Hop på DI Bussen med lokale politikere og virksomhedsledere, når den besøger Aalborg og Thisted

Virksomheder og erhvervspolitik - hvad har det med kommunalvalg at gøre? Tag med og få svaret, når DI bussen på sin vej rundt i Danmark besøger Aalborg og Thisted, hvor den samler politiske kandidater fra alle partier op i en stor bus sammen med direktører og ledere fra de lokale virksomheder i Aalborg og Thisted.

Pressen inviteres med på

DI’s bustur for lokale politiske kandidater i Aalborg og Thisted Kommune

Bussen er i Aalborg mandag den 23. oktober kl. 7.00 og i Thisted den 24. oktober kl. 14.00

Se programmet for det enkelte besøg i vedhæftede pdf.

På turene besøger vi virksomhederne DESMI A/S, Siemens Gamesa Renewable Energy A/S samt AB Metal A/S og A/S Thisted Bryghus, hvor politikere og virksomhedsledere skal debattere - og frem for alt inspirere hinanden til at bane vejen for flere private job. Det er en både vigtig og nødvendig dialog, for et godt samarbejde mellem erhvervslivet og politikerne er afgørende, hvis de nordjyske kommuner også i fremtiden skal have råd til at give borgerne den bedste service i de børnehaver, skoler og ældrecentre, som bliver ivrigt debatteret i valgkampen frem mod kommunalvalget den 21. november.

Vækst og investeringer kommer med stærke konkurrencedygtige virksomheder, der skaber arbejdspladser i kommunen. Og politikerne kan gøre en stor forskel lokalt ved at sørge for, at virksomhederne får en god service, når de henvender sig på kommunekontoret og at de har gode muligheder for at få de medarbejdere, de har brug for. Men det kræver også, at vejene er fremkommelige, at busser og tog kører regelmæssigt og til tiden, og at kommunens skatter og afgifter er konkurrencedygtige for nu blot at nævne nogle af de vigtige opgaver, kommunerne løser.

Det er alle sammen emner, som vil blive taget op i DI bussen og ude på virksomhederne.

For tilmelding og yderligere oplysninger kontakt konsulent Henrik Marcher Larsen, heml@di.dk, tlf. 4015 8858 eller pressekoordinator Helen Jensen, heje@di.dk, tlf.: 21244702.

DI: Ny cybersikkerhedsstrategi giver mere sikkert Danmark7.1.2019 10:10Pressemeddelelse

Som del af regeringens nationale strategi for cyber- og informationssikkerhed har seks af de mest samfundskritiske sektorer i dag offentliggjort sektorstrategier for styrket cybersikkerhed i energi-, tele-, søfart-, finans-, transport- og sundhedssektoren. DI mener, at der dermed er taget et første vigtigt og nødvendigt skridt frem mod et mere sikkert Danmark. Danmark er som et af de mest digitale samfund i verden helt afhængigt af, at vores digitale infrastruktur som mobilmaster og bredbåndsnetværk er sikre og beskyttede. ”Et samfund uden strøm, uden internetforbindelse eller mulighed for at betale digitalt kan hurtigt blive virkelighed, hvis vi ikke tager cybersikkerhed alvorligt. Det kan både føre til enorme omkostninger og tab af menneskeliv, hvis cybersikkerheden halter i vores samfundskritiske sektorer. Derfor er de nye sektorstrategier vigtige”, siger Lars Frelle-Petersen, direktør i DI. DI vil arbejde aktivt for at få de nye strategier til at virke i de kommende år. ”Det er vig