YouGov Denmark

International undersøgelse: Hvordan ser det globale rejselandskab ud i år?

Del

Turistindustrien har været hårdt ramt under COVID-19 men begynder nu lige så stille at genåbne efter et år i dvaletilstand. YouGovs seneste whitepaper undersøger det globale rejselandskab set i lyset af coronakrisen.

YouGovs ”International Travel & Tourism Report 2021: The road back to normality” er en dybdegående analyse af forbrugeres rejseplaner samt overvejelser og bekymringer for at rejse på tværs af 25 markeder. Whitepaperet er baseret på mere end 185.000 interview og undersøger ud fra en bred række parametre, hvordan COVID-19-krisen har påvirket turismen verden over.

Rapporten viser, at halvdelen af forbrugerne (48%) angiver sundhedsrisici som en barriere for at rejse, ligesom rejserestriktioner afholder over en tredjedel (35%) fra at rejse. Undersøgelsen peger ligeledes på en vis følsomhed over for pris (32%) i de fleste lande.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Stiller man skarpt på Europa, er der en række nationale forskelle på de største rejsebarrierer. Rejserestriktioner er den primære bekymring for over halvdelen af briter (62%), tyskere (60%), nordmænd (57%) og danskere (51%), mens særligt finner bekymrer sig om sundhedsrisici ved at rejse (57%).

Rejsens pris er imidlertid en bekymring for flest i Frankrig (27%), Storbritannien (25%), og Spanien (24%), mens det afholder færre fra at rejse i Danmark (13%), Norge (15%), Sverige (16%).

I Norden bliver vi hjemme – eller tager til Sydeuropa

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Nordboerne er en smule splittede, når det kommer til mulige rejsedestinationer.

Mens mange overvejer at rejse i deres hjemland eller et af de øvrige nordiske lande, overvejer lige så mange at drage til Sydens sol – mest populært er Spanien (20%), Italien (17%) og Grækenland (17%).

Tyskland ligger ligeledes højt på den nordiske liste (15%), og særligt danskerne overvejer en ferie i nabolandet (20%).

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Kigger man på de destinationer, nordboerne har det bedste indtryk af, er det – måske ikke overraskende - de fire nordiske lande, der ligger øverst på listen – med Norge som nummer et (42%) og Danmark som nummer to (41%).

Særligt danskerne har et positivt indtryk af deres eget land som feriedestination (55%). Men også svenskerne er glade for Danmark, og mere specifikt København, som hele 42% har et godt indtryk af.

Spanien sniger sig ind på en femteplads (34%) som det eneste sydeuropæiske land på top-5.

Nordboerne har desuden et godt øje til et andet nordisk land – nemlig Island, som knap en tredjedel (32%) har et positivt indtryk af.

Download whitepaper

Om undersøgelsen

Data er baseret på henholdvis YouGov Global Travel Profiles, som hver dag tracker forbrugerholdninger på tværs af 25 rejse- og turistmarkeder samt YouGov DestinationIndex, som dagligt måler forbrugernes opfattelse af verdens mest populære turistmål.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
Data er baseret på henholdvis YouGov Global Travel Profiles, som hver dag tracker forbrugerholdninger på tværs af 25 rejse- og turistmarkeder samt YouGov DestinationIndex, som dagligt måler forbrugernes opfattelse af verdens mest populære turistmål.
Data er baseret på henholdvis YouGov Global Travel Profiles, som hver dag tracker forbrugerholdninger på tværs af 25 rejse- og turistmarkeder samt YouGov DestinationIndex, som dagligt måler forbrugernes opfattelse af verdens mest populære turistmål.
Download
Data er baseret på henholdvis YouGov Global Travel Profiles, som hver dag tracker forbrugerholdninger på tværs af 25 rejse- og turistmarkeder samt YouGov DestinationIndex, som dagligt måler forbrugernes opfattelse af verdens mest populære turistmål.
Data er baseret på henholdvis YouGov Global Travel Profiles, som hver dag tracker forbrugerholdninger på tværs af 25 rejse- og turistmarkeder samt YouGov DestinationIndex, som dagligt måler forbrugernes opfattelse af verdens mest populære turistmål.
Download
Data er baseret på henholdvis YouGov Global Travel Profiles, som hver dag tracker forbrugerholdninger på tværs af 25 rejse- og turistmarkeder samt YouGov DestinationIndex, som dagligt måler forbrugernes opfattelse af verdens mest populære turistmål.
Data er baseret på henholdvis YouGov Global Travel Profiles, som hver dag tracker forbrugerholdninger på tværs af 25 rejse- og turistmarkeder samt YouGov DestinationIndex, som dagligt måler forbrugernes opfattelse af verdens mest populære turistmål.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 15 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

 

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum