Peugeot DanmarkPeugeot Danmark

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.

Valget af Interdan-koncernen til at varetage ansvaret for Opel på det danske marked er en anerkendelse af koncernens resultater. Det er samtidig et udtryk for, at man hos Groupe PSA anser Interdan for at besidde netop de kompetencer, der skal til for at gennemføre den nye strategi og øge væksten for alle PSAs mærker.

Adm. direktør for Interdan Bil, Kenneth Hansen, uddyber:

”Vi glæder os meget til at byde Opel velkommen i Interdan-familien. Vi har næsten 100 års erfaring i bilbranchen, hvor vi har haft succes med at løfte markedspositionen og salget af forskellige bilmærker. Dette har været funderet i en dyb forståelse af det danske marked samt en stærk vilje til at forny vejen til resultater og konstant være på forkant. Derfor tror vi på, at vi kan fortsætte den succes, Opel har haft og stadig har på det danske marked. Vores mål er at tage det et skridt videre, bl.a. ved at udnytte skalafordelene, være omkostningseffektive og ikke mindst sikre en høj grad af branddifferentiering mellem de fire PSA-mærker. Opel-mærket er i en rivende udvikling, og vi ser frem til at være med på og ikke mindst bidrage til denne spændende rejse”.

Formelt sker overdragelsen af importørkontrakten som et køb af Opel Danmark A/S. Opel vil blive en selvstændig brandorganisation indenfor Interdan-koncernen med eget forhandlernetværk og vil være adskilt fra koncernens andre bilmærker, der tæller Peugeot, Citroën, DS og Mitsubishi. Alle medarbejdere fra Opel Danmark vil på sigt blive samlet i koncernens domicil på Hovedvejen i Glostrup.

Der afventes Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens godkendelse af opkøbet, og først herefter vil den endelig overdragelse finde sted.

Ny elektrisk varebil fra PEUGEOT: e-EXPERT15.7.2020 17:36:44 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer en ny 100 % elektrisk varebil i klassen af mellemstore varebiler: e-EXPERT. Den rummer alle de originale kvaliteter fra den prisbelønnede EXPERT, nu blot med nul emission. e-Expert tilbyder helt i tråd med PEUGEOTs elbilstrategi ”Power of Choice” en vifte af valgmuligheder:  Mulighed for at vælge mellem en rækkevidde på 230 eller 330 km  Tre længder  Mulighed for at trække 1.000 kg trailer  Lasteevne på op til 1.275 kg  Varerumsvolumen identisk med ICE-versionerne

PEUGEOT skyder nytåret ind med Danmarkspremiere på den nye 208 den 4.- 5. januar27.12.2019 11:01:24 CETPressemeddelelse

Når Peugeot-forhandlerne åbner dørene til den traditionelle nytårskur i weekenden den 4. - 5. januar, er det ikke kun det nye år, der bliver fejret med champagne, men også en funklende ny Danmarkspremiere. Afløseren til bestselleren 208 står på spring og Peugeot-forhandlerne glæder sig til at vise den helt nye 208 frem. Den fås fra 147.990 kr. for en Active PureTech 75 hk.