Hvilket brand skal vinde Salling Future Friendly Fashion Award 2021? Salling hylder igen årets bæredygtige brand

Efter en succesfuld event sidste år, hvor brandet 'Artikel' blev hyldet af branchens specialister og løb med aftenens hovedpræmie på 100.000 DKK, er brand tilmeldingen til ugens højdepunkt Salling Future Friendly Fashion Award atter åben.
Alle modebrands og nye unge designtalenter, der gør noget særligt for at tage bæredygtigt ansvar, inviteres nu til at ansøge til Danmarks største awardshow for bæredygtig mode.
Et kig ind i fremtiden på toppen af Salling
I uge 37 vil det være muligt at opleve inspirerende talks, live sessions, workshops og paneldebatter med branchens største aktører inden for bæredygtig mode. Salling inviterer alle til Salling Future Friendly Fashion Week på Salling ROOFTOP i både Aarhus & Aalborg.
Ugens højt spækkede program kick startes med Salling Future Friendly Fashion Award, der løber af stablen den 16. september på Salling ROOFTOP i Aarhus. Denne gang vil eventen også være åben for alle, samt modebranchens opinionsledere, pressefolk og branche-specialister. Awardshowet hylder de mest toneangivende brands inden for bæredygtighed, der aktivt arbejder med grøn omstilling for en bedre modeindustri.
- Som branche kan vi gøre en langt større forskel for klimaet, hvis vi gør det sammen. Derfor er Salling Future Friendly Fashion Award en event, der skal accelerere positiv forandring for en mere ansvarlig modeindustri som helhed, sætte fokus på bæredygtig omstilling, inspirere til nytænkning og gøre det nemmere for vores forbrugere at træffe mere ansvarlige valg. Salling Future Friendly Fashion Award skal derfor motivere modebranchen til at turde satse på miljøbevidsthed for både brands og forbrugere, siger Marianne Bedsted, direktør for Salling stormagasiner.
Tre priser der accelererer positiv forandring i modebranchen
Modebrands fra hele Danmark har nu mulighed for at ansøge om at komme med i puljen til at blive nomineret og måske vinde hovedprisen som Årets Brand samt 100.000 DKK. Derudover uddeles også Publikumsprisen og 25.000 DKK til det brand, som har gjort sig særligt bemærket i offentligheden for deres bæredygtige initiativer. Alle brands opfordres til at tilmelde sig allerede nu på salling.dk.
Salling har igen i år et tæt samarbejde med VIA design, KADK, DSKD og KEA skolerne. I kategorien til den tredje pris Årets Talent nomineres en række af de mest bemærkelsesværdige unge nye talenter fra hver uddannelsesinstitution, der fremadrettet vil præge modebilledet i en mere innovativ og bæredygtig retning. Vinderen af Årets Talent modtager 25.000 DKK som en håndsrækning fra Salling Fonden til at kickstarte deres karriere. De to priser Årets Brand og Årets Talent uddeles med hjælp fra Sallings jury af brancheeksperter. Årets Publikumspris sker ved afstemning på salling.dk.
Artikel vandt prisen for Årets Brand i 2020 og dermed også hovedpræmien på 100.000 DKK. Siri Leijonhufvud fra Artikel fortæller om, hvad prisen har givet brandet af muligheder:
- At vinde Årets Brand hos Salling FFF Award har haft en meget stor betydning for Artikel. Til dels har det sat gang i en masse omtale i pressen, og præmien gav mange muligheder - men især var det et kæmpe klap på skulderen at blive anerkendt for sit arbejde fra en særdeles kompetent jury. Præmien har vi blandt andet brugt til at investere i nye symaskiner og istandsættelse af nye butikslokaler på Gammel Kongevej i København. Vi ønsker årets vinder samme gode oplevelse og muligheder, som vi har haft, siger Siri Leijonhufvud.
Brand tilmeldingen for årets nomineringer er åben - ansøg nu
Alle modebrands, der gør noget særligt for at tage bæredygtigt ansvar, og som vil have chancen for at vinde en af awardshowets priser, kan tilmelde sig nu på Salling.dk. Tilmeldingen lukker d. 19. august. Følg vejledningen på salling.dk og tilmeld dit brand nu til Danmarks største awardshow for bæredygtig mode.
Kontakter
For mere information - kontakt venligst Jakob Lau på jakob@laudercommunication.com
Billeder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group klargør 50 beredskabsbutikker11.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Landets største dagligvarekoncern accelerer arbejdet med at forberede 50 beredskabsbutikker, som skal kunne fungere i minimum to dage uden strøm eller forbindelse til omverdenen. Det skal bl.a. ske ved at sikre større lagerbeholdninger og butikkernes infrastruktur såsom strøm.
Bilka-leder vinder nystiftet pris: Tobias brænder for at udvikle sine elever10.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dansk Erhverv, HK Privat og HK Handel har i år stiftet Oplæringsprisen, hvor fokus er på at skabe de bedste læringsrammer for elever og forme dem til fremtiden. Prisen bliver uddelt på tværs af hele detailbranchen, og den første vinder af Oplæringsprisen er Tobias Højland, Teamleder Trainee i Bilka Kolding.
Salling skriver historie og slår dørene op i København4.9.2025 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Stormagasinet Salling åbner for første gang dørene til et helt nyt Salling i hjertet af København – et mere kompakt format, men med samme høje ambitioner, kvalitet og service. Den historiske åbning falder sammen med Sallings 120 års jubilæum.
Netto til angreb på inflationsdrivere: Sænker prisen på dyre dagligvarer resten af året3.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Landets største dagligvarekæde sænker og låser prisen på fem af de varer, som er og har været hårdest ramt af fødevareinflationen.
Fra Tjele Gods til indkøbskurven: føtex med stor økologisk satsning29.8.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan føtex-kunder i hele landet lægge økologiske grøntsager og mejeriprodukter fra Tjele Gods i kurven. Det sker som led i det nye partnerskab, der skal gøre økologien mere tilgængelig for danskerne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum