YouGov Denmark

Hver anden dansker tager arbejdet med på ferien

Del
Selvom mange danskere lige nu står overfor flere ugers sommerferie, kommer den ikke kun til at stå på afslapning, viser en ny YouGov-undersøgelse. Hver anden dansker i arbejde vil nemlig tjekke sin arbejdsmail og tage arbejdsopgaver med på ferien.

Selvom mange danskere lige nu står overfor flere ugers sommerferie, kommer den ikke kun til at stå på afslapning, viser en ny YouGov-undersøgelse. Hver anden dansker i arbejde vil nemlig tjekke sin arbejdsmail og tage arbejdsopgaver med på ferien.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

YouGov har undersøgt holdningen til at arbejde i ferien blandt danskere i arbejde. Hver anden kommer til at arbejde i løbet af deres ferie. Det er især de højtlønnede (59%), der tager arbejdsopgaver med på ferie.

Endnu flere danskere i arbejde (57%) vil tjekke arbejdsmailen, selvom de er på ferie. Og 31% tjekker den dagligt eller oftere.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Den primære årsag til, at vi tager arbejdet med på ferien, er for at undgå en stor arbejdsbyrde efter ferien (40%). Derudover tyder undersøgelsen på, at mange danskere føler en stor forpligtigelse over for deres arbejde. 33% nævner, at de arbejder i løbet af ferien, fordi arbejdsopgaverne kan ikke vente, og 25% begrunder det med, at ingen anden kan udføre deres arbejdsopgaver.

Hver fjerde nævner, at de arbejder i ferien, fordi de ikke har noget imod det. Det gælder især mænd (31% mod 17% af kvinderne).

Kun 7% arbejder i ferien på grund af forventninger fra chefen, og 4% fordi virksomheden kræver det. 

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er baseret på 491 interview med danske mænd og kvinder 18+ i arbejde fra YouGov panelet i perioden 8. – 9. juni 2017.

www.yougov.dk 

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

Lige fra start har vi været drevet af en enkel tanke: Jo bedre mulighed folk har for at påvirke de beslutninger, som påvirker dem, desto bedre vil disse beslutninger blive.

Kernen i vores virksomhed er vores globale panel, hvor millioner af mennesker og tusindvis af politiske, kulturelle og kommercielle organisationer hele tiden udveksler meninger om og holdninger til adfærd og varemærker.

Vi kombinerer denne konstante strøm af data med vores analytiske indsigt og branchekendskab til at udvikle de redskaber og metoder, som muliggør de gode beslutninger.

Og leverer samtidigt et mere præcist, mere håndgribeligt billede af, hvad verden tænker.

www.yougov.dk 

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye