Interflora

Interflora og Røde Kors kæmper for ”ensom” emoji på Facebook

Del

Ensomhed er en følelse, mange kender til, men sjældent deler med andre. Og især her op til jul. Det vil Interflora og Røde Kors nu lave om på. Derfor vil de sammen med danskerne kæmpe for, at Facebook giver ”ensom” sin egen emoji. Og hvis 1000 danskere deler budskabet om, at der skal mere fokus på ensomhed, giver Interflora 50.000 kr. til Røde Kors og kampen mod ensomhed.

Hvordan ser ensomhed ud? Det spørgsmål stiller Interflora og Røde Kors danskerne som led i kampagnen ”Kampen mod ensomhed”. Målet er at få Facebook til at give ”ensom” sin helt egen emoji og herigennem være med til at bryde tabuet omkring ensomhed og i stedet gøre det til en følelse, man faktisk kan dele med andre. Både in real life og på de sociale medier.

”I dag deler ”ensom” emoji med 8 andre følelser bl.a. med stresset, skuffet og ked af det. Det er den simpelthen for vigtig til. Derimod har både ”smuk”, ”varm” og ”fuld” sin egen emoji, og selv om det også er vigtige følelser og tilstande, så misser vi chancen for at tale om et emne, der faktisk rammer flere, end man lige skulle tro. De fleste kender til følelsen, men taler sjældent om den. Og det vil vi gerne afhjælpe ved at tage initiativ til at ”ensom” får sin egen emoji”, siger administrerende direktør hos Interflora, Søren Flemming Larsen, som håber, at alle vil hjælpe med at sprede det gode budskab på Facebook.

Det nytter at dele – hvis bare 1.000 danskere deler budskabet om, at ”ensom” skal have sin egen emoji på Facebook, giver Interflora 50.000 kr. til Røde Kors og deres vigtige kamp mod ensomhed.

Du kan hjælpe med at kæmpe for, at ”ensom” får sin egen emoji og dermed være med til at bryde tabuet omkring ensomhed her: http://brndh.se/ensom.

Ifølge Sundhedsstyrelsen er 263.500 danskere ensomme. Og specielt julen er lig med afsavn, isolation og ensomhed. Det er den værste følelse, man kan have som menneske.

En del af noget større

Opråbet på Facebook er et led i en større kampagne, hvor Interflora og Røde Kors er gået sammen om at indsamle penge til kampen mod ensomhed. Samarbejdet har to overordnede formål; dels at sætte nødvendigt fokus på ensomhed og få danskerne til at række ud efter de ensomme, og dels at samle penge ind til den landsdækkende kamp mod ensomhed. For hver buket, Interflora sælger på Interflora.dk i løbet af det næste år, vil der blive doneret penge til Røde Kors’ arbejde med at afhjælpe ensomhed. Interflora garanterer, at der samlet vil blive doneret minimum en halv million kroner til kampen mod ensomhed.

Læs mere om samarbejdet på www.interflora.dk/kampen-mod-ensomhed og på www.rodekors.dk.

For yderligere oplysninger, herunder mulighed for cases, kontakt:

  • Administrerende direktør, Interflora, Søren Flemming Larsen, tlf. 4343 4747
  • Røde Kors´ pressetelefon, tlf. 3529 9699

Nøgleord

Billeder

Information om Interflora

Interflora
Park Allé 380
2625 Vallensbæk

77 77 77 77http://www.interflora.dk

Læs mere om Interflora på www.interflora.dk

Følg pressemeddelelser fra Interflora

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Interflora

Videnskabelige studier bekræfter: Far er afgørende for, hvem vi vokser op og bliver til1.6.2018 07:00pressemeddelelse

Vores far spiller et hav af roller gennem vores liv. Han kan være alt fra vores barndoms helt, over en møgirriterende bestemme-type til en uundværlig handyman og klippe i livet. I en ny artikel i det amerikanske digitale tidsskrift, Fatherly, understreger flere videnskabelige studier, at far betyder uendelig meget for, hvem vi vokser op og bliver til. Danmarks største formidler af kærlige hilsner, Interflora, vil i år hjælpe os alle med at huske at sætte pris på far til Fars dag 5. juni.

Mors dag i fremgang, men de unge halter efter9.5.2018 15:05pressemeddelelse

På søndag er det Mors dag, og der er heldigvis mange heldige mødre, som får en kærlig hilsen, for danskerne er vilde med Mors dag som aldrig før. Med en stigning fra 2016-2017 på knap 10 procent, kan Blomsterkæden Interflora tydeligt mærke danskernes begejstring for dagen. Men samtidig oplever blomsterkæden også, at de unge mellem 18-24 år er den aldersgruppe, hvor færrest sender deres mødre en påskønnelse.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum