Indlagte børn får godnatbesøg af Danske Hospitalsklovne
For mange børn er puttetid lig med ro, tryghed og måske en godnatsang. For indlagte børn kan denne tid derimod være ekstra svær, når man skal falde i søvn i fremmede omgivelserne på hospitalet.
Derfor tager Danske Hospitalsklovne i november på godnatbesøg, når mørket falder på. Her hygger hospitalsklovnene om de indlagte børn og familier med tryllestøv, godnatsange og eventyrlige historier.
Normalt kommer hospitalsklovnene i dagtimerne, men en ekstra kampagneindsats gør, at disse godnatbesøg er mulige i november.
5-årige Fie får et trygt besøg ved sengetid
Et godnatbesøg fra sin yndlingsklovn kan betyde meget for et indlagt barn. Det ved 5-årige Fie alt om.
Fie lider af kronisk forstoppelse og er ved godnatbesøget indlagt for at gennemgå skylninger af hendes tarme. Heldigvis er hospitalsklovnen Luna, som hun har kendt, siden hun var spæd ved hendes side:
”De griner sammen, Luna tryller, og så pludselig er det helt okay for Fie, fordi fokus kommer væk fra skylningen. Det er så rart, og det får også mig til at glemme alvoren lidt”, fortæller Fies mor, Sabrina Guldmann og fortsætter: ”Der sker noget rart, og det er dejligt, at Fie får en god oplevelse, inden hun skal sove. I stedet for at gå grædende i seng, som hun normalt ville gøre efter sådan en skylning”.
En kuffert fuld af faglighed
Hospitalsklovnene møder og anerkender barnet der, hvor det er. I angsten, i glæden, i kedsomheden. Klovnene kan være med til at skabe gode oplevelser omkring det at være på hospitalet, også i aftentimerne. Det oplever Stephanie Dedieu, når hun er ude på afdelingerne som hospitalsklovnen Flip:
”Når vi tager på godnatbesøg, er der en anden stemning, hvor det er muligt for os at komme ind i et lidt mere poetisk rum. Sammen med børnene kan vi skabe en drømmeverden, inden de falder i søvn. Selvom der er roligt på sygehuset om aftenen, er det jo uvante rammer for børnene. Så er det dejligt at kunne give børnene en eventyrlig afslutning på dagen”, fortæller Stephanie Dedieu.
Godnatbesøg kun muligt med donationer
Der bliver afholdt godnatbesøg på en del af landets børneafdelinger i uge 45-47.
Hospitalsklovnene tager bl.a. på godnatbesøg på Holbæk Sygehus, Sjællands Universitetshospital Roskilde, Slagelse Sygehus, Aarhus Universitetshospital Skejby, Regionshospital Nordjylland Hjørring, Sygehus Sønderjylland og flere andre steder.
Lidl er samarbejdspartner på Danske Hospitalsklovnes godnatkampagne, og fra uge 45 kan man købe Lupilu-sutter eller en bakke økologiske æg fra Danæg i deres butikker landet over. Lidl donerer en kroner for hvert solgt produkt.
”Vi er simpelthen så glade for, at Lidl igen i år bakker op om hospitalsklovnenes godnatbesøg. I november besøger vi indlagte børn og giver dem en helt særlig aften med klovneri, magi og godnatsange. Med støtte fra Lidl kan vi sikre mange stjernestunder ved sengetid,” siger Kenneth Øhrberg, direktør i Danske Hospitalsklovne.
Lidl har siden foråret 2015 været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne, og det er et sponsorat, man er meget stolt af hos dagligvarekæden.
”Jeg er glad for, at vi i Lidl endnu en gang kan støtte Danske Hospitalsklovnes vigtige arbejde med at nå ud til de indlagte børn. At hospitalsklovnene nu igen kan komme ud på hospitalerne og – som noget nyt – læse en hyggelig godnathistorie, håber jeg vil være en god oplevelse for børnene,” fortæller Kommunikationschef hos Lidl, Morten Vestberg.
Læs mere påwww.danskehospitalsklovne.dk/godnat
Kontakt
Kommunikationschef i Lidl: Morten Vestberg, morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. +45 76 35 01 68
Kommunikationskonsulent i Danske Hospitalsklovne: Nicoline Buron, nicoline@danskehospitalsklovne.dk eller 28 95 66 26.
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschef
Tlf:+45 5215 9259morten.vestberg@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 151 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl vinder B.T.s pristjek på 40 dagligvarer17.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er billigst at handle i Lidl. Det slår B.T. fast efter Lidl præsterede den billigste kurv på tværs af den danske dagligvarebranche. Pristjekket vurderer den samlede pris på 40 basisprodukter. Herunder blandt andet frugt og grønt, mejeri, brød og kød.
Lidl åbner sin første butik i Rødbyhavn11.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag d. 18. april får Rødbyhavn endelig sin første Lidl, når dagligvarekæden åbner sin tredje butik på Lolland. I front for butikken står butikschef Mathias Kruse Petersen, som er født og opvokset i havnebyen.
Lidl og Mammen Mejeriernes specialost, Tange Sø Ost, vinder prestigefyldt European Private Label Award27.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Specielosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne vinder den prestigefyldte European Private Label Award i kategorien ‘Dairy products’. Osten er en del af Lidls særligt udvalgte private label-serie ‘En Bid af Danmark’, der består af produkter fra lokale, danske leverandører.
Lidl og Blå Kors deler overskudsmad ud til trængte familier i påsken26.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
For syvende år i træk går Lidl og Blå Kors sammen om at gøre en forskel, hvor Lidl donerer overskudsmad fra dagligvarebutikkerne til Blå Kors’ familienetværk, væresteder og Barnets Blå Hus over hele Danmark. Begge oplever, at samarbejdet gør en stor forskel i højtider som påsken, hvor lidt ekstra mad kan forsøde tilværelsen.
Lidl Danmark er ny hovedpartner på Madens Folkemøde22.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Når Madens Folkemøde slår dørene op 31. maj - 1. juni 2024, er det med en ny hovedpartner ved bordet. Lidl Danmark og Madens Folkemøde har indgået et partnerskab, som blandt andet betyder, at der i 2024 er særligt fokus på relationen mellem sundhed og mad, at Lidl Danmark bakker op om Ungdommens Madmøde, og at Madens Folkemøde får besøg af Lidl Danmarks danske producenter fra En Bid af Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum