Ingeniørforeningen, IDAIngeniørforeningen, IDA

Hvordan kan bistader, isboringer og robotslåskampe sikre en mere bæredygtig verden?

På RESPOND Festival undersøger vi hvordan – kom og vær med. Der er brug for dig og dine spørgsmål

På RESPOND tror vi hverken på dommedag eller klimafornægtelse, men vi tror på handling sammen. Måske kan du sætte tankerne i gang hos andre, og du kan helt sikkert lære noget selv. For vi har brug for samtale for at blive klogere på verdens udfordringer. Den samtale indleder RESPOND Festival, der indtager Kalvebod Brygges havnepromenade i København fra 6.-8. juni.

»Vi ved, at verden står over for store globale udfordringer. Og vi har erkendt, at der er brug for nye løsninger, der baserer sig på teknologi og viden. Det er her RESPOND Festival kommer ind i billedet. Vores mål er at skabe en festival, der skal inspirere, bringe ny viden til bordet og ikke mindst se, hvad der sker, når vi bringer alle vores krøllede hjerner sammen om at definere en bæredygtig fremtid for de kommende generationer,« siger Maria Juel Kähler, der er direktør i IDA.

Her kan du sammen med 3.000 andre besøgende være med til at deltage i workshops, talks og meetups med forskere og eksperter fra hele verden, der bidrager til løsninger på en bæredygtig klode set med tech-briller. Vi har brug for at mødes – ikke for at blive enige om, hvor meget vi ved, men for at blive klogere på alt det, vi ikke ved endnu.

»For en stund lægger vi dommedagsprofetierne på hylden og fokuserer i stedet på løsningerne. Programmet er spækket med debatter, talks og workshops for alt fra skoleeleven til direktøren, der har fået klima og bæredygtighed på radaren. Kort sagt – der bliver noget for alle. I kombination med rigtig festivalstemning tror vi på, at vi kan skabe et unikt forum for handling,« siger Maria Juel Kähler.

Nysgerrige sjæle i alle aldre inviteres til at udforske, hvordan teknologiske løsninger kan løse nogle af klodens mest presserende problemer, mens I nyder solen langs havnekajen og får en drink i vores chill out-område.

Tina Splidsboel, presserådgiver - mail: tsp@ida.dk - tlf. 60 666 700