YouGov Denmark

Hvem er de danske avisabonnenter?

Del
I en digitaliseret mediebranche, hvor mange nyhedstjenester er gratis tilgængelige, hvordan tiltrækker medieudbyderne så betalende abonnenter? YouGov har set nærmere på de danskere, der betaler for deres nyheder.
Photo by Suzy Hazelwood from Pexels
Photo by Suzy Hazelwood from Pexels

YouGov har undersøgt de danske avisabonnenters demografi, holdninger og medievaner. Undersøgelsen viser en overvægt af mænd og ældre over 60, og som i højere grad end resten af befolkningen foretrækker deres nyheder i papirform.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Når man kigger på de danske avisabonnenter, er der en alderstendens. Mens 58% er over 60 år, er kun 11% af de voksne abonnenter under 30 år. Der er ligeledes en overvægt af mænd (52%).

Flest abonnenter bor i Region Hovedstaden (37%), hvoraf 14% er bosat i København, mens færrest af abonnenterne bor i Region Nordjylland (9%).

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

En fjerdedel (24%) af abonnenterne har en samlet husstandsindtægt på 800.000 kr. eller mere om året, mens dette gælder 17% af den samlede befolkning.

Kigger man på abonnenternes boligsituation, er over halvdelen (54%) samboende, gift eller i et registreret partnerskab uden hjemmeboende børn.

Mange af avisabonnenterne holder fast i papiravisen

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

De danske avisabonnenter er mere tilbøjelige til at læse deres nyheder i trykt form end den generelle befolkning (38% mod 15%). 28% af abonnenterne angiver også, at de ville blive mest fanget af en reklame, hvis de så den i en trykt avis. De tre mest populære papiraviser blandt abonnenterne er Politiken (29%), Jyllands-Posten (24%) og Berlingske (20%).

Men de danske avisabonnenter får ikke kun deres nyheder på skrift. 65% af abonnenterne følger regelmæssigt med i TV-avisen, og når de tænder for TV’et, falder valget typisk på DR1, DR2 eller TV2 News.

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov Profiles og er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 9. august 2020.

YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen.

https://yougov.dk/find-solutions/profiles

Photo by Suzy Hazelwood from Pexels                                                               

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Photo by Suzy Hazelwood from Pexels
Photo by Suzy Hazelwood from Pexels
Download
Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov Profiles og er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 9. august 2020.
Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov Profiles og er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 9. august 2020.
Download
Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov Profiles og er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 9. august 2020.
Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov Profiles og er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 9. august 2020.
Download
Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov Profiles og er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 9. august 2020.
Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov Profiles og er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 9. august 2020.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 9,6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med 41 kontorer i 25 lande og panelmedlemmer i 44 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden. Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye