If styrker samarbejdet med T. Hansen

Forsikringsselskabet opgraderer samarbejdet med T. Hansen Gruppen A/S og udvider forsikringsudbuddet i de 83 detailbutikker.

Forsikringsselskabet If og butikskæden T. Hansen skruer nu op for blusset under deres partnerskab. Fra i dag primært at være leverandør af ansvarsforsikringer til knallerter hos T. Hansen, skal der fremover flere forsikringsprodukter fra If på hylderne i de 83 T. Hansen-butikker landet over. Heri­blandt kaskoforsikringer til motorcykler.

- Vi har kørt parløb med T. Hansen i længere årrække, primært i form af ansvarsforsikringer. Fremover bliver samarbejdet mere dynamisk, vi udvider forsikringsprodukterne til flere køretøjer og gør det samtidig langt enklere for kunderne at afslutte forsikringskøbet i butikken via Mobilepay, fortæller Kim Andersen, Head of Digital & Strategic Partnerships Privat, hos If Skadeforsikring.

Kunderne får samtidig adgang til Ifs omfattende selvbetjeningssider, hvor man bl.a. kan anmelde skader og følge skadesforløb.

Hos T. Hansen oplever man et stigende behov hos kunderne for at blive køreklar direkte fra butikken.

- Mange kunder foretrækker at kunne runde købet helt af i butikken og få både køretøj og forsikringer på plads med det samme. For os handler det om at kunne levere det, kunderne ønsker. Vi ser frem til at udvide samarbejdet med If, siger Rasmus Bergholdt, teknisk chef i T. Hansen Gruppen A/S.

Erfaring fra flere brancher
If har mangeårige erfaringer med partnersamarbejder. På bilmarkedet har formidlingsaftaler med mere end tyve af de store bilmærker gjort If størst på forsikring af nye biler. Syge­for­sikringen Danmark formidler Ifs sygdoms- og ulykkesforsikringer til deres 2,5 mio. medlemmer og Maxi Zoo sælger Ifs hundeansvars- og hundesygeforsikringer fra hylderne i deres 43 butikker.

- Det er helt i tråd med vores strategi om at gøre det så nemt som muligt for kunden at vælge If. Vi vil være tilgængelige dér, hvor kunderne oplever behovet for forsikring – uanset om det er på en digital platform eller i virkelige omgivelser, siger Kim Andersen.

Yderligere oplysninger hos:
Rasmus Bergholdt, teknisk chef, T. Hansen Gruppen A/S, tlf.: 7028 5698 eller 2035 3936

If er Nordens største skadeforsikringsselskab. Vi forsikrer det værdifulde i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. Vi sørger også for, at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være næsten 7.000 dygtige medarbejdere, heraf godt 600 i Danmark, kan 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved at få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er ejet af den finske finanskoncern Sampo, og er medlem af Garantifonden for skadeforsikringsselskaber i Danmark.