YouGov Denmark

Hvilke ejendomsmæglerkæder får mest opmærksomhed?

Del

EDC og home er de danske ejendomsmæglerkæder, der har fået mest opmærksomhed på det stærk ophedede danske boligmarked i løbet af det sidste år.

Photo by Kindel Media from Pexel
Photo by Kindel Media from Pexel

Under coronakrisen har det danske boligmarked boomet, og flere ejendomsmæglerkæder har mærket ”coronaeffekten”, hvor coronakrisen har fungeret som en trigger for folk, der i forvejen har overvejet et boligkøb.  YouGov har set nærmere på, hvilke ejendomsmæglerkæder, der har fået mest opmærksomhed gennem det sidste år.

Når det kommer til opmærksomhed, deler home og EDC førstepladsen. Et gennemsnit på 18,4% af danskerne har således hørt positiv eller negativ omtale af disse kæder gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie i løbet af det sidste år.

På tredje- og fjerdepladsen finder man Nybolig (15,3%) og danbolig (13,2%). Fra de fire store ejendomsmæglerkæder er der et stykke ned til kæder som Estate og Realmæglerne, der kæmper om femtepladsen med en opmærksomhedsscore på hhv. 6,2% og 6%.

Omtalen har dog ikke ligget stabilt hele året. Mens EDC lå højest i foråret og starten af sommeren 2020, fik home mest omtale i efteråret og videre over i vinteren 2021.

Danskerne har det bedste indtryk af EDC

Kigger man på, hvilke ejendomsmæglerkæder, danskerne har det overordnede bedste indtryk af, tager EDC prisen med en score på 28,8. Det overordnede indtryk beregnes ved, at man spørger, hvilke varemærker man har et overordnet positivt indtryk af, og hvilke man har et negativt indtryk af. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.

Home følger lige i hælene på EDC med en score på 27,9, mens Nybolig indtager tredjepladsen (24,6), og danbolig løber med fjerdepladsen (21,7).

Om rankingen

I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 450 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Impression-scoren beregnes ved, at man spørger, hvilke varemærker man har et overordnet positivt indtryk af, og hvilke man har et negativt indtryk af. Netscoren beregnes som positive minus negativ andel.

Attention-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positiv minus negativ andel. Data er fra 1. marts 2020 til 28. februar 2021.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Photo by Kindel Media from Pexel
Photo by Kindel Media from Pexel
Download
Attention-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positiv minus negativ andel. Data er fra 1. marts 2020 til 28. februar 2021.
Attention-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positiv minus negativ andel. Data er fra 1. marts 2020 til 28. februar 2021.
Download
Impression-scoren beregnes ved, at man spørger, hvilke varemærker man har et overordnet positivt indtryk af, og hvilke man har et negativt indtryk af. Netscoren beregnes som positive minus negativ andel.
Impression-scoren beregnes ved, at man spørger, hvilke varemærker man har et overordnet positivt indtryk af, og hvilke man har et negativt indtryk af. Netscoren beregnes som positive minus negativ andel.
Download
Attention-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positiv minus negativ andel. Data er fra 1. marts 2020 til 28. februar 2021.
Attention-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positiv minus negativ andel. Data er fra 1. marts 2020 til 28. februar 2021.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 9,6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

 

 

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum