Irma-bananer forvandler madspild til softice

En økologisk og vegansk softice produceret på overskydende bananer.

Det er, hvad Irma bidrager til gennem en ny aftale med det lille iværksætterfirma, Banana.

Firmaet der er grundlagt forrige år af Christian Cordius-Hansen og Jacques Nørbo. Under et ophold på Hawaii fik de ideen til at lave en is, der kunne være nærende, smage godt og produceret af bananer, vand, citronsaft, vanilje og dadler - uden tilsat sukker eller mejeriprodukter.

De har netop indgået en aftale om at hente de økologiske bananer, som Irma har i overskud i foreløbig 25 butikker.

”At bekæmpe madspild er et helt centralt mål for Irma. Men uanset hvor dygtige vi bliver til at bestille de rigtige mængder hjem i den enkelte butik, så vil der altid være nogle varer til overs. Derfor er vi begejstrede for at kunne hjælpe til et så fint produkt som Banana laver. De står for samme værdier som Irma med deres softice: Kvalitet, omtanke og nydelse,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

Irma sælger – endnu – ikke softice. Så softice fra Banana kan man prøve i deres butik i Torvehallerne i København fra april til september og senere fra kommende mobile enheder, som vil dukke op mange forskellige steder.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

fakta Harrislee holder døgnåbent hele sommeren24.4.2019 06:45:00 CESTPressemeddelelse

Fra 1. maj kan man købe såvel dagligvarer som de klassiske grænsevarer døgnet rundt i fakta Harrislee, lige syd for den dansk-tyske grænse (ved Padborg). Dermed bliver det muligt for danskere altid at kunne proviantere uanset, hvornår de er på vej på ferie sydpå eller på vej hjem til Danmark. ”Vi ved, at der er mange af vores danske kunder, der gerne vil undgå at spekulere på, om de kan nå at købe deres dagligvarer – uanset om de er på vej til eller fra ferie,” siger salgsdirektør Per Boesen, fakta Tyskland. fakta Harrislee er den eneste af grænsehandelsbutikkerne, der holder døgnåbent fra 1. maj. Butikken adskiller sig fra andre butikker i området ved at have et stort udvalg af almindelige dagligvarer som frisk frugt & grønt, kød, samt grænsens største udvalg af økologiske varer – foruden de traditionelle grænsehandelsvarer. Normalt holder butikken åben for 7-22. Fra 1. maj vil der kun være lukket mellem lørdag midnat og søndag formiddag kl. 11 (det kræver tysk lov). Resten af ugen vi

Coop.dk udfordrer discount på økologi-priser23.4.2019 00:00:00 CESTPressemeddelelse