Holmely får innovation board

Det er hårdt at være solo-selvstændig, men det har hjælp fra Erhvervshus Midtjylland ændret på, mener Heidi Holm.
Pressefoto

En tipi med brændeovn, glamping og et treetop shelter. Overnatningsmulighederne er mange på Holmely.

Iværksætter Heidi Holm købte ejendommen med 1,7 hektarer i 2020 for at skabe et frirum med nærvær og naturoplevelser. Og det var godt timet, for da hun begyndte at tilbyde overnatninger i naturen på AirBnB, strømmede kunderne til.

Mange ville væk fra hverdagen og ud i naturen under pandemien. Og de kunne tjekke ind uden at have kontakt med nogen.

”Jeg har nu et sted, hvor jeg er herre i eget hus og kan udfolde min kreativitet”, fortæller Heidi Holm, der er uddannet multimediedesigner og ved at tage en uddannelse i oplevelsesøkonomi.

Hun sætter stor pris på den naturskønne beliggenhed mellem Brædstrup og Bryrup med plads til 15 overnattende gæster. Og på at Erhvervshus Midtjylland med vejledning og sparring bidrager til udvikling af Holmely.

”Det er hårdt at være solo-selvstændig med alle de hatte, man skal have på, men det har Erhvervshus Midtjylland ændret på. Og det betyder meget for min selvforståelse, at erhvervshuset anerkender, at min virksomhed har betydning”, siger Heidi Holm.

Udvikling i dialog med tidligere gæster og lokale aktører
Hun har netop oprettet et ”innovation board” for at udvikle konceptet og oplevelsesprodukter i direkte dialog med tidligere gæster og lokale aktører.

”Tanja fra Erhvervshus Midtjylland foreslog, at jeg kunne trække på tidligere kunder i udviklingen af Holmely. Og jeg glæder mig helt vildt til at vende ideer med kunder og andre kompetente mennesker, når vi snart mødes første gang”, fremhæver Heidi Holm.

Virksomhedskonsulent Tanja Knoblauch Nielsen fra Erhvervshus Midtjylland har en del at bidrage med til Holmely, mener iværksætteren.

”Tanja er vildt kompetent. Hun har bl.a. foreslået mig at få praktikanter fra uddannelser indenfor oplevelsesøkonomi. Jeg har også ringet til hende for at høre om funding-muligheder, og hun kunne straks henvise til en kollega”, siger Heidi Holm.

De fleste af Holmelys kunder er danske. Men der har også overnattet veninder fra Singapore i tipien, hollændere i annekset og svenskere i glamping-teltet.

”Det er dejligt, når kunder siger, at det er et super sted, jeg har skabt. Og hvis der dukker udfordringer op, vil jeg ikke tøve med at ringe til Tanja. Jeg føler, at hun er en, jeg kan række ud til, og hun har styr på alt det, jeg ikke selv har”, siger Heidi Holm.

Hun har allerede udvidet forretningen med overnatninger til også at omfatte ginwalks og cykelture på elcykel, og der bobler jævnligt nye idéer frem. Dem hun ser frem til at dele med hendes helt eget innovation board.

Få sparring lokalt i Horsens
I Horsens Kommune har Erhvervshus Midtjylland et af deres tre kontorer. Erhvervshuset konsulenter har et godt og tæt samarbejde med Business Horsens konsulenter om at hjælpe de lokale virksomheder med f.eks. digitalisering, grøn omstilling, eksport mv. - herunder mulighederne for eksempelvis medfinansiering til udviklingsprojekter.