Hver fjerde dansker: Jakob Fuglsang vinder årets Tour de France

Del
I år er rekordmange danske ryttere med i Tour de France-feltet, og danskerne har tiltro til at 2019 bliver rødt og hvidt – og gult. YouGov har spurgt danskerne, hvem de ser på vinderpodiet i dette års Tour de France.
Image: Scanpix
Image: Scanpix

Med ti sejrer denne sæson er Astana kampklare, og mere end hver fjerde (28%) af danskerne, som planlægger at se Tour de France 2019, tror på landsmanden Jakob Fuglsangs vinderchancer efterfulgt af Geraint Thomas fra Ineos, der må nøjes med 9% af danskernes stemmer.

YouGov har også undersøgt danskernes interesse for cykelløbet.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Hver femte dansker (19%) er i høj grad eller i meget høj grad interesseret i Tour de France, mens en anden femtedel (19%) i nogen grad interesserer sig for det franske cykelløb.

Mens mere end halvdelen af de danske mænd (53%) tilkendegiver, at de, i nogen grad til i meget høj grad, interesserer sig for cykelløbet, er den samme interesse ikke at finde blandt de danske kvinder. Her svarer hver fjerde kvinde (24%), at de, i nogen grad til i høj grad, interesserer sig for Tour de France.

Blandt kvinderne har hver anden (51%) slet ikke interesse for Tour de France, mens kun halvt så mange mænd (27%) slet ikke interesserer sig for cykelløbet.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Danskerne, der planlægger at følge med i dette års etaper i Tour de France, er også i overvejende grad mænd. Dobbelt så mange mænd som kvinder planlægger at se alle etaper i TV (14% mod 7%).

Mere end halvdelen af de danske kvinde kommer slet ikke til at se Tour de France 2019 (55%), mens det samme gør sig gældende for hver tredje mand (33%).

Ser man på, hvilke etaper danskerne viser mest interesse for at følge i Touren 2019, planlægger mere end fire gange så mange at se bjergetaperne end springetaperne (13% mod 3%).

De danske ryttere har da også gentagne gange domineret feltet op ad de kuperede bjergetaper, og gennem tiden har i alt tre danskere været i den prikkede bjergtrøje under Tour de France.

Hver femte mand (19%) planlægger at se bjergetaperne, mens kun 6% af kvinderne planlægger at gøre dem selskab foran skærmen.

En mere ligelig interesse er der dog for at følge med, når feltet afslutningsvist rammer de brostensbelagte gader i Paris. Hver tiende dansker (11%) planlægger at se spurten under Champs-Élysées-etapen.

Se hele undersøgelsen her

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er baseret på 1300 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 6. juli 2019.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Image: Scanpix
Image: Scanpix
Download
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på 1300 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 6. juli 2019.
Om undersøgelsen Undersøgelsen er baseret på 1300 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 6. juli 2019.
Download
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på 1300 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 6. juli 2019.
Om undersøgelsen Undersøgelsen er baseret på 1300 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 6. juli 2019.
Download

Vedhæftede filer

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye