Interflora

Interflora og Røde Kors kæmper for ”ensom” emoji på Facebook

Del
Ensomhed er en følelse, mange kender til, men sjældent deler med andre. Og især her op til jul. Det vil Interflora og Røde Kors nu lave om på. Derfor vil de sammen med danskerne kæmpe for, at Facebook giver ”ensom” sin egen emoji. Og hvis 1000 danskere deler budskabet om, at der skal mere fokus på ensomhed, giver Interflora 50.000 kr. til Røde Kors og kampen mod ensomhed.

Hvordan ser ensomhed ud? Det spørgsmål stiller Interflora og Røde Kors danskerne som led i kampagnen ”Kampen mod ensomhed”. Målet er at få Facebook til at give ”ensom” sin helt egen emoji og herigennem være med til at bryde tabuet omkring ensomhed og i stedet gøre det til en følelse, man faktisk kan dele med andre. Både in real life og på de sociale medier.

”I dag deler ”ensom” emoji med 8 andre følelser bl.a. med stresset, skuffet og ked af det. Det er den simpelthen for vigtig til. Derimod har både ”smuk”, ”varm” og ”fuld” sin egen emoji, og selv om det også er vigtige følelser og tilstande, så misser vi chancen for at tale om et emne, der faktisk rammer flere, end man lige skulle tro. De fleste kender til følelsen, men taler sjældent om den. Og det vil vi gerne afhjælpe ved at tage initiativ til at ”ensom” får sin egen emoji”, siger administrerende direktør hos Interflora, Søren Flemming Larsen, som håber, at alle vil hjælpe med at sprede det gode budskab på Facebook.

Det nytter at dele – hvis bare 1.000 danskere deler budskabet om, at ”ensom” skal have sin egen emoji på Facebook, giver Interflora 50.000 kr. til Røde Kors og deres vigtige kamp mod ensomhed.

Du kan hjælpe med at kæmpe for, at ”ensom” får sin egen emoji og dermed være med til at bryde tabuet omkring ensomhed her: http://brndh.se/ensom.

Ifølge Sundhedsstyrelsen er 263.500 danskere ensomme. Og specielt julen er lig med afsavn, isolation og ensomhed. Det er den værste følelse, man kan have som menneske.

En del af noget større

Opråbet på Facebook er et led i en større kampagne, hvor Interflora og Røde Kors er gået sammen om at indsamle penge til kampen mod ensomhed. Samarbejdet har to overordnede formål; dels at sætte nødvendigt fokus på ensomhed og få danskerne til at række ud efter de ensomme, og dels at samle penge ind til den landsdækkende kamp mod ensomhed. For hver buket, Interflora sælger på Interflora.dk i løbet af det næste år, vil der blive doneret penge til Røde Kors’ arbejde med at afhjælpe ensomhed. Interflora garanterer, at der samlet vil blive doneret minimum en halv million kroner til kampen mod ensomhed.

Læs mere om samarbejdet på www.interflora.dk/kampen-mod-ensomhed og på www.rodekors.dk.

For yderligere oplysninger, herunder mulighed for cases, kontakt:

  • Administrerende direktør, Interflora, Søren Flemming Larsen, tlf. 4343 4747
  • Røde Kors´ pressetelefon, tlf. 3529 9699

Nøgleord

Billeder

Information om Interflora

Interflora
Park Allé 380
2625 Vallensbæk

77 77 77 77http://www.interflora.dk

Læs mere om Interflora på www.interflora.dk

Følg pressemeddelelser fra Interflora

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Interflora

Trods grundlovsdag og folketingsvalg: Danskerne glemmer ikke far på Fars Dag d. 5. juni31.5.2019 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Selvom vi i år på Fars Dag d. 5. juni skal stemme til folketingsvalget, så forventer Danmarks største formidler af kærlige hilsner, Interflora, ikke, at danskerne glemmer far. Fars Dag har nemlig været i stigning de seneste år, og ifølge Søren Flemming Larsen, administrerende direktør hos Interflora Danmark, fortjener han mindst ligeså meget opmærksomhed som mor. I år planter Interflora et træ for de buketter, øl, vin og spiritus, der blandt andet bliver solgt på Fars Dag d. 5. juni.

Stemmerne er talt op – mor slår alle rekorder12.5.2019 13:49:51 CEST | Pressemeddelelse

Hvis antallet er af blomsterbuketter på Mors Dag søndag kunne sidestilles med stemmer, er der ingen tvivl om, hvem der ville vinde valget. Igen i år oplevede blomsterkæden Interflora en stor stigning i salget af blomsterbuketter og gaver til Mors Dag. Gennem et stort nyt samarbejde med den danske organisation Global Climate Institute i samarbejde med den internationale NGO, WeForest blev der plantet et træ i Zambia for hver buket, der blev sendt til mor.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye