Hus Forbi

Hus Forbi støtter ukrainske flygtninge

10 procent af avissalget i april doneres til Dansk Flygtningehjælp.

Hus Forbi sætter i april måned fokus på krigen i Ukraine. I samarbejde med Dansk Flygtningehjælp donerer Foreningen Hus Forbi 10 procent af avissalget til at støtte ukrainske flygtninge.

Apriludgaven af Hus Forbi er på gaden i dag og koster som sædvanlig 30 kroner. Når du køber avisen, får sælgeren som altid sine 15 kroner, men tre kroner af det beløb, der bruges til produktion af avisen, sælgertøj, medicinordning, husleje og meget andet, går denne gang til at hjælpe flygtningene.

- Hus Forbi er jo Danmarks hjemløseavis, og når mennesker bliver drevet på flugt, er de også hjemløse. Det er virkelig noget, vi kan sætte os ind i. Derfor donerer vi 10 procent af salget i april til Dansk Flygtningehjælp, siger formanden for Foreningen Hus Forbi, Simon Nielsen.

Dansk Flygtningehjælp sætter pris på håndsrækningen.

- Jeg synes, det er meget rørende at se, at mennesker, der i forvejen nærmest intet har, har overskud til at tænke på andre og har lyst til at hjælpe dem, der nu må flygte fra Ukraine. Fremtiden er fuldstændig uvis for de mennesker, og det er donationer som denne fra Hus Forbi, som gør, at vi kan sikre beskyttelse af de allermest sårbare mennesker fra Ukraine, siger generalsekretær i Dansk Flygtningehjælp Charlotte Slente.

Yderligere oplysninger: Hus Forbis redaktør Poul Struve Nielsen
poul@husforbi.dk eller telefon 52 40 90 79.

Information om Hus Forbi

Hus Forbi
Jernbane Allé 68
2720 Vanløse

8993 7474https://husforbi.dk/

Hus Forbi udkom første gang i august 1996. Anledningen var FN’s internationale fattigdomsår, og at København var europæisk kulturby ’96.

Hus Forbi tjener et dobbelt formål:

1. At være med til at skabe debat og dialog om og med hjemløse og socialt udstødte, som typisk ikke kommer til orde i medierne.Hus Forbi er med andre ord deres talerør og skal sætte deres holdninger, behov og ønsker på dagsordenen over for politikere, myndigheder og resten af danskerne i al almindelighed.
  2. At give de hjemløse sælgere mulighed for at tjene deres egne penge og have noget at stå op til. For mange er det at sælge Hus Forbi et værdigt alternativ til tiggeri eller kriminalitet, fordi de her tjener penge på lovlig vis ved at sælge et produkt – avisen – som de kan stå inde for.

Følg pressemeddelelser fra Hus Forbi

Flere pressemeddelelser fra Hus Forbi