
Hver anden dansker tager arbejdet med på ferien

Selvom mange danskere lige nu står overfor flere ugers sommerferie, kommer den ikke kun til at stå på afslapning, viser en ny YouGov-undersøgelse. Hver anden dansker i arbejde vil nemlig tjekke sin arbejdsmail og tage arbejdsopgaver med på ferien.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
YouGov har undersøgt holdningen til at arbejde i ferien blandt danskere i arbejde. Hver anden kommer til at arbejde i løbet af deres ferie. Det er især de højtlønnede (59%), der tager arbejdsopgaver med på ferie.
Endnu flere danskere i arbejde (57%) vil tjekke arbejdsmailen, selvom de er på ferie. Og 31% tjekker den dagligt eller oftere.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Den primære årsag til, at vi tager arbejdet med på ferien, er for at undgå en stor arbejdsbyrde efter ferien (40%). Derudover tyder undersøgelsen på, at mange danskere føler en stor forpligtigelse over for deres arbejde. 33% nævner, at de arbejder i løbet af ferien, fordi arbejdsopgaverne kan ikke vente, og 25% begrunder det med, at ingen anden kan udføre deres arbejdsopgaver.
Hver fjerde nævner, at de arbejder i ferien, fordi de ikke har noget imod det. Det gælder især mænd (31% mod 17% af kvinderne).
Kun 7% arbejder i ferien på grund af forventninger fra chefen, og 4% fordi virksomheden kræver det.
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på 491 interview med danske mænd og kvinder 18+ i arbejde fra YouGov panelet i perioden 8. – 9. juni 2017.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
Lige fra start har vi været drevet af en enkel tanke: Jo bedre mulighed folk har for at påvirke de beslutninger, som påvirker dem, desto bedre vil disse beslutninger blive.
Kernen i vores virksomhed er vores globale panel, hvor millioner af mennesker og tusindvis af politiske, kulturelle og kommercielle organisationer hele tiden udveksler meninger om og holdninger til adfærd og varemærker.
Vi kombinerer denne konstante strøm af data med vores analytiske indsigt og branchekendskab til at udvikle de redskaber og metoder, som muliggør de gode beslutninger.
Og leverer samtidigt et mere præcist, mere håndgribeligt billede af, hvad verden tænker.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.