Infomøde i Randers: Hvordan sælger og køber du bedst en virksomhed?

Står du overfor et generations- eller ejerskifte – nu eller om nogle år? Og er du i tvivl om gode generationsskiftemodeller, finansieringsmuligheder eller hvordan du gør din egen virksomhed attraktiv og salgsklar? Så kom til morgenmøde i Randers.

Onsdag den 8. maj inviterer Vækstfonden sammen med en række samarbejdspartnere til gratis morgenmøde om køb og salg af virksomhed i Vækstfondens hus i Randers, Tronholmen 3, 3. kl. 8-10.30.

På dagen bliver der stillet skarpt på hele processen for køb og salg af virksomhed, når Vækstfonden sammen med revisionshuset Kvist & Jensen, TVC Advokatfirma og kommunikationshuset KREAB giver input til, hvordan du får den bedste oplevelse, når livsværket skal sælges eller købes.

Du kan også møde Poul Arne Kloster fra KSM Group, som fortæller om sin personlige proces i forbindelse med opkøbet af KSM Group. Han fortæller bl.a. om den rådgivning, han fik brug for på de forskellige stadier af købet.

Efter programmet har du mulighed for at få individuel sparring om netop din virksomheds udvikling, behov og muligheder.

Kom, hvis du:

• Står overfor et generations- eller ejerskifte – nu eller om nogle år
  • Skal bruge kapital så din virksomhed er klar til fremtiden
  • Er i tvivl om, hvilke generationsskiftemodeller der fungerer i praksis
  • Vil vide, hvordan du gør din virksomhed mere kendt, attraktiv og salgsklar – og hvordan du opnår den bedste pris

Fra kl. 8.00 byder vi på lidt morgenbrød, og efter programmet er der tid personlig sparring og netværk med andre lokale virksomheder og rådgivere.

Morgenmødet foregår hos Vækstfonden, Tronholmen 3, 3. sal, kl. 8-10.30. Tilmeld dig gratis på vf.dk/events/randers/

Vækstfonden har siden 1992 medfinansieret mere end 7.600 danske små og mellemstore virksomheder landet over. Mere end 1.900 af dem ligger i Region Midtjylland.

Program:

• Morgenbrød og kaffe (8.00-8.30)
  • Statsautoriseret revisor Thomas Hedegaard, Kvist Jensen
    - Hvordan optimerer du forberedelsen af salget/generationsskiftet
    - Hvilke generationsskiftemodeller fungerer i praksis?
    - Hvordan kan du øge værdien af din virksomheder
  • Advokater Rune Tarnø og Rasmus Gørup Christiansen, TVC Advokatfirma
    - Kendskab til salgs- og købsprocessen
    - Det juridiske krydsfelt mellem sælger og køber
    - Juridiske forhold både sælger og køber bør have fokus på
  • Erhvervskundechefer Allan Sørensen og Jan jonassen, Vækstfonden
    - Finansiering af generations- og ejerskifte hos Vækstfonden
    - Vækstfondens ejerskifteanalyse – hvad kan du lære?
  • Direktør Lisbeth Wirgowitsch, kommunikationshuset Kreab
    - Sådan kan kommunikation ’tale’ prisen op
    - Hvordan gør du din virksomhed attraktiv i praksis
    - Hvorfor kommunikation er en investering, ikke en ekstra konsulentomkostning
  • Poul Arne Kloster, Direktør - salg og økonomi, fortæller om købet af KSM Group
  • Netværk og 1:1 sparring

Erhvervskundechef fra Vækstfondens kontor i Randers, Jan Jonassen:

”Vi møder mange ambitiøse og driftige virksomheder, der går med planer om at udvikle og udvide forretningen, fx i form af et ejerskifte. Men det kan være en udfordring at få finansieringen på plads og danne sig et overblik over hele processen. I Vækstfonden samarbejder vi med rådgivere, banker, investorer og andre finansieringsinstitutter om at finde de bedst mulige finansieringsløsninger til virksomheder med planer om at udvikle og udvide forretningen.”

Find et billede af Jan Jonassen her: https://wetransfer.com/downloads/8dc8d7246f2aebcc3cbdc7deed62b1a120190429070546/1915cf14000999418bf7a0557436c20820190429070546/fa50dd

Om KEAB

Kreab løser PR- og kommunikationsopgaver for små, mellemstore og store virksomheder i Danmark. Ingen opgave er for lille, og hos os drukner du ikke. Vi er gearet til at arbejde og skabe resultater internationalt. Kreab løser opgaver på tværs af grænser i tæt samarbejde med søsterkontorer i 27 lande – typisk centralt styret fra Danmark, så kunden bevarer kontrollen. Vi er det eneste internationale PR- og kommunikationsbureau i Danmark. Kreab løser opgaver for globale virksomheder, organisationer og politiske partier i Danmark og i udlandet.
Læs mere på https://kreab.com/

Om TVC Advokatfirma

TVC Advokatfirma hjælper danske og internationale virksomheder og privatpersoner med viden og erfaring inden for en lang række juridiske specialer. Vores rådgivning tager udgangspunkt i den enkelte kundes konkrete behov. Vi hjælper privatpersoner og virksomhedsledere i det private og offentlige med at agere løsningsorienteret og sikkert i juridiske anliggender. Når vi rådgiver vores erhvervskunder har vi altid øje for forretningen, de kommercielle muligheder og udfordringer. Tilgængelighed er en topprioritet, fordi vi ved, at vores kunder ofte serviceres bedst i den daglige rådgivning, når konkrete forhold adresseres straks og gerne uformelt. TVC Advokatfirma har kontorer i Aarhus, København og Roskilde.
Læs mere på https://tvc.dk/

Om Kvist & Jensen

Kvist & Jensen er revisorer, der arbejder tæt sammen med kunderne. Vi hjælper med at udvikle kundernes forretning gennem værdiskabende rådgivning og assistance inden for revision, skat, økonomi og regnskab. Kvist & Jensen er Danmarks 18. største revisionsfirma med 7 afdelinger i Jylland fra Aalborg til Århus. Vi adskiller os markant fra vores konkurrenter ved, at vi både interesserer os for og har tiden til personligt at servicere de små og mellemstore virksomheder (SMV). SMV virksomheder er vores metier, og dem vi i dag har lange og tætte kunderelationer med. De er også grunden til vi siden vores stiftelse i 1977, har været i vækst.
Læs mere på https://kvistjensen.dk/

Effelkten af Vækstfondens aktiviteter i Region Midtjylland

• Ca. 4,8 mia. kr. til vækst i virksomheder i Region Midtjylland siden 2000.
  • Mere end 1.900 virksomheder. Vi har finansieret mere end 1.900 små- og mellemstorevirksomheder i Region Midtjylland. Ca. 130 af disse virksomheder har adresse i Randers kommune
  • Over 27 mia. kr. i omsætning. De virksomheder i Region Midtjylland, der har fået finansiering fra Vækstfonden, omsatte i 2017 for over 27 mia. kr.
  • Ca. 15.000 arbejdspladser. De virksomheder i Region Midtjylland, der har fået finansiering fra Vækstfonden, beskæftiger ca. 15.000 medarbejdere.

Antal virksomheder

Andel virksomheder