International undersøgelse: Holdning til coronarestriktioner
Hvad er holdningen globalt set til coronarestriktioner?
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Undersøgelsen, der blev gennemført i 17 lande og regioner, viser, at minimumstilgangen til coronarestriktioner er mest udbredt i Danmark, Italien og Singapore. Her beskriver over halvdelen af befolkningen (56%) deres tilgang til coronarestriktioner som: ”Jeg har fulgt alle myndighedernes påbud, men jeg har ikke selv ændret adfærd forud for regeringens udmeldinger, og jeg har heller ikke påført mig selv flere restriktioner, end myndighederne lægger op til”.
Hong Kong er det land, hvor befolkningen er mest tilbøjelig til at gå forud for eller længere end regeringens anbefalinger, når det kommer til forholdsregler for at beskytte sig selv og andre mod COVID-19. Her svarer seks ud af ti (61%), at ”Jeg tog allerede mine forholdsregler inden regeringens udmelding, og/eller jeg har påført mig selv endnu flere restriktioner, end myndighederne anbefaler”.
Mexicanere er næstmest tilbøjelige til at svare, at de har taget flere forbehold, end regeringen har påbudt (54%). Dette kan hænge sammen med den mexicanske regerings langsomme reaktion i de tidlige stadier af pandemiens udbrud, men samtidig kan det også være en indikation på, at mexicanerne overvurderer deres egen indsats. En nylig YouGov-undersøgelse viste, at mens 84% af mexicanerne angav, at de selv havde fulgt reglerne, angav kun 30% at folk i deres lokale kvarter havde fulgt reglerne – langt den største uoverensstemmelse blandt de undersøgte lande.
Omkring halvdelen af briter (48%) hævder at have taget flere forholdsregler, end regeringen påbyder, ligesom 43% af amerikanere.
Polakker og amerikanere er mest tilbøjelige til at svare, at de ikke har taget hensyn til reglerne. En sjettedel af befolkningen i hvert land (17%) angav således: ”Jeg har kun fulgt de af myndighedernes påbud, som jeg selv synes giver mening. Udover det har jeg bare opført mig, som jeg plejer”.
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er en del af YouGovs globale tracking-undersøgelse om coronavirus. Derudover har YouGov gennemført en undersøgelse baseret på interview med 18.929 repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGovs panel i perioden 31. december 2020 - 15. januar 2021. Heraf 1.028 i Australien, 1.096 i Danmark, 1.019 i De Forenede Arabiske Emirater, 1.025 i Frankrig, 505 i Hong Kong, 1.015 i Indien, 1.043 i Indonesien, 1.030 i Italien, 1.014 i Kina, 1.021 i Mexico, 1.020 i Polen, 1.015 i Singapore, 1.013 i Sverige, 1.020 i Spanien, 2.029 i Storbritannien, 1.017 i Tyskland og 2.019 i USA.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 9,6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.
Swedes are much more worried about the country’s economy than Danes26.1.2023 10:48:23 CET | Press release
According to our cost-of-living tracker, 61% of Swedes and Danes have felt the rising cost of living and have cut their usual spending. Swedes, however, have a much more pessimistic economic outlook for their country than the Danes.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum