Peugeot DanmarkPeugeot Danmark

Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i QuickPot A/S

Interdan Bil A/S har netop underskrevet en aftale med QuickPot A/S, der betyder, at Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Den nuværende medejer af QuickPot A/S, Martin Pedersen, har valgt at frasælge sin ejerandel på 67% i QuickPot. I den forbindelse overtager Interdan Bil A/S 52% af aktierne, mens den nuværende adm. direktør og medejer, Steen Haugaard Fransen, øger sin andel af virksomheden fra 33% til 48%.

Interdans overtagelse af QuickPot sker som et led i en strategisk målsætning om at udnytte det store potentiale, der er i det frie eftermarked.

Kenneth Hansen, adm. direktør Interdan Bil A/S, uddyber: ”Vi har store ambitioner på vegne af QuickPot og har planer om at udvide antallet af QuickPot-værksteder markant. Vi er også overbeviste om, at vi med vores kompetencer og ressourcer kan være med til at styrke QuickPots markedsposition og styrke værdiskabelsen i virksomheden.

Steen Haugaard Fransen ser en spændende fremtid i samarbejdet med Interdan, hvor der vil blive sat fokus på udvikling:

”I forbindelse med at Martin Pedersen har haft et ønske om at træde ud af QuickPot, har jeg været på udkig efter en medejer med et stærkt kendskab til autobranchen i Danmark, og som kan bidrage til den fortsatte udvikling og vækst af QuickPot. Og det har jeg fundet i Interdan. Uddannelse, viden og data bliver en altafgørende faktor i fremtiden, og der er jeg sikker på, at QuickPot vil få stor glæde af Interdans medejerskab. Ud over det har vi et stort ønske om at udvide vores netværk med flere værksteder, og her er Interdan en stærk partner.”

Hos Interdan Bil A/S er man særdeles positiv over, at Steen Haugaard Fransen har ønsket at fortsætte i positionen som adm.direktør og samtidig øge sin andel i virksomheden. Der er således et stærkt commitment fra begge ejere i virksomheden i forhold til den fremadrettede udvikling og drift af QuickPot.

”Vi ser meget frem til samarbejdet med Steen Haugaard Fransen”, fortæller Kenneth Hansen og fortsætter: ”Steen har stor indsigt i og erfaring fra det frie eftermarked og kender maskinrummet i QuickPot ned til mindste detalje. Steen og hans fortsatte aktive deltagelse i virksomheden har været en afgørende faktor i forbindelse med vores engagement i QuickPot.”

Interdans overtagelse af QuickPot er anmeldt til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Parterne forventer at opnå godkendelse henover sommeren.

Fakta om QuickPot:

QuickPot er en danskejet kæde med 28 full-service autoværksteder fordelt over det meste af Danmark. I alt er der over 130 uddannede mekanikere og dækmontører samt 25 lærlinge ansat i kæden.

QuickPot har hovedsæde i Viborg, hvor det første værksted startede i 1993.

Prisvindende PARTNER Van på toppen23.7.2019 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Den nye PEUGEOT PARTNER Van, som er belønnet med både ”Van of the Year 2019” prisen og ”Årets Varebil 2019”, er kørt direkte ind på førstepladsen over de mest solgte varebiler i sin klasse. En markedsandel på 21,4 %* viser med al tydelighed, at kunderne også værdsætter de egenskaber, der sikrede PARTNER Van de to anerkendte priser: Moderne sikkerhedsudstyr, komfort, gode køreegenskaber og et potent design.

Ny PEUGEOT 2008: Endnu mere SUV – endnu mere high-tech19.6.2019 08:01:10 CESTPressemeddelelse

Den nye 2008 er en virkeliggørelse af PEUGEOTs spændende vision for fremtiden. Den er en ultramoderne fortolkning af en instinktiv køreoplevelse og alsidige SUV-karakteristika, der understreger, at teknologi og passion sagtens kan gå hånd i hånd. Den nye PEUGEOT 2008 er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit 3D samt adskillige køreassistentsystemer, der er udviklet med baggrund i den bedste teknologiske know-how, som PEUGEOT har at tilbyde. Dette betyder desuden, at den nye 2008 fra start vil blive tilbudt med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel.