Hop på DI Bussen med lokale politikere og virksomhedsledere, når den besøger Viborg, Skive, Thisted og Ringkøbing-Skjern

Virksomheder og erhvervspolitik - hvad har det med kommunalvalg at gøre? Tag med og få svaret, når DI bussen på sin vej rundt i Danmark besøger Viborg, Skive, Thisted og Ringkøbing-Skjern, hvor den samler politiske kandidater fra alle partier op i bussen sammen med direktører og ledere fra en række lokale virksomheder.

Pressen inviteres med på

DI’s bustur for lokale politiske kandidater i Viborg, Skive, Thisted og Ringkøbing Skjern Kommune

Bussen er i:

Viborg mandag den 23. oktober kl. 14.00

Skive tirsdag den 24. oktober kl. 7.00

Thisted den 24. oktober kl. 14.00

Ringkøbing-Skjern 25. oktober kl. 7.00

Se programmet for det enkelte besøg i vedhæftede pdf’er.

På turene besøger vi bl.a. virksomhederne GRUNDFOS, SKOV, AB Metal og Vestas, hvor politikere og virksomhedsledere skal debattere og frem for alt inspirere hinanden til at bane vejen for flere private job her i Midt- og Vestjylland. Det er en både vigtig og nødvendig dialog, for et godt samarbejde mellem erhvervslivet og politikerne er afgørende, hvis kommunerne også i fremtiden skal have råd til at give borgerne den bedste service i de børnehaver, skoler og ældrecentre, som bliver ivrigt debatteret i valgkampen frem mod kommunalvalget den 21. november.

Vækst og investeringer kommer med stærke konkurrencedygtige virksomheder, der skaber arbejdspladser i kommunen. Og politikerne kan gøre en stor forskel lokalt ved at sørge for, at virksomhederne får en god service, når de henvender sig på kommunekontoret – og at de har gode muligheder for at få de medarbejdere, de har brug for. Men det kræver også, at vejene er fremkommelige, at busser og tog kører regelmæssigt og til tiden, og at kommunens skatter og afgifter er konkurrencedygtige for nu blot at nævne nogle af de vigtige opgaver, kommunerne løser.

Det er alle sammen emner, som vil blive taget op i DI bussen og ude på virksomhederne, når virksomheder fra de fire kommunen møder de lokale politiske kandidater.

For tilmelding og yderligere oplysninger kontakt:
Viborg og Skive: Konsulent Dennis Jensen, e-mail deje@di.dk, tlf.: 2065 5202
Thisted: Konsulent Henrik Marcher Larsen, e-mail heml@di.dk, tlf.: 4015 8858
Ringkøbing-Skjern: Michael Nørup-Jul Pedersen, e-mail mjnp@di.dk, tlf.: 2949 4606
eller pressekoordinator Helen Jensen, heje@di.dk, tlf.: 2124 4702.

DI: Udsigt til flere i job end før krisen – højeste antal job nogensinde9.11.2017 10:59pressemeddelelse

DI forventer, at antallet af arbejdspladser i løbet af det næste år vil slå den hidtidige rekord fra 2008, så vi når det højeste antal job nogensinde. Danmark har samtidig udsigt til den højeste økonomiske vækst i 10 år. Siden 2013 er der skabt 160.000 arbejdspladser, og DI regner med yderligere 30-40.000 nye jobs det kommende år. Det fremgår af DI’s nye økonomiske prognose, som offentliggøres i dag.