Hvad Dan Brown ikke tog med ... om Prins Henrik

Hvorfor ville Prins Henrik være konge? Forfatter Johan Ottosen har et overraskende svar
Forfatter Johan Ottosen med Stenens tid og Apokalypsens engle

Det som Dan Brown ikke tog med i Da Vinci Mysteriet

“Det er ingen hemmelighed at Dan Brown havde bogen, Helligt blod - Hellig gral, som forelæg for sin berømte Da Vinci Mysteriet," siger forfatter Johan Ottosen.

"Helligt Blod - Hellig Gral, mener at finde bevis for at efterkommere af Jesus skulle vandre lyslevende rundt blandt os - og at en hemmelig orden, Prieuré de Sion, skabt af tempelridderne i 1099, spiller en vigtig brik i at holde blodlinien skjult frem til vor tid,“ siger forfatter Johan Ottosen der i sin research til spændingsromanen Stenens tid nærstuderede værket og fandt en meget vigtig brik i relation til Prins Henrik."

“Jeg måtte lige gnide øjnene en gang. Her stod det jo sort på hvidt. Det kunne jo forklare Prins Henriks - set med danske øjne - irrationelle fordringer på at blive konge.”

Citatet skulle vise sig at blive et bærende komponent i den intense spændingsroman, der udkom i foråret.

"Først måtte jeg have citatet bekræftet. Da mine franskkundskaber er ikke-eksisterende og tidskrifter fra den tid ikke findes digitaliseret, var det lidt af en opgave," siger Johan Ottosen, der efter tre år sporede tidsskriftet til en afdeling på det franske nationalbibliotek og fik - formedes en størrer sum - tilsendt en kopi af originalen.

"Baggrunden er ideen om at Jesus fik et barn med Maria som flygtede til Marseille og barnets efterkommere var de sagnspundne Merovinger konger som slog en handel af med den katolske kirke om at lade dem være i fred mod at de ikke fortalte at de var efterkommere af Jesus. Det interessante kommer da Prins Henrik, som stammer fra en af frankrigs ældste familier, konverterer til den evangelsk Lutterske tro - uden pres fra dronningen, lader han vide - og meddeler det til sin far. Faderen taler ikke til ham i månedesvis, skriver Prins Henrik i sin selvbiografi, "Skæbne forpligter."

"Det drejer sig om en udtalelse fra den dengang stormester i Prieuré de Sion, Pierre Plantard, til et fransk tidsskrift,Charivari, i 1973:"

“De må undersøge visse store franske familiers oprindelse, og så vil De forstå, hvordan en person ved navn Henri de Monpézat en dag kunne blive konge.

Originalt citat vedhæftet.

"Nu vil jeg ikke plotspoile, så jeg vil nøjes med at sige, at det får dramatiske konsekvenser for kongefamilien. Enhver, der er interesseret i Prins Henriks ophav, Merovinger, frimurer og hemmelige selskaber, kan finde Stenens tid i landets boghandler."

“Jeg kunne rigtig godt lide plottet om, at Prins Henrik skulle nedstamme fra de franske konger og der igennem være i direkte blodlinje til Jesus. Jeg elsker konspirationsteorier og tanken om, at verden måske er skruet anderledes sammen, end vi umiddelbart tror, tiltrækker og fascinerer mig.” Janni Kiilsgaard, butikchef i Arnold Busck, Aarhus - Lidtbedreliv.dk

“Et must for alle der elsker konspirations bøger” - Titlen.dk

Forfatteren er til rådighed for kommentarer og interview på: 24651589

Forfatter Johan Ottosen med Stenens tid og Apokalypsens engle
Citat fra interview med stormester Pierre Plantard i 1973
Bogforside til Stenens tid

Information om Bukefalos Publishing

Fredensborggade 5, 2.
2200 København N

24651589http://www.bukefalospublishing.dk

Bukefalos Publishing

Bukefalos Publishing er sat i verden for at give boghandlerne i danmark optimale betingelser for at sælge bøger.

Buke hvaffornoget?

Bu-ké-fa-los (betyder oksehoved på græsk) er navnet på Antikkens mest berømte hest der var bange for sin egen skygge og kun Alexander den Store kunne ride på ham. Bukefalos bar Alexander den Store gennem de næsten konstante kampagner og erobringer fra Makedonien til vore dages Punjab i Indien.

Hesten, en stort hingst med en hvid plet i panden og blå øjne, var så stor og prægtig at en lokal hestehandler tilbød den til Alexanders far, Phillip den anden af Makedonien, for en uhørt stor sum. Phillip afslog da der ikke var en mand i kongeriget der kunne bestige den. Alexander, der dengang var 12-13 år, væddede med sin far at han selv ville betale for den hvis han ikke kunne beride den. Han havde nemlig afluret at Bukefalos var bange for sin egen skygge. Faderen indvilligede. Og til stor moro for de tilstedeværende gik Alexander ind i manegen, vendte den mod solen, talte sagte og besteg den. Al latter forstummede da han red afsted med den. Siden var Bukefalos og Alexander uadskillelige og kun Alexander kunne ride ham. Bukefalos fulgte Alexander i alle slag og erobringer indtil dens død i Punjab i år 326 før vor tidsregning.