Hummel

hummel og EHF underskriver fire-årig aftale

Det danske sportsbrand hummel har indgået et nyt samarbejde med det europæiske håndboldforbund. Aftalen træder i kraft d. 1. juli og er gældende til sommeren 2024.

hummel fortsætter med at opruste og styrke deres position indenfor håndboldsporten, og denne gang er turen kommet til det europæiske håndboldforbund (EHF).

De to parter har sat deres underskrift på en fire-årig aftale, der gør hummel til officiel leverandør af sportsbeklædning til både EHF og EHF Marketing.

Allan Vad Nielsen, CEO i hummel, udtaler: ”Det nye partnerskab med EHF og EHF Marketing er endnu en vigtig erklæring for hummel i håndboldverdenden. Aftalen understreger samtidig betydningen af vores indendørsstrategi og er med til at styrke vores position som markedsleder.”

”Der er ingen tvivl om, at håndbold er en indgroet del af hummels DNA, og vi ser frem til at styrke vores tilknytning til sporten yderligere ved at være repræsenteret til de store EHF- og EHF Marketing-turneringer såsom europamesterskaberne og FINAL4 i de næste fire år.”

Ny æra i europæisk håndbold

Den nye aftale omfatter både herrerners og kvindernes europamesterskaber samt de fire bedste klubturneringer: EHF Champions League for herrer, DELO EHF Champions League og begge EHF European League-turneringer.

Michael Wiederer, EHF-præsident, udtaler: ”Vi er på vej ind i en ny æra i europæisk håndbold, og derfor føles det kun rigtigt at slå sig sammen med et af sportens mest anerkendte brands.”

”Ligesom os selv har hummel en stor interesse for at løfte den europæiske håndbold til et nyt niveau , og vi ser frem til at arbejde sammen i en række spændende projekter både på og udenfor banen.”

Hos David Szlezak, der er marketingdirektør i EHF, vækker den nye aftale med hummel også stor begejstring: ”Det er vigtigt for vores hele vores projekt at have tilknyttet et brand som hummel, der er så genkendeligt i håndboldsporten.”

”hummel står for mange af de samme værdier, som vi gør, og sammen deler vi en fælles ambition om at vækste håndbolden på en spændende og revolutionerende måde.”

Flere håndboldlandshold som Rumænien, Holland, Makedonien og Argentina er allerede klædt i de ikoniske hummel-vinkler, ligesom et bredt udvalg af verdens bedste håndboldklubber som THW Kiel, RK Vardar, MVM Veszprém KC og Vive Kielce også er sponsoreret af hummel.

Om hummel

hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, som rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de 4 produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.

Om EHF

Det europæiske håndboldforbund (EHF) er det styrende organ for håndbold i Europa. Med 50 medlemsforbund og to tilknyttede forbund er EHF ansvarlig for en lang række opgaver og aktiviteter fra forfremmelse, udvikling og uddannelse til tilrettelæggelse af højprofilerede turneringer og arrangementer, herunder EHF EURO og EHF Champions League. Foreningens hovedkvarter og dets markedsføringsselskab, EHF Marketing GmbH, er placeret i Wien, Østrig.

Om EHF Marketing

EHF Marketing GmbH er marketingsarmen og datterselskabet til det europæiske håndboldforbund. Virksomheden arbejder tæt sammen med marketing- og mediepartnere såvel som med Europas førende klubber for at frigive det fulde potentiale af håndbold på det internationale sportsmarked. EHF Marketing GmbH er ansvarlig for udnyttelse, organisering og promovering af europæiske klubturneringer, herunder EHF Champions League og EHF European League.

For mere information, kontakt:
hummel:
Morten Lund
E-mail: mlu@hummel.dk

EHF:
Thomas Schöneich
Medie- og kommunikationschef
E-mail: schoeneich@eurohandball.com

EHF Marketing:
Eva Sippel
E-mail: sippel@ehfmarketing.com

Information om Hummel

Hummel
Balticagade 20

hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.