Joachim Claushøj Bindslev bliver ny vært på 'Dato'

Det bliver fremover Joachim Claushøj Bindslev, der giver dig de største, vigtigste og mest opsigtsvækkende historier i TV 2s nyhedspodcast 'Dato'. Den nye vært afløser Thomas Buch-Andersen, der vender tilbage i værtsstolen på TV 2 News.
Joachim Claushøj Bindslev bliver ny vært på TV 2s nyhedspodcast 'Dato'. (Foto: Henrik Ohsten/TV 2)

Lytterne skal vænne sig til en ny stemme i 'Dato', som fik premiere i begyndelsen af november sidste år. Stemmen tilhører den undersøgende journalist Joachim Claushøj Bindslev, som senest har bestyret aktualitetsmagasinet 'Kernen' på TV 2 Play, og som tiltræder sin nye rolle i begyndelsen af maj.

- Jeg er en kæmpe podcastjunkie, og derfor glæder jeg mig helt vildt til rollen som vært på 'Dato' og være med til at lave det, jeg elsker at lytte til, siger Joachim Claushøj Bindslev og fortsætter:

- I en podcast er der god plads til fordybelse og perspektiv, og med 'Dato' når vi samtidig ud til en yngre målgruppe, som ellers kan være svær at komme i kontakt med, siger den nye vært, som også har en fortid som undersøgende journalist og vært på TV 2 Business og programmerne 'Gravegruppen' og 'Operation X'.

36-årige Joachim Claushøj Bindslev afløser Thomas Buch-Andersen, som har været vært på 'Dato' siden den første udsendelse 7. november 2022.

- Joachim Claushøj Bindslev er en journalistisk stærk profil og skræddersyet til et program som 'Dato'. Samtidig skal der lyde en stor tak til Thomas Buch-Andersen, som virkelig har sat sit præg og været med til at skabe tonen i 'Dato', som vi kender formatet i dag, siger Marie-Louise von Holstein, chefredaktør for 'Dato'.

Thomas Buch-Andersen har været udlånt til 'Dato' fra TV 2 News, som han efter planen vender tilbage til i starten af maj.

- Det har været en både journalistisk og kollegial fornøjelse at søsætte 'Dato'. Nu er sporene lagt med de første 100 episoder, og mange lyttere har allerede fundet en vane i form og stil. Men 'Dato' kan meget mere. Jeg glæder mig til at høre, hvor en ny vært og det samme verdensklassehold kan bringe TV 2s nyhedspodcast hen. Jeg ved, det bliver stort, siger Thomas Buch-Andersen.

Jacob PanumPR-konsulent

Sport, nyheder og TV 2 NEWS