Infomøde om risikovillig finansiering fra Vækstfonden i Middelfart

Har du planer om ejerskifte, investering i ny produktion eller noget helt tredje? Og kan din bank ikke komme med hele finansieringen? Hør hvordan Vækstfonden kan hjælpe, når statens finansieringsfond inviterer til infomøde om finansiering sammen med Middelfart Erhverv under Industriens Uge.

Onsdag den 31. oktober inviterer Vækstfonden og Middelfart Erhvervscenter til gratis morgenmøde om finansiering af din virksomheds vækstplaner hos Middelfart Erhvervscenter, Mandal Alle 19 kl. 8.00-10.30.

Her kan du bl.a. møde CEO Line Hjort fra Sommer-Savex i Ejby, der leverer højkvalitetstræ til bl.a. møbelproduktion og køkkener. Hun vil fortælle om, hvordan det lykkedes hende at skaffe den nødvendige finansiering til at købe virksomheden med et lån fra Vækstfonden.

Vækstfondens erhvervskundedirektør Henrik Holst Elstrøm giver et overblik over mulighederne for at få finansiering fra Vækstfonden, og erhvervskundechef Claus Albjerg fortæller specifikt om Vækstfondens tilbud til iværksættere.

Mads Stubgaard-Schmidt, regional program officer hos Innovationsfonden, gæster ligeledes mødet og fortæller om fondens tilbud.

Efter det officielle program vil der være mulighed for at få en-til-en-sparring fra Vækstfonden samt netværke med andre lokale virksomheder og rådgivere. Så har du ambitioner om vækst og en solid plan for din virksomhed, eller rådgiver du sådanne virksomheder, så er mødet noget for dig.

Morgenmødet foregår hos Middelfart Erhvervscenter, Mandal Alle 19, i Middelfart kl. 8-10.30.

• Morgenbrød og kaffe (8.00-8.30)
  • Middelfart Erhvervscenter byder velkommen
  • Vækstfonden fortæller om mulighederne for finansiering med særligt fokus på finansiering af ejer- og generationsskifter
  • Mads Stubgaard-Schmidt, regional program officer hos Innovationsfonden, fortæller om mulighederne for finansiering hos Innovationsfonden
  • Line Hjort, ejer og CEO i Sommer-Savex, fortæller sin historie og om samarbejdet med Vækstfonden
  • Få 1:1 sparring fra Vækstfonden eller netværk med andre lokale virksomheder og rådgivere

Tilmeld dig på event.vf.dk/middelfart - det er gratis at deltage

Vækstfonden har siden 1992 medfinansieret over 7.000 virksomheder landet over. 1.555 af dem ligger i Region Syddanmark.

Erhvervskundedirektør fra Vækstfondens kontor i Vojens, Henrik Holst Elstrøm:

”For små og mellemstore virksomheder kan det være en udfordring at skaffe finansiering til både udvikling og vækst. Her kan Vækstfonden i de fleste tilfælde hjælpe. Vi samarbejder med rådgivere, banker, investorer og andre finansieringsinstitutter om at finde de bedst mulige finansieringsløsninger til virksomheder med planer om at udvikle og udvide forretningen, fx i form af et ejerskifte eller gennem investeringer i ny produktion.”

Download billede af erhvervskundedirektør Henrik Holst Elstrøm: https://we.tl/t-GMyvkUiFbd

Om Vækstfonden

Vækstfonden er statens finansieringsfond, som medvirker til at skabe flere vækstvirksomheder ved at stille kapital og kompetencer til rådighed. I samarbejde med private investorer har fonden siden 1992 medfinansieret vækst i over 7.000 virksomheder for et samlet tilsagn på mere end 22,5 mia. kr. Vækstfonden investerer med egenkapital i partnerskab med private investorer og finansierer med lån og kautioner i samarbejde med danske finansieringsinstitutter.

Line Hjort, CEO og ejer i Sommer-Savex:
"Jeg ønskede brændende at indfri mit mangeårige mål om at blive selvstændig. Det var ikke blevet muligt uden Vækstfondens tilsagn om at løfte en del af finansieringen ved købet af Sommer-Savex A/S”

Læs mere om Sommer-Savex på virksomhedens hjemmeside: http://www.sommer-savex.dk/da/

Effekten af Vækstfondens aktiviteter i Region Sjælland

• Ca. 3,6 mia. kr. til vækst i syd-, sønderjyske og fynske virksomheder siden 2000.
  • Mere end 1.555 virksomheder. Siden 1992 har vi medfinansieret mere end 1.555danske små- og mellemstore virksomheder i Region Syddanmark. Ca. 45 af disse virksomheder har adresse i Middelfart Kommune.
  • Ca. 20 mia. kr. i omsætning. De virksomheder i Region Syddanmark, der har fået finansiering fra Vækstfonden, omsatte i 2017 for omkring 20 mia. kr.
  • Over 12.000 arbejdspladser. De virksomheder i Region Syddanmark, der har fået finansiering fra Vækstfonden, beskæftiger over 12.000 medarbejdere.

Antal virksomheder

Andel virksomheder

Andel (Regionalt BNP)

Region Hovedstaden

1905

Region Midtjylland

Region Nordjylland

Region Sjælland

Region Syddanmark

Hovedtotal

Julie Hakala Alberg, kommunikationsrådgiver i Vækstfonden, 50472220 / jha@vf.dk

Henrik Holst Elstrøm, erhvervskundedirektør i Vækstfonden, 23251093 / hhe@vf.dk

Vækstfonden er statens finansieringsfond. Vi er en uafhængig fond med en selvstændig lov og bestyrelse. Loven om Vækstfonden siger, at fonden skal fremme vækst og fornyelse i små og mellemstore virksomheder for på den måde at opnå større samfundsøkonomisk afkast. Vi medvirker til at skabe flere nye vækstvirksomheder ved at stille kapital og kompetencer til rådighed. I samarbejde med private investorer har fonden siden 1992 medfinansieret vækst i over 7.300 virksomheder for et samlet tilsagn på mere end 22,5 mia. kr. Vækstfonden investerer med egenkapital i partnerskab med private investorer og finansierer med lån og kautioner i samarbejde med danske finansieringsinstitutter. De virksomheder vi har medfinansieret siden 1992 havde i 2017 tilsammen mere end 63.500 ansatte.

Fordobling af kapital i business angel matching fonden European Angel Fund Denmark (EAF DK): 800 mio. kr. til investering i danske virksomheder3.10.2018 10:37pressemeddelelse

Investor Torben Frigaard Rasmussen har som en af fire engle indgået samarbejdsaftale med business angel matching fonden, som Vækstfonden og Den Europæiske Investeringsfond står bag. Nu fordobler Vækstfonden sit engagement i fonden, og dermed kan danske startup- og vækstvirksomheder se frem til samlet 800 mio. kr. i investeringer via samarbejdet.