ISS og LeasePlan indgår unik partnerskabsaftale med fokus på bæredygtighed

ISS, der er en af verdens førende servicevirksomheder, og LeasePlan, der er den førende virksomhed indenfor leasing af biler til virksomheder har indgået en banebrydende, global Vested-aftale

Den nye aftale revolutionerer og transformerer det traditionelle køber-leverandør-forhold, og den vil være med til at skabe øget bæredygtighed, sikkerhed og operationelle resultater for de to koncerner.

Med ’bæredygtig mobilitet’ som bærende element for partnerskabet har ISS og LeasePlan designet deres kontrakt i overensstemmelse med principperne for Vested-modellen. Processen er blevet fulgt nøje af eksperter hos EY og certificeret af CIRIO, et svensk advokatfirma, der er fuldt autoriseret af University of Tennessee til at certificere Vested-kontrakter.

ISS leaser i øjeblikket omkring 20.000 køretøjer på verdensplan, hvoraf størstedelen leases gennem LeasePlan. Tidligere i år har ISS offentliggjort, at koncernen vil elektrificere sin globale flåde i samarbejde med LeasePlan, som en del af ISS’ ambition om at være CO2-neutral for den globale bilflåde med udgangen af 2030. Vested-aftalen er et vigtigt element i forhold til at opfylde dette mål.

Skift i tilgang
ISS og LeasePlan er gennem Vested-aftalen fælles om hinandens succes og har defineret en række ambitiøse målbare målsætninger. Disse mål omfatter blandt andet, at begge virksomheder forpligter sig til at  reducere bilflådens CO2-udledninger med en tredjedel inden 2025 i kontekst af partnerskabet  – med elbiler som den primære driver – samt optimere de samlede ejeromkostninger, reducere ulykker og øge kørselstilfredsheden.

Gennem det strategiske partnerskab vil begge virksomheder bruge deres fælles ekspertise til at understøtte Vested-målene, hvilket blandt andet omfatter at finde det bedst egnede køretøj til den rigtige brug, optimere køreadfærd og strømline processer.

Troels Bjerg, Group COO hos ISS, siger:
"Vi er overbeviste om at tætte, resultatbaserede partnerskaber er fremtiden for strategiske virksomhed-leverandør-relationer, da der skabes en langt mere innovativ og partnerskabslignende tankegang drevet af fælles mål.

"Dette vil hjælpe med at accelerere vores bæredygtighedsdagsorden og samtidig give mulighed for at forbedre forretningsresultater for begge partnere, såsom omkostnings- og ressourceoptimering."

Berno Kleinherenbrink, CCO for LeasePlan, siger:
“Vores Vested-partnerskab med ISS er den første i flådebranchen, der grundlæggende genopfinder kunde/leverandør-dynamikken og skaber reel værdi for begge parter. Ved at arbejde ud fra fælles mål og værdier er vi i stand til at udvikle næste generation af digitale løsninger, der er på forkant med fremtiden i flåde management-industrien. Vi ser frem til at bygge videre på vores over 20 års partnerskab med ISS, når vi går sammen om at reducere CO2-udledninger fra vejtransport og bekæmpe klimaændringer."

ISS og LeasePlans Vested-aftale er global i omfang. I første omgang vil aftalen blive implementeret i Danmark og Tyskland, hvorefter flere lande tager del i aftalen fra 2023.

Læs mere om Vested-modellen: Vestedway.com

Pressehenvendelser: Kontakt Kenni Leth, Global Head of PR & Media Relations