Hørsholm Rungsted Tennisklub får nyt tag på Amokka Hallen

Vedhæftede billede må benyttes ved omtale af Skou Gruppen. Forslag til billedtekst: "Entreprenørvirksomheden Skou Gruppen i Hørsholm skal sammen med den lokale arkitekt Claus Francke udskifte et gammelt, nedslidt tag over Amokka Hallen i Hørsholm Rungsted Tennisklub."

Skou Gruppen og Claus Francke påbegynder inden længe den nye byggesag i Hørsholm, hvor det originale tag fra starten af 1990’erne bliver udskiftet til fordel for et nyt og mere holdbart tag:

”Det nuværende tag over Amokka Hallen i Hørsholm Rungsted Tennisklub er både nedslidt, ældet og har mange utætheder. Vi udskifter derfor taget med 3.200 kvadratmeter nye tagplader i bølgeeternitplader, så taget bliver tæt og kan holde til langt strengere vejrforhold,” lyder det fra Skou Gruppens byggeleder Allan Keil, som fortsætter:

”Amokka Hallen har også haft begrænset ventilation i konstruktionen. Vi hæver derfor det nye tag en anelse fra ventilationen for at skabe bedre udluftning og forbedre indeklimaet. Desuden er facadernes stålplader fyldt med alger, så vi skal rense og højtryksspule facadepladerne.”

Tæt og holdbart tag forbedrer aktivitet på tennisbanerne

Når det nye tag over Amokka Hallen i Hørsholm Rungsted Tennisklub står klart ved udgangen af året, vil tennisklubben få markant bedre indendørsfaciliteter:

”Amokka Hallen består af fire indendørs tennisbaner, der er meget sårbare over for fugt og kondens. Taget giver særligt problemer om vinteren og i dårlige vejr, hvor der ofte er vand på gulvet. Det løser vi med mere ventilation under det nye, tætte tag,” siger arkitekt på sagen, Claus Francke, og fortsætter:

”Elitespillere og motionister vil herefter kunne bruges tennisbanerne 24/7 uden at opleve problemer med vand på banerne.”

Samarbejde om tagrenovering, der gavner lokalområdet

Udover at have været arkitekt i lokalområdet i 45 år er Claus Francke selv medlem af Hørsholm Rungsted Tennisklub, hvorfor han repræsenterer klubbens 1.400 medlemmer i byggesagen:

”Klubben kender mig godt og har tillid til, at jeg kan løse denne opgave i samarbejde med Skou Gruppen,” siger Claus Francke og tilføjer, at han selv henvendte sig til Skou Gruppen om opgaven:

”Jeg havde et godt samarbejde med Skou Gruppen for mange år tilbage om en renovering af Rungsted havnekontor. Dengang var de en helt nystartet virksomhed, men i dag er de jo vokset gevaldigt, og de har klaret sig godt igennem årene,” siger Claus Francke og fortsætter:

”Jeg er glad for, at det var Skou Gruppen, der vandt byggesagen efter et udbud. Udover at være en lokal byggevirksomhed har de et godt renomme ude i byen. Jeg føler mig derfor tryg ved Skou Gruppen og glæder mig til et godt lokalt samarbejde.”

Det lokale samarbejde glæder også Allan Keil, som er begejstret for, at Skou Gruppen kan bidrage til forbedring af faciliteter på kultur, fritids- og idrætsområdet i Hørsholm:

”Vi er glade for at have fået denne nye byggesag i vores egen kommune, da vi ønsker at være mere synlige i lokalområdet. Vi har været en del af Hørsholm Kommune i mange år, så det betyder meget for os, at vi kan være med til at gavne lokalområdet.”