Peugeot DanmarkPeugeot Danmark

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.

Valget af Interdan-koncernen til at varetage ansvaret for Opel på det danske marked er en anerkendelse af koncernens resultater. Det er samtidig et udtryk for, at man hos Groupe PSA anser Interdan for at besidde netop de kompetencer, der skal til for at gennemføre den nye strategi og øge væksten for alle PSAs mærker.

Adm. direktør for Interdan Bil, Kenneth Hansen, uddyber:

”Vi glæder os meget til at byde Opel velkommen i Interdan-familien. Vi har næsten 100 års erfaring i bilbranchen, hvor vi har haft succes med at løfte markedspositionen og salget af forskellige bilmærker. Dette har været funderet i en dyb forståelse af det danske marked samt en stærk vilje til at forny vejen til resultater og konstant være på forkant. Derfor tror vi på, at vi kan fortsætte den succes, Opel har haft og stadig har på det danske marked. Vores mål er at tage det et skridt videre, bl.a. ved at udnytte skalafordelene, være omkostningseffektive og ikke mindst sikre en høj grad af branddifferentiering mellem de fire PSA-mærker. Opel-mærket er i en rivende udvikling, og vi ser frem til at være med på og ikke mindst bidrage til denne spændende rejse”.

Formelt sker overdragelsen af importørkontrakten som et køb af Opel Danmark A/S. Opel vil blive en selvstændig brandorganisation indenfor Interdan-koncernen med eget forhandlernetværk og vil være adskilt fra koncernens andre bilmærker, der tæller Peugeot, Citroën, DS og Mitsubishi. Alle medarbejdere fra Opel Danmark vil på sigt blive samlet i koncernens domicil på Hovedvejen i Glostrup.

Der afventes Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens godkendelse af opkøbet, og først herefter vil den endelig overdragelse finde sted.

PEUGEOT-LØVEN hvæsser klørene på Genève Motor Show27.2.2018 13:29pressemeddelelse

PEUGEOT indtager Genève Motor Show 2018 med ikke mindre end tre verdenspremierer: - Den nye PEUGEOT 508, en radikal sedan med et skarpt design, som er et udtryk for PEUGEOTs ambitioner i D-segmentet. - PEUGEOT RIFTER, designet til hverdagens eventyr i et robust og elegant design. Vises også i en særlig konceptversion med firehjulstræk. - En imponerede løve, som er mærkets nye ambassadør. Skulpturen er inkarnationen af PEUGEOTs stolthed og fejrer løve-emblemets 160 års historie.

Ny PEUGEOT 508 – et overbevisende statement22.2.2018 09:54pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT 508 ændrer alt. Dens opbygning er mere kompakt og højden er reduceret. Det udvendige design er skarpere og mere robust, mens bilens spektakulære interiør inkluderer en udvikling af det ikoniske PEUGEOT i-Cockpit. Dens vejgreb, nye motorer, de utallige teknologiske features, men også det kvalitetsmæssige kvantespring betyder, at den nye PEUGEOT 508 hæver barren i D-segmentet og understøtter mærkets upmarket strategi.

HELT NY OG EVENTYRLYSTEN PEUGEOT RIFTER21.2.2018 06:00pressemeddelelse

PEUGEOT RIFTER kombinerer på succesfuld vis et robust look og slanke linjer i et design, der understreger, at udgangspunktet for bilen er eventyrlyst og det betyder, at dens egenskaber udnyttes til fulde både i storbyens jungle og i den vilde natur. Den nye PEUGEOT RIFTER er bygget på PSAs EMP2 platform, hvilket garanterer både fleksibilitet og holdbarhed. Den fås i to længder med 5 eller 7 sæder og er udstyret med PEUGEOT i-Cockpit, hvilket sammen med en række teknologiske features og effektive motorer betyder, at bilen er et perfekt mix af praktisk alsidighed og gode køreegenskaber. PEUGEOT RIFTER er bygget til allround brug og er designet til at inspirere hverdagens opdagelsesrejsende.

PEUGEOT-LØVEN brøler højt i Danmark1.2.2018 13:37pressemeddelelse

2017 skriver sig ind i Peugeots historie, som et år, der vil blive husket for succes på alle fronter. 3008 SUV opnåede den prestigefyldte titel ”Car of the Year 2017”, Expert blev valgt som ”Årets Varebil 2017” i Danmark og den nye 7-personers 5008 SUV fik en meget positiv modtagelse, bl.a. som testvinder i flere dueller. Med næsten 10.000 solgte eksemplarer kørte bestselleren 208 ind på førstepladsen, som danskernes foretrukne bil, men de danske bilkunder tog også rigtig godt imod Peugeots SUV-modeller og det betød bl.a., at 2008 blev den mest solgte i sin klasse og 3008 indtog en andenplads i segmentet.

All-inclusive på gule plader med Peugeot LeasingPRO26.1.2018 12:00pressemeddelelse

Peugeot lancerer et helt nyt leasingkoncept for erhvervslivet, der er en totalløsning, som tager højde for alt, der er forbundet med leasing af ny varebil. LeasingPRO er både en rentabel og tidsbesparende løsning, som tilfredsstiller alle behov, uanset om man har 5 eller 50 varebiler i flåden. Peugeot Expert, der blev kåret som ”Årets Varebil 2017”, fås med en LeasingPRO aftale fra 2.995 kr./mdr. og en førstegangsydelse på 25.000 kr.