Irma åbner i Illum

Torsdag 30. august kl. 10.00 vender Irma tilbage til Illum med helt ny butik til livsnyderne i city

Nu bliver det igen muligt at lægge Irmas kvalitetsvarer i kurven i hjertet af København K.

30. august kl. 10.00 åbner Irma i dørene til en spritny butik i underetagen hos stormagasinet Illum. Dermed opfylder kæden et ønske fra mange kunder i city om at vende tilbage til Illum, hvor man var indtil for to år siden.

Og valget af beliggenhed er ikke tilfældigt. Irma er på rejse imod en mere urban identitet og betragter sig selv som fremtidens nysgerrige madhus, frem for et traditionelt supermarked. Derfor er underetagen i Illum, ILLUM UNDERGROUND,der fremover bliver en markedsplads med mad og drikkevarer af høj kvalitet fra velkendte forhandlere, den ideelle placering for Irma.

”Irma skal være noget særligt, og vi tror ikke på, at vi kan være noget særligt for alle. Derfor har vi valgt at koncentrere os om de kunder, der går op i økologi, dyrevelfærd, plantebaserede fødevarer og madglæde i det hele taget. Det er kunder, der primært findes i Storkøbenhavn, i Nordsjælland og i andre storbyer. Og derfor koncentrerer vi kræfterne her. Irma skal være det foretrukne madhus for idealisterne og madelskerne,”siger Irmas direktør, Søren Steffensen.

Placeringen understreger Irmas mål om at være til stede lige præcis der, hvor storbyens forbrugere er. Og med åbningen får den kvalitetsbevidste københavnerkunde igen mulighed for at klare indkøbene i Illum.

Alt det der skal være – og mere til

I den nye Irma-butik kan man købe ind både til hverdagen og lade sig friste, når der skal noget særligt lækkert på middagsbordet. For sammen med alle de klassiske Irmavarer, tilbyder butikken et velassorteret og stort sortiment på udvalgte varegrupper.

Blandt andet sørger butikkens delikatesse for, at der altid er et bredt udvalg af udskæringer til både hverdag og fest. Det samme gælder i den velassorterede afdeling med ost og charcuteri. Og skal der skåles, findes med Fine Wines-konceptet en perlerække af udsøgte vine og et stort udvalg af de rigtig gode flasker.

Kaffesortimentet bliver også ekstra bredt, så alle kaffeelskende kunder kan finde netop deres favorit - hvad end det skal være kapsler, hele eller kværnede bønner.

Når det skal være nemt og hurtigt at spise godt, er Irma i Illum Underground også et besøg værd. Et stort og inspirerende udvalg af måltidsløsninger to go, til både frokost og aften, ligger indenfor rækkevidde, uanset om man vil sidde og nyde maden eller om måltidet spises on the go.

Åbningen torsdag markeres med live musik og gratis indkøbsnet til de 700 første kunder.

Yderligere information:

Søren Steffensen, direktør i Irma

Søren. Steffensen@irma.dk

Mob. 5221 2801

fakta Harrislee holder døgnåbent hele sommeren24.4.2019 06:45:00 CESTPressemeddelelse

Fra 1. maj kan man købe såvel dagligvarer som de klassiske grænsevarer døgnet rundt i fakta Harrislee, lige syd for den dansk-tyske grænse (ved Padborg). Dermed bliver det muligt for danskere altid at kunne proviantere uanset, hvornår de er på vej på ferie sydpå eller på vej hjem til Danmark. ”Vi ved, at der er mange af vores danske kunder, der gerne vil undgå at spekulere på, om de kan nå at købe deres dagligvarer – uanset om de er på vej til eller fra ferie,” siger salgsdirektør Per Boesen, fakta Tyskland. fakta Harrislee er den eneste af grænsehandelsbutikkerne, der holder døgnåbent fra 1. maj. Butikken adskiller sig fra andre butikker i området ved at have et stort udvalg af almindelige dagligvarer som frisk frugt & grønt, kød, samt grænsens største udvalg af økologiske varer – foruden de traditionelle grænsehandelsvarer. Normalt holder butikken åben for 7-22. Fra 1. maj vil der kun være lukket mellem lørdag midnat og søndag formiddag kl. 11 (det kræver tysk lov). Resten af ugen vi

Coop.dk udfordrer discount på økologi-priser23.4.2019 00:00:00 CESTPressemeddelelse

Det bliver nu muligt at få leveret økologiske varer direkte til døren til samme pris som i discountbutikkerne. Det er Coop.dk MAD, der lancerer knapt 300 nye varer til samme priser som i fakta, hvoraf over 200 af dem er økologiske. ”Vores kunder går mere op i økologi end landsgennemsnittet. Derfor har det altid været afgørende for os at have et stort udvalg af økologiske varer. Men vi vil også gerne tilbyde økologi til lavere priser. Vi gør derfor op med, at det skal være dyrere at købe økologi på nettet,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD. Derfor lancerer Coop.dk MAD serien af økologiske/miljømærkede kvalitetsvarer fra Fakta, 365, til samme pris som i discountkæden. Varerne, som vil være alt lige fra økologisk mælk og avocado til pasta og personlig pleje, kan bestilles her i dag: https://mad.coop.dk/ https://mad.coop.dk/ Coop.dk MAD åbnede i 2016 med ”alt det bedste fra Coop” i form af ca. 8.000 forskellige dagligvarer, herunder også de bedste og mest populære Irma-