Irma åbner i Illum

Torsdag 30. august kl. 10.00 vender Irma tilbage til Illum med helt ny butik til livsnyderne i city

Nu bliver det igen muligt at lægge Irmas kvalitetsvarer i kurven i hjertet af København K.

30. august kl. 10.00 åbner Irma i dørene til en spritny butik i underetagen hos stormagasinet Illum. Dermed opfylder kæden et ønske fra mange kunder i city om at vende tilbage til Illum, hvor man var indtil for to år siden.

Og valget af beliggenhed er ikke tilfældigt. Irma er på rejse imod en mere urban identitet og betragter sig selv som fremtidens nysgerrige madhus, frem for et traditionelt supermarked. Derfor er underetagen i Illum, ILLUM UNDERGROUND,der fremover bliver en markedsplads med mad og drikkevarer af høj kvalitet fra velkendte forhandlere, den ideelle placering for Irma.

”Irma skal være noget særligt, og vi tror ikke på, at vi kan være noget særligt for alle. Derfor har vi valgt at koncentrere os om de kunder, der går op i økologi, dyrevelfærd, plantebaserede fødevarer og madglæde i det hele taget. Det er kunder, der primært findes i Storkøbenhavn, i Nordsjælland og i andre storbyer. Og derfor koncentrerer vi kræfterne her. Irma skal være det foretrukne madhus for idealisterne og madelskerne,”siger Irmas direktør, Søren Steffensen.

Placeringen understreger Irmas mål om at være til stede lige præcis der, hvor storbyens forbrugere er. Og med åbningen får den kvalitetsbevidste københavnerkunde igen mulighed for at klare indkøbene i Illum.

Alt det der skal være – og mere til

I den nye Irma-butik kan man købe ind både til hverdagen og lade sig friste, når der skal noget særligt lækkert på middagsbordet. For sammen med alle de klassiske Irmavarer, tilbyder butikken et velassorteret og stort sortiment på udvalgte varegrupper.

Blandt andet sørger butikkens delikatesse for, at der altid er et bredt udvalg af udskæringer til både hverdag og fest. Det samme gælder i den velassorterede afdeling med ost og charcuteri. Og skal der skåles, findes med Fine Wines-konceptet en perlerække af udsøgte vine og et stort udvalg af de rigtig gode flasker.

Kaffesortimentet bliver også ekstra bredt, så alle kaffeelskende kunder kan finde netop deres favorit - hvad end det skal være kapsler, hele eller kværnede bønner.

Når det skal være nemt og hurtigt at spise godt, er Irma i Illum Underground også et besøg værd. Et stort og inspirerende udvalg af måltidsløsninger to go, til både frokost og aften, ligger indenfor rækkevidde, uanset om man vil sidde og nyde maden eller om måltidet spises on the go.

Åbningen torsdag markeres med live musik og gratis indkøbsnet til de 700 første kunder.

Yderligere information:

Søren Steffensen, direktør i Irma

Søren. Steffensen@irma.dk

Mob. 5221 2801

Halvårsregnskab fra Coop Bank14.9.2018 13:15pressemeddelelse

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet. Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder. Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr. Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år. ”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber. Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og te

Fakta klar med første bio-bærepose10.9.2018 07:57pressemeddelelse

Som den første landsdækkende kæde i Danmark tilbyder Fakta fra 10. september sine kunder en klimavenlig og genanvendelig bærepose. Den nye pose er plantebaseret, lavet af biobaseret PE (polyethylen baseret på sukkerør) modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. Poserne er lavet af et fornybart materiale, og planterne har optaget CO2, imens de voksede, og derfor er poserne klimavenlige. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. Fakta vil fortsat også sælge den almindelige bærepose, der er 80 procent genanvendelig. Men den nye biopose sælges til samme pris, som den almindelige, 2,75 kr. ”Vi vil gerne gøre det lettere for vores kunder at være mere klimavenlige, når de handler i Fakta, uden at det skal koste dem ekstra. Vi ved, at omtanke for miljø og klima spiller en stadig større rolle for kunderne,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen, Fakta. Fakta har gennem det seneste år styrket sin po

Økologisk æbleproduktion crowfundede sig til 1,4 million kroner på seks timer14.8.2018 12:55pressemeddelelse

Bare seks timer efter, at Coop Crowdfunding havde udbudt projektet om flere økologiske æbler fra Fejø, var der rejst 1,4 millioner kroner. Pengene kommer fra 128 private investorer, der gerne vil støtte den økologiske produktion og samtidig have et udbytte på 3,25 procent i rente. Æbleproducent Laust Spandet Jensen er meget overrasket over, at det gik så hurtigt. ”Jeg fatter ikke, at der er så mange, der er interesseret. Men det er jo nok fordi, at Fejø æbler er rimelig kendt, og det der med at omlægge til økologi, det er noget, folk gerne vil,” siger Laust Spandet Jensen. Med den nye kapital kan Laust Spandet Jensen tilplante yderligere 8,5 ha jord til med æbletræer, der skal drives økologisk. I dag er der korn og raps på markerne. Der går ca. 5 år før æblerne er i butikkerne. Nicolai Jæpelt, der er projektleder ved Coop Crowdfunding, har aldrig set et projekt blive tegnet så hurtigt før. ”Det rammer en nerve, det der med at man kan støtte økologien, selv købe de æbler, der kommer ud

Thise Mejeri fylder 30 – og fejrer sølvbryllup med Coop6.8.2018 12:15pressemeddelelse

Et af dansk dagligvarehandels lykkeligste forhold runder i august et skarpt hjørne. Da fejrer Thise Mejeri og Coop, at de har samarbejdet i 25 år. Samtidig fylder det økologiske mejeri på Salling 30 år. I løbet af de 25 år har samarbejdet udviklet sig fra at omfatte et enkelt produkt til nu at omfatte 175 produkter, hvoraf mange har været nyskabende og sat nye standarder i køledisken: Jersey Minimælk, Skyr, Vesterhavsosten og senest Græsmælk er blot nogle eksempler på de nyskabende mejeri-produkter, som Thise og Coop har gjort til salgssucceser, der har ændret udvalget af mejerivarer. ”Samarbejdet mellem os og Thise har alt det vi ønsker, når vi siger, at vi vil være ”Sammen om bedre mad”. De går nye veje, de skaber produkter med ekstra kvalitet, de har hjertet med i alt hvad de gør – og så er de dejlige at samarbejde med,” siger adm. direktør Peter Høgsted, Coop. Thise Mejeri er på de 30 år gået fra en omsætning på nul til en milliard kr. årligt, hvor Coop står for den største del. Si