International undersøgelse: Hvordan ser det globale rejselandskab ud i år?
YouGovs ”International Travel & Tourism Report 2021: The road back to normality” er en dybdegående analyse af forbrugeres rejseplaner samt overvejelser og bekymringer for at rejse på tværs af 25 markeder. Whitepaperet er baseret på mere end 185.000 interview og undersøger ud fra en bred række parametre, hvordan COVID-19-krisen har påvirket turismen verden over.
Rapporten viser, at halvdelen af forbrugerne (48%) angiver sundhedsrisici som en barriere for at rejse, ligesom rejserestriktioner afholder over en tredjedel (35%) fra at rejse. Undersøgelsen peger ligeledes på en vis følsomhed over for pris (32%) i de fleste lande.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Stiller man skarpt på Europa, er der en række nationale forskelle på de største rejsebarrierer. Rejserestriktioner er den primære bekymring for over halvdelen af briter (62%), tyskere (60%), nordmænd (57%) og danskere (51%), mens særligt finner bekymrer sig om sundhedsrisici ved at rejse (57%).
Rejsens pris er imidlertid en bekymring for flest i Frankrig (27%), Storbritannien (25%), og Spanien (24%), mens det afholder færre fra at rejse i Danmark (13%), Norge (15%), Sverige (16%).
I Norden bliver vi hjemme – eller tager til Sydeuropa
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Nordboerne er en smule splittede, når det kommer til mulige rejsedestinationer.
Mens mange overvejer at rejse i deres hjemland eller et af de øvrige nordiske lande, overvejer lige så mange at drage til Sydens sol – mest populært er Spanien (20%), Italien (17%) og Grækenland (17%).
Tyskland ligger ligeledes højt på den nordiske liste (15%), og særligt danskerne overvejer en ferie i nabolandet (20%).
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Kigger man på de destinationer, nordboerne har det bedste indtryk af, er det – måske ikke overraskende - de fire nordiske lande, der ligger øverst på listen – med Norge som nummer et (42%) og Danmark som nummer to (41%).
Særligt danskerne har et positivt indtryk af deres eget land som feriedestination (55%). Men også svenskerne er glade for Danmark, og mere specifikt København, som hele 42% har et godt indtryk af.
Spanien sniger sig ind på en femteplads (34%) som det eneste sydeuropæiske land på top-5.
Nordboerne har desuden et godt øje til et andet nordisk land – nemlig Island, som knap en tredjedel (32%) har et positivt indtryk af.
Download whitepaper
Om undersøgelsen
Data er baseret på henholdvis YouGov Global Travel Profiles, som hver dag tracker forbrugerholdninger på tværs af 25 rejse- og turistmarkeder samt YouGov DestinationIndex, som dagligt måler forbrugernes opfattelse af verdens mest populære turistmål.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 15 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.
Swedes are much more worried about the country’s economy than Danes26.1.2023 10:48:23 CET | Press release
According to our cost-of-living tracker, 61% of Swedes and Danes have felt the rising cost of living and have cut their usual spending. Swedes, however, have a much more pessimistic economic outlook for their country than the Danes.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum