International undersøgelse: Hvordan ser fremtiden ud for 5G?
YouGovs ”International Telco Report 2021: Consumer adoption of 5G” er en dybdegående analyse af den globale 5G-brug på tværs af 17 kernemarkeder. Whitepaperet er baseret på interview med 18.803 respondenter og undersøger ud fra en bred række parametre forbrugernes demografi, adfærd og holdninger til 5G-produkter.
Rapporten viser, at selvom 5G muligvis er fremtidens netværk, er der store forskelle i brug af og holdninger til 5G verden over.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Selvom 5G er kommercielt tilgængeligt, har kun 26% af forbrugerne i de 17 markeder adgang til 5G via deres smartphone. Halvdelen (52%) har ikke adgang, mens 18% ikke er klar over, om deres smartphone er 5G-kompatibel.
Yngre forbrugere er mere tilbøjelige til at være early adopters af 5G
De yngre forbrugere er generelt mest åbne over for omstillingen til 5G. Globalt set ejer 33% af de 25-34-årige en enhed med adgang til 5G – dobbelt så mange som respondenterne over 55 år (17%).
En femtedel (20%) af respondenterne i alderen 25 til 34 betaler desuden et 5G-gebyr til deres netudbyder i dag (sammenlignet med 12% af de 45-54 årige og 7% af de 55+-årige), mens 61% er tilbøjelige til at betale et gebyr i fremtiden.
Tre ud af ti er bekymrede for 5G
Nogle forbrugere udtrykker bekymring angående det nye 5G-netværk. Skepsissen spænder bredt fra de mest ekstreme konspirationsteorier om en sammenhæng mellem udbredelsen af 5G og coronapandemien til bekymringer omkring energiforbrug og IT-sikkerhed.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Omkring tre ud af ti (31%) forbrugere angiver, at de er bekymrede for 5G – mest i Stillehavsområdet (38%), efterfulgt af Europa (25%) og USA (23%). Andelen af bekymrede følger i grove træk, hvor udbredt 5G er i de tre områder. I Danmark og Sverige angiver blot 20% og 26%, at de er bekymrede for 5G.
Download YouGovs ”International Telco Report 2021: Consumer adoption of 5G
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov BrandIndex og YouGov Profiles samt en undersøgelse foretaget i april 2021. Alt i alt gennemførte vi 18.803 interview på tværs af 17 markeder. Heraf 2019 i USA, 1037 i Mexico, 2002 i Storbritannien, 1000 i Frankrig, 1052 i Tyskland, 1004 i Spanien, 1007 i Danmark, 1006 i Italien, 1005 i Polen, 1012 i Sverige, 1028 i Australien, 996 i Indien, 1030 i Singapore, 1022 i Kina, 508 i Hong Kong og 1042 i De Forenede Arabiske Emirater. For Indien og Mexico er data begrænset til at repræsentere den urbane del af befolkningen.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
Om YouGov
YouGov er et international research- og dataanalysevirksomhed. Vores mission er at levere en kontinuerlig strøm af nøjagtige data om forbrugeres holdning verden over.
Vores 15 millioner registrerede medlemmer udgør et stærkt engageret forbrugerpanel, der dagligt leverer tusindvis af datapunkter om deres meninger, holdninger og adfærd. Vi kombinerer denne kontinuerlige strøm af data med vores analyse-ekspertise for at opnå indsigter, som organisationer og virksomheder kan bruge til at opnå et bedre beslutningsgrundlag.
Med kontorer i Storbritannien, Nordamerika, Kontinentaleuropa, Norden, Mellemøsten, Indien og Stillehavsasien har YouGov et af verdens største markedsanalysenetværk.
YouGov
Best panel
Best data
Best tools
For yderligere information besøg yougov.com.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum