Hop på DI Bussen med lokale politikere og virksomhedsledere, når den besøger Aalborg og Thisted

Virksomheder og erhvervspolitik - hvad har det med kommunalvalg at gøre? Tag med og få svaret, når DI bussen på sin vej rundt i Danmark besøger Aalborg og Thisted, hvor den samler politiske kandidater fra alle partier op i en stor bus sammen med direktører og ledere fra de lokale virksomheder i Aalborg og Thisted.

Pressen inviteres med på

DI’s bustur for lokale politiske kandidater i Aalborg og Thisted Kommune

Bussen er i Aalborg mandag den 23. oktober kl. 7.00 og i Thisted den 24. oktober kl. 14.00

Se programmet for det enkelte besøg i vedhæftede pdf.

På turene besøger vi virksomhederne DESMI A/S, Siemens Gamesa Renewable Energy A/S samt AB Metal A/S og A/S Thisted Bryghus, hvor politikere og virksomhedsledere skal debattere - og frem for alt inspirere hinanden til at bane vejen for flere private job. Det er en både vigtig og nødvendig dialog, for et godt samarbejde mellem erhvervslivet og politikerne er afgørende, hvis de nordjyske kommuner også i fremtiden skal have råd til at give borgerne den bedste service i de børnehaver, skoler og ældrecentre, som bliver ivrigt debatteret i valgkampen frem mod kommunalvalget den 21. november.

Vækst og investeringer kommer med stærke konkurrencedygtige virksomheder, der skaber arbejdspladser i kommunen. Og politikerne kan gøre en stor forskel lokalt ved at sørge for, at virksomhederne får en god service, når de henvender sig på kommunekontoret og at de har gode muligheder for at få de medarbejdere, de har brug for. Men det kræver også, at vejene er fremkommelige, at busser og tog kører regelmæssigt og til tiden, og at kommunens skatter og afgifter er konkurrencedygtige for nu blot at nævne nogle af de vigtige opgaver, kommunerne løser.

Det er alle sammen emner, som vil blive taget op i DI bussen og ude på virksomhederne.

For tilmelding og yderligere oplysninger kontakt konsulent Henrik Marcher Larsen, heml@di.dk, tlf. 4015 8858 eller pressekoordinator Helen Jensen, heje@di.dk, tlf.: 21244702.

DI: Danmark vinder VM-guld i fremtidsparathed19.6.2018 13:37pressemeddelelse

Det viser en ny global undersøgelse fra IMD World Competitiveness Center, der er udkommet i dag. Undersøgelsen rangerer landene efter digital konkurrenceevne, hvor Danmark ender på en 4. plads. Det er én plads bedre end sidste år. Danmark vinder dog guld, når det kommer til fremtidsparathed, blandt andet fordi danske virksomheder tager de nye digitale muligheder til sig. Det glæder Lars Frelle-Petersen, direktør i DI: - Det er fantastiske nyheder. Jeg må tilstå, at jeg nok hellere vil kåres til verdensmester i fremtidsparathed end i fodbold. For det gør, at vi er godt rustet til at vinde den globale konkurrence om vækst og arbejdspladser. Vi skal blive bedre til at fortælle resten af verden, at vi er i den globale elite, så de bedste hoveder og mest innovative virksomheder i højere grad søger til Danmark. Undersøgelsen viser dog også, Danmark har udfordringer på en række parametre. Blandt andet er Danmark ifølge undersøgelsen kun nummer 44 i verden, når det kommer til naturvidenskabeli