
Hvem er de danske avisabonnenter?

YouGov har undersøgt de danske avisabonnenters demografi, holdninger og medievaner. Undersøgelsen viser en overvægt af mænd og ældre over 60, og som i højere grad end resten af befolkningen foretrækker deres nyheder i papirform.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Når man kigger på de danske avisabonnenter, er der en alderstendens. Mens 58% er over 60 år, er kun 11% af de voksne abonnenter under 30 år. Der er ligeledes en overvægt af mænd (52%).
Flest abonnenter bor i Region Hovedstaden (37%), hvoraf 14% er bosat i København, mens færrest af abonnenterne bor i Region Nordjylland (9%).
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
En fjerdedel (24%) af abonnenterne har en samlet husstandsindtægt på 800.000 kr. eller mere om året, mens dette gælder 17% af den samlede befolkning.
Kigger man på abonnenternes boligsituation, er over halvdelen (54%) samboende, gift eller i et registreret partnerskab uden hjemmeboende børn.
Mange af avisabonnenterne holder fast i papiravisen
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
De danske avisabonnenter er mere tilbøjelige til at læse deres nyheder i trykt form end den generelle befolkning (38% mod 15%). 28% af abonnenterne angiver også, at de ville blive mest fanget af en reklame, hvis de så den i en trykt avis. De tre mest populære papiraviser blandt abonnenterne er Politiken (29%), Jyllands-Posten (24%) og Berlingske (20%).
Men de danske avisabonnenter får ikke kun deres nyheder på skrift. 65% af abonnenterne følger regelmæssigt med i TV-avisen, og når de tænder for TV’et, falder valget typisk på DR1, DR2 eller TV2 News.
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov Profiles og er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 9. august 2020.
YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen.
https://yougov.dk/find-solutions/profiles
Photo by Suzy Hazelwood from Pexels
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder




Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 9,6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med 41 kontorer i 25 lande og panelmedlemmer i 44 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden. Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.