Hvordan bekæmper vi bedst kortsvindel?

Svindel med kortbetalinger og betalingsløsninger er noget, der koster både forbrugere, virksomheder og betalingsindustrien mange ressourcer. Specielt kortsvindel over nettet er i vækst, og det skal bekæmpes for at opretholde den tillid der er til e-handel.

Derfor indbyder DI Handel og DI Digital i samarbejde med YourPay hele branchen, myndigheder, forbrugere og eksperter til konference om kortsvindel.

Pressen inviteres hermed til konferencen,
Nordic Fraud Summit,
Torsdag den 14. december, Kl. 12.30,
Industriens Hus,
H.C. Andersens Boulevard 18, 1787 København V

Det er første gang, at hele betalingsindustrien i Danmark er samlet om dagsordenen bekæmpelse af svindel.

På konferencen deltager betalingsindustrien, Finanstilsynet, Nationalbanken, virksomhederne og forbrugerne. Branchefolk og eksperter diskuterer problemerne med kortsvindel og drøfter de muligheder, der er for at bekæmpe kortsvindlen bl.a. den, som finder sted på nettet.

Måden danskerne betaler på både i forretninger og i webshops er i en rivende udvikling. Bare i de seneste par år er der kommet en masse nye betalingsløsninger på markedet, og den tendens ser ikke ud til at stoppe lige foreløbigt, når man ser på de muligheder EU’s 2. betalingstjenestedirektiv (PSD2) lukker op for.

Sikkerhed i en betaling er væsentlig for hele betalingsindustrien og vigtig for både forbruger og virksomhed. Forbrugeren vil gerne sikres, at kortoplysninger ikke misbruges, og at betalingen sker korrekt. Forretningerne vil gerne sikre, at der ikke er tale om svindel, og at betalingen går korrekt igennem.

På konferencen er det meningen, at deltagerne skal komme nærmere fælles løsninger til bekæmpelse af svindel med betalinger.

Se hele programmet og læs mere her.

Yderligere oplysninger og tilmelding: pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Byrdelettelser for milliarder gavner erhvervslivet8.2.2019 08:24:08Pressemeddelelse

Regeringen har i dag offentliggjort sit udspil ”Mindre bureaukrati – mere vækst”, som skal lette byrder og bøvl for virksomhederne med i alt 2,6 mia. kr. fordelt på 42 initiativer. Udspillet indeholder mange elementer, som vækker glæde i DI. Udspillet består af tre dele: Bedre digitalisering, mere digitalisering samt enkle og effektive regler. - Vi er rigtig glade for udspillet. Det indeholder flere forslag, som vi længe har arbejdet for. Der er mange konkrete forslag, som regeringen vil kunne sætte i værk med det samme. Samtidig er der en lang række forslag til i alt cirka 1,3 mia. kr., som skal forhandles på Christiansborg, siger Kent Damsgaard, direktør i DI. DI opfordrer derfor til et bredt samarbejde på tværs af de politiske partier om at lette byrderne for erhvervslivet. - Ledere og medarbejdere i især mindre virksomheder knokler dagligt for at få forretningen til at udvikle sig og dermed skabe vækst og arbejdspladser. Derfor er der næppe noget mere frustrerende at bruge tiden på

H.K.H. Kronprinsen står i spidsen for danske og grønlandske virksomheder på international minekonference7.2.2019 17:00:00Pressemeddelelse

Hans Kongelige Højhed Kronprinsen tager i starten af marts sammen med mere end 30 danske og grønlandske virksomheder, energi-, forsynings- og klimaminister Lars Chr. Lilleholt, Dansk Industri (DI), Grønlands Erhverv og Generalkonsulatet i Toronto til verdens største minekonference i Canada. Det er første gang, at Kongehuset deltager i et erhvervsfremstød målrettet investeringer i Grønland.

DI: Det grønne vækstteam rammer plet31.1.2019 09:30:00Pressemeddelelse

De ti anbefalinger fra regeringens vækstteam for grøn energi- og miljøteknologi kan være med til at give et tiltrængt løft af eksporten. DI opfordrer regeringen til hurtigst muligt at følge op på anbefalingerne og præsentere en egentlig vækstplan. Vækstteamet for grøn energi- og miljøteknologi har haft til opgave at komme med anbefalinger til regeringen om, hvordan virksomhederne, som producerer grøn energi- og miljøteknologi, kan vokse i en tid med hård international konkurrence og stigende digitalisering. Anbefalingerne blev i dag præsenteret for regeringen. Og vækstteamet fokuserer på, hvordan man kan bruge de data, som forsyningsselskaberne har om danskernes forbrug af el, vand og varme, til at skabe nye grønne produkter, services og løsninger. - Danmark er i dag helt i front inden for digitalisering. Men vi har kun udtømt en brøkdel af mulighederne. Det er helt rigtigt set af vækstteamet, at vi skal i gang med at finde den næste generation af løsninger, siger Tine Roed, direktør i