Hjælp til selvhjælp på Fanø

Hjælp til selvhjælp. Sådan kan man betegne det nye Informationssystem, som Fanølinjen nu introducerer. Systemet skal afhjælpe de lange ventetider, som de rejsende især oplever, når turisterne flokkes til Fanø.
Gæsterne får mulighed for at indikere, hvornår de ønsker at rejse, og derved får de en estimeret ventetid på deres booking. Med denne information kan man lettere planlægge sin rejse til Fanø, og trafikken fordeles bedre over hele dagen.
”Billetten er fuldt fleksibel på dagen, og kunderne kan løbende via hjemmesiden og appen få en indikation af, hvor belastet den pågældende dag er og på hvilke tidspunkter, der kan opstå ventetid i havnen”, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.
Systemet gør det nu muligt for færgegæsterne at vurdere på de enkelte afgange og på den måde undgå at køre ned til færgen, når alle andre også gerne vil med. Herudover får Fanølinjen mulighed for at kommunikere ventetider og trafikændringer direkte med de gæster, der har indikeret, at de skal med på en bestemt afgang.
Systemet er bygget på rejsedata fra tidligere år, men det er også bygget, således at gæsternes rejsemønstre hele tiden gør systemet mere intelligent.
”Vi glæder os til at se systemet i aktion, hvor Kristi himmelfarts-ferien nok bliver første gang, hvor vi kan se, om vi lykkes med at fordele trafikken ud over dagen, så gæsterne ikke kommer til at vente alt for længe”, siger Jesper Skovgaard.
Kontakter
Jesper MaackPR- og kommunikationschef
Tlf:20196215jma@molslinjen.dkBilleder

Information om Molslinjen A/S
Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. Tilsammen har færgerne mere end otte millioner gæster årligt.
Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier.
I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg og Rønne.
Molslinjen beskæftiger i dag mere end 1000 medarbejdere.
Følg pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Öresundslinjen har fler passagerare3.7.2025 10:15:13 CEST | Pressemeddelelse
Öresundslinjens färjor mellan Helsingborg och Helsingör har haft ett bra och hektiskt första halvår i 2025. Fler resenärer innebär att det totala antalet passagerare fortsätter att växa på Öresundsfärjorna.
Øresundslinjen får flere passagerer3.7.2025 10:15:13 CEST | Pressemeddelelse
Øresundslinjens færger mellem Helsingør og Helsingborg har haft et godt og travlt første halvår af 2025. Flere rejsende betyder fortsat vækst i det samlede passagertal på Øresundsfærgerne.
Molslinjen kan nu sende besætninger på kursus i eget friluftsbassin1.7.2025 09:11:46 CEST | Pressemeddelelse
Molslinjen har netop sendt de allerførste interne kursister igennem sikkerhedskursus – og det i det samme vand, som færgerne sejler i på deres tur ind til Odden Færgehavn. Rederiet har lavet et øvelsesbassin i et hjørne af havnen.
Ny færgesang til Bornholmslinjen27.6.2025 10:02:27 CEST | Pressemeddelelse
Det skabte stor opstandelse, da Molslinjens rute på Kattegat for nylig erstattede den gamle, klassiske Kombardo-sang med en ny. Nu kommer den nye sang til Bornholmslinjen i en særlig bornholmerudgave.
Rekordmange med færgerne i ugen med Folkemøde på Bornholm24.6.2025 14:06:26 CEST | Pressemeddelelse
Ugen med Folkemødet trak rekordmange passagerer med Bornholmslinjens færger. Det viser rederiets opgørelse over biler og passagerer på Rønne-Ystad og Rønne-Køge for hele uge 24 i år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum