Høringssvar om forhøjet forskud på erstatning til minkavlere

Finans Danmark har afgivet høringssvar til Fødevareministeriets høring om regler om forhøjelse af forskud på erstatning og kompensation til minkvirksomheder.

Finans Danmark ser positivt på nye initiativer, som skal sikre minkavlere hurtigere adgang til deres erstatning.  For at sikre den bedst mulige proces omkring udbetaling af det forhøjede forskud og indhentning af samtykke fra rettighedshavere er det vigtigt med indsigt i størrelsen af den endelige nedlukningserstatning og fordeling på aktivklasser. Jo mere klarhed, der kan skabes omkring den forventede erstatning, jo bedre grundlag er der for minkavlerne, deres rådgivere og kreditorer til at forholde sig til det øgede forskud og eventuel nedbringelse af gæld.

Læs høringssvaret

Finans Danmark er interesseorganisation for bank, realkredit, kapitalforvaltning, værdipapirhandel og investeringsfonde i Danmark.

Få timers undervisning øger børns økonomiske viden betragteligt18.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Hvert år i uge 11 holder Finans Danmark Pengeuge i hele landet. I 10 år har initiativet nu eksisteret, hvor de ældste elever i grundskolen kan deltage og både bruge undervisningsmaterialet udarbejdet i samarbejde med Danmarks Matematiklærerforening og undervisningsforlaget FORSTÅ og få en bankmedarbejder ud og gæsteundervise. Og nu viser en helt ny undersøgelse at undervisningen virker. Børn, der er blevet undervist i privatøkonomi i løbet af Pengeuge, øgede deres finansielle viden med hele 18 procent.