Inflationshjælp til købmænd

De Samvirkende Købmænd glæder sig over, at der er blevet lyttet til købmændene, og at der nu ligger en hjælpepakke til trængte købmænd i de mindre lokalsamfund.

”Vi glæder os over, at et bredt politisk flertal har lyttet og taget de dystre meldinger til efterretning”, siger adm. direktør Jannick Nytoft fra De Samvirkende Købmænd, der samler de godt 1.500 selvstændige købmænd i Danmark.

”Puljen på 75 millioner kroner er et kærkomment bidrag til de mindste købmænd, men vi glæder os også over, at der bliver mulighed for at udskyde betalingen for A-skat og AM-bidrag for virksomheder. Det er et initiativ, der over en bred kam vil påvirke butikkernes likviditet positivt”.

En netop afsluttet undersøgelse foretaget af Voxmeter for De Samvirkende Købmænd viser, at næsten to ud af tre danskere mener, der er behov for en hjælpepakke til købmændene. Samtidig mener 54% af de adspurgte, det vil få negative konsekvenser, hvis ikke der kom en hjælpepakke.

”Vi glæder os derfor over udspillet, og håber, at partierne fortsat vil lytte og anerkende købmændenes store betydning for lokalsamfundet og sammenhængskraften. Vi håber derfor, at hjælpepakken hurtigt bliver implementeret, så den rent faktisk kan gøre en forskel, og at vi dermed kan undgå lukninger i særligt i mindre lokalsamfund”, siger Jannick Nytoft.