ISS lancerer ny takeaway-app til virksomheder

Servicevirksomheden ISS har over foråret og sommeren kørt et pilotprojekt med en takeaway-app i flere store finansielle virksomheder med succes. Nu skal løsningen udbredes til andre kunder

Det skal være nemt og bekvemt at tage mad med hjem fra arbejdet. For travlhed på vej hjem fra jobbet og lange køer i supermarkedet gør tiden knap for mange familier.

ISS, en af verdens førende servicevirksomheder, har som led i deres arbejde med teknologi i deres services udviklet og testet en takeaway-app til mobiltelefonen hos flere store danske, finansielle virksomheder hen over foråret og sommeren. App-løsningen er blevet taget godt imod af medarbejderne og interessen har været stor for at tage kvalitetsmåltider med hjem fra medarbejderrestauranten.

”Vi oplever i stigende grad, at vores kunders medarbejdere efterspørger services, der gør hverdagen nemmere. Det kan være alt fra tøjrens, lapning af cyklen til at tage mad med hjem fra arbejdet. Netop muligheden for at tage sunde måltider med hjem til sig selv og familien sparer tid for den enkelte medarbejder i hverdagen,” siger Johan Bjørn Jeppesen, direktør for Professional Services i den danske del af ISS og uddyber:

”Det har været et stort ønske fra vores kunder, at deres medarbejdere kan tage mad med hjem fra arbejdet. Derfor er vi også meget glade for, at vores kunders medarbejdere har taget enormt godt imod vores nye app-løsning. Interessen har indtil videre været overvældende, og vi regner med at implementere løsningen hos flere af vores kunder i løbet af efteråret.”

En af de virksomheder, der har testet den nye ordning, er den finansielle virksomhed Saxo Bank, hvor hovedparten af bankens medarbejdere i hovedsædet i Hellerup benytter sig af ordningen, der har vist sig at være en stor succes.

Siden ISS introducerede muligheden tilbage i foråret, er der bestilt over 2000 måltider blandt de 300 medarbejdere i banken, der har benyttet sig af ordningen.

”Vi er meget begejstrerede for den mad, ISS allerede leverer i vores medarbejderrestaurant. Derfor er vi også glade for, at vi med denne ordning gør det muligt for vores medarbejdere at kunne tage sunde måltider af høj kvalitet med hjem til sig selv og familien. Det sparer tid for den enkelte i hverdagen, hvilket er højt prioriteret hos vores medarbejdere, at man har den mulighed, når tiden er knap,” siger Lasse Lilholt, kommunikationschef i Saxo Bank.

ISS regner med at implementere takeaway-appen hos seks andre virksomheder i løbet af efteråret og på sigt skal ordningen udbredes til resten af ISS’ kunder i Danmark.