Esbjerg Kommune

Høj brugertilfredshed med samtaler i Jobcentret

Del

Mere end 500 brugere har deltaget i en undersøgelse af, hvordan de oplever kvaliteten af de samtaler, som de deltager i hos Jobcenter Esbjerg, og resultatet viser en gennemsnitlig tilfredshed på over 97 procent.

Jobcentrets brugere giver i en undersøgelse udtryk for stor tilfredshed med samtalerne med deres beskæftigelsesrådgiver. Foto: Esbjerg Kommune.
Jobcentrets brugere giver i en undersøgelse udtryk for stor tilfredshed med samtalerne med deres beskæftigelsesrådgiver. Foto: Esbjerg Kommune.

Jobcenter Esbjerg er til for borgerne og arbejder derfor løbende med, hvordan de bedst kan hjælpe de borgere, som kommer til samtaler på centret. En undersøgelse i efteråret 2021 blandt 511 forsikrede ledige, jobparate kontanthjælpsmodtagere, sygedagpengemodtagere, borgere på ledighedsydelse og borgere i jobafklaringsforløb, viser, at godt 97 procent overordnet oplever at være tilfredse med samtalerne med deres beskæftigelsesrådgiver.

- Mødet mellem borger og beskæftigelsesrådgiver er et af de væsentligste redskaber i vores indsats for at hjælpe borgeren ind på eller tilbage på arbejdsmarkedet. Det er vigtigt, at borgerne føler sig hørt i samtalerne og oplever at blive hjulpet godt videre i deres forløb. Derfor glæder jeg mig meget over den høje brugertilfredshed, som undersøgelsen viser, siger formand for Social & Arbejdsmarkedsudvalget i Esbjerg Kommune, Jakob Lykke.

Bliver inddraget og lyttet til

Undersøgelsen viser, at:

  • 97 % var enige eller meget enige i, at det var tydeligt for dem, hvad formålet med samtalen var.
  • 94 % var enige eller meget enige i, at de havde forberedt sig til samtalen.
  • 98 % var enige eller meget enige i, at deres rådgiver havde forberedt sig.
  • 98 % var enige eller meget enige i, at de havde en god oplevelse af at blive inddraget og lyttet til.
  • 97 % var enige eller meget enige i, at de sammen med deres rådgiver har lavet en tydelig plan for det videre forløb.
  • 97 % var enige eller meget enige i, at omfanget af informationer på mødet var tilpas.
  • 99 % var enige eller meget enige i, at der var en god stemning under samtalen.

- Vi vil bruge undersøgelsens resultater til fortsat at arbejde videre med at udvikle kvaliteten af vores jobsamtaler. Det flotte resultat af brugerundersøgelsen er samtidig en anerkendelse af den indsats, som Jobcentrets medarbejdere hver dag leverer, siger jobcenterchef, Esbjerg Kommune, Pia Damtoft.

Kontakter

Jakob Lykke, formand for Social & Arbejdsmarkedsudvalget, Esbjerg Kommune,
tlf. 29 39 34 18

Pia Damtoft, jobcenterchef, Esbjerg Kommune, tlf. 40 20 89 73

Billeder

Jobcentrets brugere giver i en undersøgelse udtryk for stor tilfredshed med samtalerne med deres beskæftigelsesrådgiver. Foto: Esbjerg Kommune.
Jobcentrets brugere giver i en undersøgelse udtryk for stor tilfredshed med samtalerne med deres beskæftigelsesrådgiver. Foto: Esbjerg Kommune.
Download

Information om Esbjerg Kommune

Esbjerg Kommune
Esbjerg Kommune
Torvegade 74
6700 Esbjerg

76161616http://www.esbjerg.dk

Esbjerg er kendt som EnergiMetropol i erhvervssammenhænge, men begrebet energi er også relevant i langt bredere forstand. Hele kommunen summer af energi mellem mennesker, og her er stor handlekraft og vilje til at gå nye veje. Erhvervsmæssigt har vi en særlig styrkeposition på energiområdet, og i fremtiden vil en ny type energi i form af digital infrastruktur være med til at definere kommunen. Vi udvikler os hele tiden i en mere bæredygtig retning, og det er vores ambition, at alle skal opleve og bidrage til energien i Esbjerg Kommune.

Følg pressemeddelelser fra Esbjerg Kommune

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Esbjerg Kommune

Stor tilfredshed med intravenøs behandling i eget hjem eller på sygeplejeklinikker20.5.2022 14:42:13 CEST | Pressemeddelelse

I et nært og sammenhængende sundhedsvæsen skal flere opgaver løses tæt på borgerne. En aftale mellem Esbjerg Kommune og Sydvestjysk Sygehus har gjort det muligt for borgere at få intravenøs behandling derhjemme eller på en kommunal sygeplejeklinik. Behandlingen udføres af kommunens sygeplejersker, men under lægefagligt ansvar fra sygehuset og med finansiering fra sygehuset. Den første evaluering viser stor tilfredshed med ordningen.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum