Peugeot DanmarkPeugeot Danmark

Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i QuickPot A/S

Interdan Bil A/S har netop underskrevet en aftale med QuickPot A/S, der betyder, at Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Den nuværende medejer af QuickPot A/S, Martin Pedersen, har valgt at frasælge sin ejerandel på 67% i QuickPot. I den forbindelse overtager Interdan Bil A/S 52% af aktierne, mens den nuværende adm. direktør og medejer, Steen Haugaard Fransen, øger sin andel af virksomheden fra 33% til 48%.

Interdans overtagelse af QuickPot sker som et led i en strategisk målsætning om at udnytte det store potentiale, der er i det frie eftermarked.

Kenneth Hansen, adm. direktør Interdan Bil A/S, uddyber: ”Vi har store ambitioner på vegne af QuickPot og har planer om at udvide antallet af QuickPot-værksteder markant. Vi er også overbeviste om, at vi med vores kompetencer og ressourcer kan være med til at styrke QuickPots markedsposition og styrke værdiskabelsen i virksomheden.

Steen Haugaard Fransen ser en spændende fremtid i samarbejdet med Interdan, hvor der vil blive sat fokus på udvikling:

”I forbindelse med at Martin Pedersen har haft et ønske om at træde ud af QuickPot, har jeg været på udkig efter en medejer med et stærkt kendskab til autobranchen i Danmark, og som kan bidrage til den fortsatte udvikling og vækst af QuickPot. Og det har jeg fundet i Interdan. Uddannelse, viden og data bliver en altafgørende faktor i fremtiden, og der er jeg sikker på, at QuickPot vil få stor glæde af Interdans medejerskab. Ud over det har vi et stort ønske om at udvide vores netværk med flere værksteder, og her er Interdan en stærk partner.”

Hos Interdan Bil A/S er man særdeles positiv over, at Steen Haugaard Fransen har ønsket at fortsætte i positionen som adm.direktør og samtidig øge sin andel i virksomheden. Der er således et stærkt commitment fra begge ejere i virksomheden i forhold til den fremadrettede udvikling og drift af QuickPot.

”Vi ser meget frem til samarbejdet med Steen Haugaard Fransen”, fortæller Kenneth Hansen og fortsætter: ”Steen har stor indsigt i og erfaring fra det frie eftermarked og kender maskinrummet i QuickPot ned til mindste detalje. Steen og hans fortsatte aktive deltagelse i virksomheden har været en afgørende faktor i forbindelse med vores engagement i QuickPot.”

Interdans overtagelse af QuickPot er anmeldt til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Parterne forventer at opnå godkendelse henover sommeren.

Fakta om QuickPot:

QuickPot er en danskejet kæde med 28 full-service autoværksteder fordelt over det meste af Danmark. I alt er der over 130 uddannede mekanikere og dækmontører samt 25 lærlinge ansat i kæden.

QuickPot har hovedsæde i Viborg, hvor det første værksted startede i 1993.

PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CESTPressemeddelelse

For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED - EN BANEBRYDENDE PERFORMANCE24.9.2020 14:20:21 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer sin mest potente serieproducerede model nogensinde: 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Med 360 hk og en CO2 emission på blot 46 g/km (WLTP) viser PEUGEOT SPORT ENGINEERED, hvad Neo-Performance er lig med i PEUGEOTs optik. ”Vi baner vejen for en ny æra, hvor kilowatt er ”det nye sort” og kan tage præstationerne både i form af hestekræfter og moment til et helt nyt niveau for PEUGEOTs serieproducerede modeller. Vi følger ikke en slagen vej, men er guidet af vores arv, vores passion og vores know-how. Vi er klar til at erobre nye territorier.”

Ny elektrisk varebil fra PEUGEOT: e-EXPERT15.7.2020 17:36:44 CESTPressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer en ny 100 % elektrisk varebil i klassen af mellemstore varebiler: e-EXPERT. Den rummer alle de originale kvaliteter fra den prisbelønnede EXPERT, nu blot med nul emission. e-Expert tilbyder helt i tråd med PEUGEOTs elbilstrategi ”Power of Choice” en vifte af valgmuligheder:  Mulighed for at vælge mellem en rækkevidde på 230 eller 330 km  Tre længder  Mulighed for at trække 1.000 kg trailer  Lasteevne på op til 1.275 kg  Varerumsvolumen identisk med ICE-versionerne