Irma-bananer forvandler madspild til softice

En økologisk og vegansk softice produceret på overskydende bananer.

Det er, hvad Irma bidrager til gennem en ny aftale med det lille iværksætterfirma, Banana.

Firmaet der er grundlagt forrige år af Christian Cordius-Hansen og Jacques Nørbo. Under et ophold på Hawaii fik de ideen til at lave en is, der kunne være nærende, smage godt og produceret af bananer, vand, citronsaft, vanilje og dadler - uden tilsat sukker eller mejeriprodukter.

De har netop indgået en aftale om at hente de økologiske bananer, som Irma har i overskud i foreløbig 25 butikker.

”At bekæmpe madspild er et helt centralt mål for Irma. Men uanset hvor dygtige vi bliver til at bestille de rigtige mængder hjem i den enkelte butik, så vil der altid være nogle varer til overs. Derfor er vi begejstrede for at kunne hjælpe til et så fint produkt som Banana laver. De står for samme værdier som Irma med deres softice: Kvalitet, omtanke og nydelse,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

Irma sælger – endnu – ikke softice. Så softice fra Banana kan man prøve i deres butik i Torvehallerne i København fra april til september og senere fra kommende mobile enheder, som vil dukke op mange forskellige steder.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Verdensberømt plantebaseret burger lander i Irma26.6.2019 11:00:00 CESTPressemeddelelse

Som det første supermarked i Danmark kan Irma nu tilbyde kunderne verdens mest populære og anderkendte plantebaserede burger, The Beyond Burger® fra Beyond Meat. Den er 100 procent plantebaseret, uden gluten og uden soya, kendt som den burger, der smager og ligner en kødbaseret bøf mest. Den kommer fra burgerens eget hjemland, USA, hvor den er et kæmpehit. ”Vi mærker en stærkt stigende efterspørgsel efter flere plantebaserede fødevarer af høj kvalitet. Med The Beyond Burger®, opfylder vi et stort ønske ikke alene fra vores veganske kunder, men også fra det stigende antal forbrugere, der skærer lidt ned på kødet og supplere med plantebaserede alternativer,” siger Søren Steffensen. The Beyond Burger® sælges sammen med kød fra slagterafdelingerne i Irma fra 8. juli. Tal fra Coop Analyse viser, at danskernes interesse for plantebaserede varer er 3-doblet siden 2012. Og fra 2017-2018 steg salget med 18 procent. https://coopanalyse.dk/analyse/02_377-vegi-varer-salg/ https://coopanalyse.dk/an