International undersøgelse: Derfor beholder vi vores mobil
Teleindustrien har stået over for udfordringer i de senere år: Smartphone-innovationen er bremset, og mange mennesker beholder deres enheder længere. Desuden har færre forbrugere prioriteret at udskifte eller opgradere deres telefoner eller teleudbydere under pandemien.
YouGov undersøgelse viser således, at 75% af de globale forbrugere har til hensigt at fortsætte med deres mobiltelefonmærke. Cirka fire ud af ti (42%) har til hensigt at holde fast i deres nuværende mobiltelefon, og hver tredje overvejer en opgradering inden for det samme mærke. Kun 15% af globale forbrugere og 8% af danskerne overvejer at skifte til et andet mærke.
Derfor beholder vi vores mobil
Verden over udtaler de adspurgte, der har til hensigt at beholde deres nuværende mobiltelefon, at deres mobiltelefon kan alt det, de har brug for, så de behøver ikke en opgradering (53%). Denne udtalelse kommer oftere fra ældre respondenter på 55 år og derover (65% mod 45% af 18- til 44-årige). 36% af alle adspurgte på de 18 undersøgte markeder siger, at de kender det mærke, de bruger i øjeblikket. 34% siger, at de har tillid til det mærke, de bruger.
Halvdelen mener at alle mobiltelefoner er ens
54% af de globale forbrugere mener, at alle mobiltelefoner ser ens ud nu om dage og grundlæggende har de samme tekniske specifikationer. Denne holdning er mest udbredt i Kina (68%), efterfulgt af Indonesien (65%). Opfattelsen er mindre udbredt i Europa. 49% mener dette i Storbritannien og Frankrig, 45% i Tyskland og Sverige og 43% i Danmark såvel som i USA.
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov Telco Profiles samt en undersøgelse, som blev gennemført i juni 2022. Alt i alt gennemførte vi mere end 19.000 interview på tværs af 18 markeder med udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet.
Alle undersøgelser blev foretaget online, og i nogle markeder er internettets udbredelse begrænset, hvorfor man kun kan sige, at eksemplerne repræsenterer den del af befolkningen, der er online. Markeder hvor dette gælder er Kina, Hong Kong og Indonesien. For Indien og Mexico er data begrænset til at repræsentere den urbane del af befolkningen.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
Om YouGov
YouGov er et international research- og dataanalysevirksomhed. Vores mission er at levere en kontinuerlig strøm af nøjagtige data om forbrugeres holdning verden over.
Vores 20 millioner registrerede medlemmer udgør et stærkt engageret forbrugerpanel, der dagligt leverer tusindvis af datapunkter om deres meninger, holdninger og adfærd. Vi kombinerer denne kontinuerlige strøm af data med vores analyse-ekspertise for at opnå indsigter, som organisationer og virksomheder kan bruge til at opnå et bedre beslutningsgrundlag.
Med kontorer i Storbritannien, Nordamerika, Kontinentaleuropa, Norden, Mellemøsten, Indien og Stillehavsasien har YouGov et af verdens største markedsanalysenetværk.
For yderligere information besøg yougov.com.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum