Intact Financial Corporation og Tryg A/S fuldfører købet af RSA Insurance Group plc.

Intact Financial Corporation (TSX:IFC) (“Intact”) har i dag meddelt, at de sammen med Tryg A/S (CPH: TRYG) ("Tryg"), har fuldført købet ("Købet") af RSA Insurance Group plc. (RSA), efter at have modtaget alle påkrævede godkendelser.

Kunder vil fortsat opleve den velkendte gode service fra Codan og dets medarbejdere som et af landets førende skadesforsikringsselskaber. For Codan vil det fortsat være business-as-usual, med fokus på at eksekvere på ambitiøse forretningsplaner og betjene kunder over hele landet. Det sætter Codan i en fantastisk position og vil skabe nye muligheder for medarbejderne i det lange løb. Intact vil være der for at yde støtte for at sikre, at Codan kan fortsætte med at vokse og nå sit potentiale.

Charles Brindamour, Chief Executive Officer, Intact Financial Corporation

Hele Codan-organisationen har forbedret driften betydeligt i løbet af de seneste to år og har opnået stærke resultater,” siger Charles Brindamour, Chief Executive Officer, Intact Financial Corporation og fortsætter “Codan har alle elementerne til at fungere med succes og fortsætte som en selvstændig operation. Med fokus på performance, kunder og medarbejdere kan Codan fortsætte med at opbygge og drive fremtidig succes.

Christian Baltzer, CEO, Codan Denmark

Vi er meget tilfredse med den støtte, vi modtager fra Intact,” siger Christian Baltzer, CEO, Codan Denmark og fortsætter.Intact er dybt engageret i at sikre, at Codan fortsætter sin seneste positive udvikling, både ved at dele best-practice og berige vores datadrevne forretningstransformation til gavn for vores kunder, medarbejdere og partnere.”

Christian Baltzer tilføjer: “Vi er på en meget spændende rejse i Codan med en masse muligheder forude. I 2020 har vi udrullet en ny strategi, der er bygget til fremtiden, lanceret nye strategiske partnerskaber inden for bankassurance og tacklet Covid-19 ved at omfavne en ’work from anywhere’ filosofi. Jeg er taknemmelig for den indsats, hver medarbejder har lagt i at gøre alt dette muligt, og det viser virkelig, hvor stærk og ressourcestærk Codan organisationen er.

Codan Danmark ejes i fællesskab af Intact and Tryg A/S på et 50/50 økonomisk grundlag. Codan Danmark forbliver helt adskilt og uafhængig af Tryg.

Noter:

• Intact Financial Corporation og Tryg A/S offentliggjorde deres bud på RSA Insurance Group plc 18. november 2020. RSAs aktionærer godkendte overtagelse 18. januar 2021. TheHigh Court of Justice in England og Wales [svarende til Højesteret i Danmark for Sø- og Handelsretslige anliggender] godkendte 25. maj 2021 den ordning, i henhold til hvilken overtagelsen gennemføres.
  • I henhold til den gennemførte transaktion vil Codan Danmark være ejet af de to parter på et økonomisk grundlag på 50/50. Codan Danmark vil forblive helt adskilt og uafhængig af Tryg.
  • I henhold til transaktionen vil Intact eje RSA's canadiske, britiske og internationale virksomheder, mens Tryg A/S vil beholde RSA's svenske og norske virksomheder, Trygg-Hansa og Codan Norway.
  • Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har godkendt Intact Financial Corporations erhvervelse af enekontrol med RSA's aktiviteter bortset fra aktiviteter i Norge og Sverige, herunder erhvervelse af enekontrol med RSA's danske aktiviteter i Codan A/S.

Charles Brindamour, Chief Executive Officer, Intact Financial Corporation
Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark

Codan Forsikring har cirka 250.000 danske husstande og 50.000 små og store virksomheder som kunder. Læs mere om Codan på www.codan.dk.

7 ud af 10 skader sker i langsomt tempo: Få risikoingeniørens bedste råd til at forebygge skader i transportbranchen3.6.2021 08:53:02 CEST | Pressemeddelelse

Ødelagte topklapper, konsekvente bakkeskader eller manøvreskader på samme sted på ruten. Langt de fleste skader i transportbranchen er gentagende, og faktisk sker 7 ud af 10 skader altid i langsomt tempo. Det viser tal fra Codans Skadestopforløb. Desværre har de færreste virksomheder i transportbranchen overblik over, hvor ofte, og hvorfor, skaderne sker. Det er dyrt i længden, fortæller Bruno Hostrup, risikoingeniør i Codan. Han deler derfor sine bedste råd til skadesforebyggelse i de danske transportvirksomheder.

Privatsikring styrker kundetilbud: Nu præsenteres de første nye løsninger bag fremtidens stærkeste bankassurancemodel4.5.2021 14:30:10 CEST | Pressemeddelelse

Efter et halvt års intensiv udvikling kan en af landets største og stærkeste forsikringsalliancer, Privatsikring, nu løfte sløret for flere nye tilbud til kunderne. Det er især bæredygtighed og forebyggelse, som er omdrejningspunktet for de nye tiltag, der rulles ud nu og løbende hen over året. Det sker blandt andet med afsæt i en trecifret millioninvestering fra Codan og et tæt udviklingssamarbejde parterne imellem.

Skjern Bank og Privatsikring indgår ny aftale for erhvervskunder26.4.2021 11:10:39 CEST | Pressemeddelelse

Privatsikring og Skjern Bank har underskrevet en ny aftale om deres erhvervsforsikringer. Dermed vil erhvervskunderne i den vestjyske bank fremover blive præsenteret for rådgivning samt koncepter og skræddersyede forsikringer fra Privatsikring. Partnerskabet mellem Privatsikring og Skjern Bank går helt tilbage til Privatsikrings etablering i år 2000, hvor bankens privatkunder begyndte at modtage rådgivning og skræddersyede forsikringer. Nu udvides partnerskabet til også at inkludere bankens erhvervskunder. ”Vi har 20 års erfaring med Privatsikring, og derfor føles det rigtigt at samle det hele hos dem og tilbyde vores kunder en helhedsrådgivning på tværs af privat- og erhvervsforretningen. Vi ser frem til at kunne tilbyde vores erhvervskunder attraktive forsikringsløsninger, som vi i mange år har kunnet tilbyde vores privatkunder.” udtaler Per Munck adm. direktør i Skjern Bank. Hos Privatsikring ser man også frem til at udvide samarbejdet. ”Vi har altid haft en god dialog med Skjern Ba

Christian Baltzer fortsætter som CEO af Codan Danmark efter afslutning af Intact Financial Corporation’s foreslåede overtagelse22.4.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

TORONTO D. 22. APRIL 2021 Intact har i dag bekræftet, at Christian Baltzer vil fortsætte som CEO af Codan Danmark efter afslutning af Intact Financial Corporation og Tryg A/S’ foreslåede overtagelse af RSA Insurance Group plc, på nuværende tidspunkt forventet i Q2 2021. I henhold til den foreslåede transaktion, vil Codan Danmark blive ejet af de to parter på et 50/50 økonomisk grundlag med Intact som ledelsesansvarlig. I samarbejde med Intact, vil Christian Baltzer og Codan Danmark-teamet drive den fortsatte succes af forretningen, og sideløbende vurdere de strategiske alternativer for det langsigtede partnerskab. Charles Brindamour, CEO, Intact Financial Corporation: “The entire Codan team in Denmark, led by Christian Baltzer, has undergone remarkable development over the past year, and has achieved strong results. Codan Denmark is an iconic brand in a great market. We are confident that Codan Denmark can continue to realize its significant potential, and Christian Baltzer is the righ