Husker du menneskets bedste ven i sommervarmen?

Sommeren er over os, og selvom det i perioder føles som efterår, oplever vi i Danmark periodevis hedebølger med op til 30 grader.

Selvom vi hilser den kærkommen, er det de færreste mennesker, der føler sig komfortable, når solen bager ned fra en skyfri himmel. Vi søger straks skygge, finder noget læskende at drikke og svaler os i et af havnebadene eller på stranden.

Så heldige er vores firbenede venner det desværre ikke. De er fra naturens side dækket af et tykt lag pels, der isolerer og holder dem varme i alskens vejr.

De kan derfor ikke - på samme måde som mennesker kan - komme af med den overskydende kropsvarme, og du kan derfor roligt regne med, at når du når et punkt, hvor du synes, at vejret er lidt til den varme side, så er det decideret ubehageligt for din hund.

Din hund kan hverken sige til eller fra, og det er derfor din opgave som hundeejer at sørge for, at din hund er komfortabel og tilpas med det, som termometeret viser.

Nyt legetøj kan svale din hund om sommeren

Heldigvis er der hjælp at hente. Med en smule omtanke og planlægning, kan du gøre dit til, at din hund undgår overophedning og hedeslag. Der findes nemlig en række artikler, der kan hjælpe med at afkøle din hund, så den holder sig sval, selv når temperaturerne er over 20 grader.

Fælles for legetøj med kølende effekt er, at det er specielt designet til at holde hundens kropstemperaturer nede. De er derfor særligt idéelle til dig, der ynder at have din hund med i bilen, går lange ture med den eller blot gerne vil sikre dig, at din hund trives – også i sommervarmen.

Blandt sommerens mest populære effekter til hunde, finder du bl.a. kølemåtter, badebassiner til hunde og bidedyr med køleeffekt. Det er funktionelt legetøj, der ikke blot aktiverer din hund, men samtidigt også sørger for, at den er tilpas, mens den leger eller sover.

Du finder det store udvalg hos Canem.dk, der er hele Danmarks hunde- og kattewebshop med kvalitetsudstry.

Mads Nordskov
hej@madsnordskov.dk

Håndbyggede racercykler hitter igen hos Ditlev Cykler14.8.2020 06:15:00 CESTPressemeddelelse

De er solgt, før de er færdigsamlet på cykelværkstedet hos Ditlev Cykler, og selvom hver eneste del har været i hænderne på en mekaniker i kælderen, holder de en konkurrencedygtig pris. Sådan lyder det fra cykelhandler Henrik Ditlev, der igen har kastet sig over at håndbygge racercykler i sin butik i Frederiksværk. “Det er ret vildt. For et par måneder siden var det måske en ud af 100 cykler vi solgte, der var håndbygget. Nu er det måske hver tiende,” siger indehaver Henrik Ditlev og den rutinerede cykelmekaniker fortsætter: “Det er sjovt at bygge racercykler op fra bunden, så jeg synes det er en fantastisk udvikling.” Det er corona-epidemien, der indirekte har givet et kæmpe skub til den ædle kunst at samle en racercykel fra bunden. Der er nemlig opstået mangel på fabrikssamlede racercykler i takt med at mange i løbet af nedlukningen af Danmark har fået øjnene op for, at racercykler er god (afstands)-motion i en corona-tid. “Vi kunne hurtigt mærke at salget steg stødt efter alt andet