HUMMEL GØR DET IGEN: SÆTTER NY REKORD FOR TRØJESALG I EVERTON

Det danske sportsbrand hummel fortsætter successen i Premier League-klubben Everton og kan nu bryste sig af at have rekorden for den hurtigst sælgende udebanetrøje i klubbens 142-årige historie.

Først var det hjemmebanetrøjen. Og nu er det udebanetrøjen.

hummel har endnu engang stjålet overskrifterne i Premier League-klubben Everton, efter det danske sportsbrand har sat ny rekord med den hurtigst sælgende udebanetrøje i klubbens historie.

Den klassiske gule og blå udebanetrøje, der er inspireret af Evertons storhedstid i slutningen af 1960’erne og starten af 70’erne, blev præsenteret sidste fredag og følger i fodsporene på den populære hjemmebanetrøje, der tidligere på sommeren også slog omsætningsrekord i Liverpool-klubben.

Allan Vad Nielsen, CEO i hummel, udtaler: ”Selvom vi havde en god mavefornemmelse i forhold til udebanetrøjen, så havde vi alligevel ikke forestillet os, at vi på så kort tid skulle stå med hele to omsætningssrekorder i en af de mest traditionsrige fodboldklubber i engelsk fodbold.”

”Det har været utrolig overvældende at opleve den positive respons, som vi har modtaget fra klubbens enorme fanskare, og vi kunne ikke have drømt om et bedre comeback til verdens største fodboldliga.”

Onlinesalget af den nye udebanetrøje oversteg den foregående rekord med hele 44% på lanceringsdagen. Den tidligere rekord var fra år 2017, da Everton-stjernen Wayne Rooney netop var hjem til klubben efter 13 år i Manchester United.

”Premier League er et fantastisk udstillingsvindue, og der er ingen tvivl om, at de rekordstore trøjelanceringer med Everton har skabt genlyd i hele fodboldverdenen, og forhåbentlig kan det være med til at åbne nye og spændende døre for vores fremtidige vækstplaner og internationale ekspansion”, siger Allan Vad Nielsen.

Alan McTavish, kommerciel direktør i Everton, udtaler: ”Det var en stor dag, da hjemmebanetrøjen blev den hurtigst sælgende i klubbens historie, men vi er mindst lige så glade for, at den nye udebanetrøje nu også har formået at blive en rekordbryder. Dét at have ikke kun én, men to rekordstore trøjelanceringer er et vidnesbryd om den store indsats, som hummel har ydet for at imødekomme og forstå klubbens fantastiske fans.”

Everton og hummel mangler fortsat at lancere klubbens nye tredjetrøje til den kommende sæson i Premier League, der sparkes i gang den 12. september.

hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, som rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de 4 produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.