Hop på DI Bussen med lokale politikere og virksomhedsledere, når den besøger Viborg, Skive, Thisted og Ringkøbing-Skjern

Virksomheder og erhvervspolitik - hvad har det med kommunalvalg at gøre? Tag med og få svaret, når DI bussen på sin vej rundt i Danmark besøger Viborg, Skive, Thisted og Ringkøbing-Skjern, hvor den samler politiske kandidater fra alle partier op i bussen sammen med direktører og ledere fra en række lokale virksomheder.

Pressen inviteres med på

DI’s bustur for lokale politiske kandidater i Viborg, Skive, Thisted og Ringkøbing Skjern Kommune

Bussen er i:

Viborg mandag den 23. oktober kl. 14.00

Skive tirsdag den 24. oktober kl. 7.00

Thisted den 24. oktober kl. 14.00

Ringkøbing-Skjern 25. oktober kl. 7.00

Se programmet for det enkelte besøg i vedhæftede pdf’er.

På turene besøger vi bl.a. virksomhederne GRUNDFOS, SKOV, AB Metal og Vestas, hvor politikere og virksomhedsledere skal debattere og frem for alt inspirere hinanden til at bane vejen for flere private job her i Midt- og Vestjylland. Det er en både vigtig og nødvendig dialog, for et godt samarbejde mellem erhvervslivet og politikerne er afgørende, hvis kommunerne også i fremtiden skal have råd til at give borgerne den bedste service i de børnehaver, skoler og ældrecentre, som bliver ivrigt debatteret i valgkampen frem mod kommunalvalget den 21. november.

Vækst og investeringer kommer med stærke konkurrencedygtige virksomheder, der skaber arbejdspladser i kommunen. Og politikerne kan gøre en stor forskel lokalt ved at sørge for, at virksomhederne får en god service, når de henvender sig på kommunekontoret – og at de har gode muligheder for at få de medarbejdere, de har brug for. Men det kræver også, at vejene er fremkommelige, at busser og tog kører regelmæssigt og til tiden, og at kommunens skatter og afgifter er konkurrencedygtige for nu blot at nævne nogle af de vigtige opgaver, kommunerne løser.

Det er alle sammen emner, som vil blive taget op i DI bussen og ude på virksomhederne, når virksomheder fra de fire kommunen møder de lokale politiske kandidater.

For tilmelding og yderligere oplysninger kontakt:
Viborg og Skive: Konsulent Dennis Jensen, e-mail deje@di.dk, tlf.: 2065 5202
Thisted: Konsulent Henrik Marcher Larsen, e-mail heml@di.dk, tlf.: 4015 8858
Ringkøbing-Skjern: Michael Nørup-Jul Pedersen, e-mail mjnp@di.dk, tlf.: 2949 4606
eller pressekoordinator Helen Jensen, heje@di.dk, tlf.: 2124 4702.

DI: Danmark vinder VM-guld i fremtidsparathed19.6.2018 13:37pressemeddelelse

Det viser en ny global undersøgelse fra IMD World Competitiveness Center, der er udkommet i dag. Undersøgelsen rangerer landene efter digital konkurrenceevne, hvor Danmark ender på en 4. plads. Det er én plads bedre end sidste år. Danmark vinder dog guld, når det kommer til fremtidsparathed, blandt andet fordi danske virksomheder tager de nye digitale muligheder til sig. Det glæder Lars Frelle-Petersen, direktør i DI: - Det er fantastiske nyheder. Jeg må tilstå, at jeg nok hellere vil kåres til verdensmester i fremtidsparathed end i fodbold. For det gør, at vi er godt rustet til at vinde den globale konkurrence om vækst og arbejdspladser. Vi skal blive bedre til at fortælle resten af verden, at vi er i den globale elite, så de bedste hoveder og mest innovative virksomheder i højere grad søger til Danmark. Undersøgelsen viser dog også, Danmark har udfordringer på en række parametre. Blandt andet er Danmark ifølge undersøgelsen kun nummer 44 i verden, når det kommer til naturvidenskabeli

DI: Turismeplan for Vestkysten er fantastisk nybrud8.6.2018 10:10pressemeddelelse

I dag har de 11 jyske kommuner langs Vestkysten, de 3 regioner i Vestdanmark, Realdania og Dansk Kyst- og Naturturisme præsenteret en samlet udviklingsplan for turismen langs Vestkysten. - Den nye udviklingsplan er den første af sin slags og et fantastisk nybrud i dansk turisme, siger fagleder for turisme Sune K. Jensen, Dansk Industri. Målet med planen er at øge antallet af overnatninger med 23 mio. i 2025 og nå en samlet omsætning i turismen på 22 mia. kr. I planen anbefaler parterne, at man fokuserer og prioriterer indsatsen på 18 særlige feriesteder fremfor at smøre indsatsen tyndt ud over hele Vestkysten. Målet er at skabe nogle attraktive miljøer med et varieret udbud af oplevelser, overnatningsmuligheder og indkøbsmuligheder. - Udviklingsplanen ligger i god forlængelse af den seneste aftale mellem regeringen og KL om at fokusere og samle den offentlige turismeindsats på 15-25 tværkommunale destinationer. For det danske turismeerhverv er det afgørende, at vi får skabt nogle størr