Hummel

hummel fortsætter ambitiøs vækststrategi og køber de danske brands Newline og HALO

hummel A/S har fra januar 2020 opkøbt aktiviteterne i Performance Group Scandinavia A/S og herunder de to etablerede varemærker Newline og HALO.

Allan Vad Nielsen, CEO, hummel a/s

hummel intensiverer bestræbelserne for at nå 2 mia i omsætning i 2023

Med opkøbet af de stærke brands Newline og Halo er hummel kommet hurtigt ud af startblokken i 2020. Den nye satsning er endnu et led i hummels ambitiøse vækststrategi frem mod 2023 og skal supplere virksomhedens øvrige initiativer, der i 2019 bl.a. bød på etablering af nye selskaber i Kina, USA og Indien samt på de vigtigste markeder i Europa.

Stærke på teamsport og training. Nu også fokus på løb

hummel er traditionelt stærke på teamsport inden for håndbold og fodbold. Senest har man øget fokus på design af udstyr til det voksende "training" segment - og med de to nye brands i familien er man nu også klar til at gå mere aktivt ind i det attraktive marked for løbeudstyr.

hummel CEO Allan Vad Nielsen udtaler:

”Vi ser Newline og HALO som to stærke danske brands med en klar DNA og stærke rødder i performance løb og træning. Med opkøbet tager hummel et vigtigt strategisk skridt mod at blive en synlig, international spiller på markedet for løb og træning, og vi ser det som et godt supplement til vores eksisterende produktportefølje. Vi har stor respekt for det arbejde, og den udvikling begge brands har gennemgået de sidste mange år, og vi ser frem til at styrke og udvikle Newline og HALO yderligere. Vi ser en klar og stærk synergi mellem hummel, Newline og HALO og vi ser frem til at kunne tilbyde vores kunder og samarbejdspartnere en ny og unik mulighed for at købe ind i en udvidet produktportefølje”.

Forventer rekordomsætning

hummel forventer i 2019 at levere den største omsætning i virksomhedens historie. Sammen med Newline vil man fortsætte den digitaliserings- og internationaliseringsproces, som er sat i gang. Newline og HALO bliver en integreret del af hummels internationale datterselskaber og skal drives fra hummels hovedkontor i Aarhus.

Hos Performance Groups hidtidige ejer, Halberg Kapital i Svendborg, er man begejstret for, at det netop er hummel, som skal videreføre Newline’s stolte traditioner.

”De seneste år har vi ligesom resten af branchen haft masser af udfordringer. Når vi vælger at forlade sportstøj, er det for at koncentrere os om de af vores øvrige forretningsområder, hvor vi har større succes med at drive forretning. Vi er meget tilfredse med, at det er en velkendt og respekteret dansk familieejet virksomhed som hummel – frem for en udenlandsk køber - der bærer stafetten videre. Med hummel har Newline fået en god og stærk ejer, som vil bygge videre på brandet og produkterne”, udtaler Per Buch, bestyrelsesformand, Halberg Kapital.

Varemærket Carite, som Performance Group overtog i 2016, indgår ikke i transaktionen.

Parterne har aftalt ikke at oplyse købsprisen.

Allan Vad Nielsen, hummel A/S: aln@hummel.dk
Thomas Bastrup, Halberg Kapital A/S: Thomas.bastrup@halberg-as.dk

Allan Vad Nielsen, CEO, hummel a/s
De danske brands Newline og HALO er fra januar 2020 købt af hummel
HALO er designet til træning og fritid
HALO er designet til træning og fritid

Information om Hummel

Hummel
Balticagade 20

hummel er grundlagt i 1923 og et af verdens ældste sportsbrands. Virksomhedens kernemission er at gøre en positive forskel i verden med sport som omdrejningspunkt. hummel drives med afsæt i den særlige Company Karma filosofi og stræber mod at drive en profitabel forretning med en høj grad af social ansvarlighed. hummel designer, producerer og markedsfører kvalitets sports- og fashionprodukter til både voksne og børn. hummel er privatejet og en del af Thornico Group.

Newline blev grundlagt i 1981 af Helge Petersen, og blev kendt for funktionelt løbetøj af faldskærmsstof. Med sin baggrund fra det danske Jægerkorps, naturligt fokus på militærteknisk præcision og mange års løbeerfaring, skabte Helge Petersen et innovativt sortiment af funktionelle produkter med fokus på detaljer og komfort. Denne tilgang til performance sportstøj er stadig en stor del af Newlines DNA.

Målmænd uden hænder og markspillere med kun ét ben finder glæde og stolthed ved fodbold.3.12.2019 06:00:00 CETPressemeddelelse

"Du bliver rørt i hjertet, når du ser os spille fodbold!". Sådan fortæller lederen fra fodboldholdet Flying Star Amputees med rette i den korte dokumentar "The Impossible Team", der har premiere her på FN's Internationale Handicap dag. Filmen følger den forhenværende professionelle fodboldspiller Jonathan Richter's rejse til Sierra Leone i rollen som ny ambassadør for holdet, der består af ofre for borgerkrigen. Mange fik - som målmanden Ibrahim på billedet - lemmer amputeret af oprørssoldater, der brugte barbariske metoder for at skabe skræk og rædsel.

Aktiv støtte til kamp for udsatte pigers rettigheder11.10.2019 07:00:00 CESTPressemeddelelse

I anledning af FN’s Internationale ”Pigernes Dag” den 11. oktober er hummel glad for at kunne præsentere en række aktuelle initiativer i kampen for verdens udsatte piger. Vi arbejder med afsæt i FN’s verdensmål nr. 5 ”Ligestilling mellem kønnene” og har en lang tradition for at støtte op om initiativer, der dels giver piger mulighed for at dyrke sport – dels sætter fokus på pigernes rettigheder i de respektive lande.