Indvielse af Børge Outzes Plads

Dagbladet Information og Frederiksberg Kommune inviterer til indvielse af Børge Outzes Plads. Onsdag den 15. september kl. 14:30-15:3

Børge Outze (18.03.1912 – 27.06.1980) var journalist, frihedskæmper og grundlægger af den illegale nyhedstjeneste ’Information’, der hurtigt blev modstandsbevægelsens interne nyhedsorgan. Aktiviteterne foregik fra bl.a. fra flere lokaliteter på Frederiksberg, herunder N.J. Fjords Allé.

Den 5. maj 1945 grundlagde Børge Outze m.fl. Dagbladet Information. Redaktionen overtog den nazistiske avis ’Fædrelandet’s tidligere lokaler og trykkeri i Store Kongensgade, hvor ’Information’ stadig holder til.

Frederiksberg Kommune har besluttet, at anlægget ved L.I. Brandes Allé / N. J. Fjords Allé navngives Børge Outzes Plads. Indgang fra N.J.Fjords Allé 10-12

Vi indvier pladsen med sang og taler ved Frederiksbergs borgmester Simon Aggesen, og Rune Lykkeberg, chefredaktør på Information.

Alle er velkomne.

For yderligere Information kontakt arrangementchef på Information;
Maja Find mhf@information.dk - tlf. 5162 1598

Information om Information

Store Kongensgade 40C

3369 6000http://www.information.dk/