hjørnet: Det danske jobmarked er stærkt og aktivt. Beskæftigelsen sætter nye rekorder og steg med knap 5000 personer i marts 2023, og de fleste økonomer har opjusteret deres forventninger og forventer en behersket med positiv vækst i BNP i 2023."

Uændrede forventninger

Jobindex-koncernens omsætning og resultat i første kvartal når de mål, der er forudsat i forventninger og budgetter, og Jobindex fastholder sine forventninger til hele året om en omsætning i niveauet 440 mio. kr. og et resultat før renter og skat i niveauet 150 mio. kr. Forventningerne er baseret på en forudsætning om, at det høje niveau i antallet af jobannoncer fortsætter.

"Selv om vi, som mange andre virksomheder, udfordres både på omsætning og på omkostningssiden, har vi startet med flotte resultater. Vi er især glade for at konstatere, at såvel vores rekrutteringsydelser som de aktiviteter, der udføres i Computerworld, oplever en absolut beskeden, men fortsat positiv vækst i omsætningen," slutter Kaare Danielsen.

Direktør Kaare Danielsen, telefon 20735010, email kd@jobindex.dk

Certified Adviser Jakob Tolstrup Kristensen, email jakob.tolstrup@cwicf.com