Peugeot DanmarkPeugeot Danmark

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.

Valget af Interdan-koncernen til at varetage ansvaret for Opel på det danske marked er en anerkendelse af koncernens resultater. Det er samtidig et udtryk for, at man hos Groupe PSA anser Interdan for at besidde netop de kompetencer, der skal til for at gennemføre den nye strategi og øge væksten for alle PSAs mærker.

Adm. direktør for Interdan Bil, Kenneth Hansen, uddyber:

”Vi glæder os meget til at byde Opel velkommen i Interdan-familien. Vi har næsten 100 års erfaring i bilbranchen, hvor vi har haft succes med at løfte markedspositionen og salget af forskellige bilmærker. Dette har været funderet i en dyb forståelse af det danske marked samt en stærk vilje til at forny vejen til resultater og konstant være på forkant. Derfor tror vi på, at vi kan fortsætte den succes, Opel har haft og stadig har på det danske marked. Vores mål er at tage det et skridt videre, bl.a. ved at udnytte skalafordelene, være omkostningseffektive og ikke mindst sikre en høj grad af branddifferentiering mellem de fire PSA-mærker. Opel-mærket er i en rivende udvikling, og vi ser frem til at være med på og ikke mindst bidrage til denne spændende rejse”.

Formelt sker overdragelsen af importørkontrakten som et køb af Opel Danmark A/S. Opel vil blive en selvstændig brandorganisation indenfor Interdan-koncernen med eget forhandlernetværk og vil være adskilt fra koncernens andre bilmærker, der tæller Peugeot, Citroën, DS og Mitsubishi. Alle medarbejdere fra Opel Danmark vil på sigt blive samlet i koncernens domicil på Hovedvejen i Glostrup.

Der afventes Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens godkendelse af opkøbet, og først herefter vil den endelig overdragelse finde sted.

Ny PEUGEOT 2008: Endnu mere SUV – endnu mere high-tech19.6.2019 08:01:10 CESTPressemeddelelse

Den nye 2008 er en virkeliggørelse af PEUGEOTs spændende vision for fremtiden. Den er en ultramoderne fortolkning af en instinktiv køreoplevelse og alsidige SUV-karakteristika, der understreger, at teknologi og passion sagtens kan gå hånd i hånd. Den nye PEUGEOT 2008 er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit 3D samt adskillige køreassistentsystemer, der er udviklet med baggrund i den bedste teknologiske know-how, som PEUGEOT har at tilbyde. Dette betyder desuden, at den nye 2008 fra start vil blive tilbudt med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel.

Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i QuickPot A/S12.6.2019 11:45:34 CESTPressemeddelelse

Interdan Bil A/S har netop underskrevet en aftale med QuickPot A/S, der betyder, at Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Den nuværende medejer af QuickPot A/S, Martin Pedersen, har valgt at frasælge sin ejerandel på 67% i QuickPot. I den forbindelse overtager Interdan Bil A/S 52% af aktierne, mens den nuværende adm. direktør og medejer, Steen Haugaard Fransen, øger sin andel af virksomheden fra 33% til 48%.

PEUGEOT sætter strøm til sin stand på Genève Motor Show28.2.2019 16:01:11 CETPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer to verdenspremierer på dette års udgave af Genève Motor Show, der begge vidner om, at mærket har sat strøm til sin fremtid. En fremtid, der med den nye e-208 og 208 er lige om hjørnet, mens den spektakulære 400 hestes plug-in hybrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED er en konceptbil, der viser PEUGEOTs intentioner om at udvikle performance-modeller med plug-in hybrid drivlinje.

Ny PEUGEOT 208: Futuristisk og moderne28.2.2019 12:16:47 CETPressemeddelelse

I året, hvor PEUGEOT kan se tilbage på 208 års historie, ser mærket i stedet fremad og præsenterer en ny 208, der i den grad skiller sig ud fra mængden. Designet er sporty og elegant på samme tid, hvilket også opleves indvendigt, hvor 208 er udstyret med et nyt, banebrydende PEUGEOT i-Cockpit med 3D head-up display. Den nye 208 fås fra start med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel. Den har verdenspremiere på Genève Motor Show til marts og bliver lanceret i løbet af efteråret 2019.