Hvordan bekæmper vi bedst kortsvindel?

Svindel med kortbetalinger og betalingsløsninger er noget, der koster både forbrugere, virksomheder og betalingsindustrien mange ressourcer. Specielt kortsvindel over nettet er i vækst, og det skal bekæmpes for at opretholde den tillid der er til e-handel.

Derfor indbyder DI Handel og DI Digital i samarbejde med YourPay hele branchen, myndigheder, forbrugere og eksperter til konference om kortsvindel.

Pressen inviteres hermed til konferencen,
Nordic Fraud Summit,
Torsdag den 14. december, Kl. 12.30,
Industriens Hus,
H.C. Andersens Boulevard 18, 1787 København V

Det er første gang, at hele betalingsindustrien i Danmark er samlet om dagsordenen bekæmpelse af svindel.

På konferencen deltager betalingsindustrien, Finanstilsynet, Nationalbanken, virksomhederne og forbrugerne. Branchefolk og eksperter diskuterer problemerne med kortsvindel og drøfter de muligheder, der er for at bekæmpe kortsvindlen bl.a. den, som finder sted på nettet.

Måden danskerne betaler på både i forretninger og i webshops er i en rivende udvikling. Bare i de seneste par år er der kommet en masse nye betalingsløsninger på markedet, og den tendens ser ikke ud til at stoppe lige foreløbigt, når man ser på de muligheder EU’s 2. betalingstjenestedirektiv (PSD2) lukker op for.

Sikkerhed i en betaling er væsentlig for hele betalingsindustrien og vigtig for både forbruger og virksomhed. Forbrugeren vil gerne sikres, at kortoplysninger ikke misbruges, og at betalingen sker korrekt. Forretningerne vil gerne sikre, at der ikke er tale om svindel, og at betalingen går korrekt igennem.

På konferencen er det meningen, at deltagerne skal komme nærmere fælles løsninger til bekæmpelse af svindel med betalinger.

Se hele programmet og læs mere her.

Yderligere oplysninger og tilmelding: pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Stor messe hjælper internationale medarbejdere med at finde bolig12.11.2018 07:00pressemeddelelse

Danske virksomheder kan ikke undvære udenlandske talenter, og stadig flere internationale højtuddannede tager springet og flytter til Danmark. Men de har problemer med at finde et sted at bo – i hvert fald et, som de kan betale. Derfor inviterer Dansk Industri og International House nye internationale borgere til messen Housing Fair, der hvert år er et stort tilløbsstykke for internationale talenter. Housing Fair finder sted d. 14. november 2018.

Er blockchain klar til erhvervslivet?9.11.2018 13:12Presseinvitation

Det nye internet er det blevet kaldt. Blockchain er sidste ny skrig i den teknologiske udvikling, som ventes at få stor betydning for samfundet og for erhvervslivet. Blockchain kan blandt andet bruges til at forhindre kopiering og forfalskninger. Blockchain er mere end hype. Men er teknologien klar til brug i erhvervslivet – og er erhvervslivet klar? Det er nogle af de spørgsmål, som DI Digital og Nordic Blockchain Association fokuserer på nu.