Hjælp til selvhjælp på Fanø

Hjælp til selvhjælp. Sådan kan man betegne det nye Informationssystem, som Fanølinjen nu introducerer. Systemet skal afhjælpe de lange ventetider, som de rejsende især oplever, når turisterne flokkes til Fanø.
Gæsterne får mulighed for at indikere, hvornår de ønsker at rejse, og derved får de en estimeret ventetid på deres booking. Med denne information kan man lettere planlægge sin rejse til Fanø, og trafikken fordeles bedre over hele dagen.
”Billetten er fuldt fleksibel på dagen, og kunderne kan løbende via hjemmesiden og appen få en indikation af, hvor belastet den pågældende dag er og på hvilke tidspunkter, der kan opstå ventetid i havnen”, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.
Systemet gør det nu muligt for færgegæsterne at vurdere på de enkelte afgange og på den måde undgå at køre ned til færgen, når alle andre også gerne vil med. Herudover får Fanølinjen mulighed for at kommunikere ventetider og trafikændringer direkte med de gæster, der har indikeret, at de skal med på en bestemt afgang.
Systemet er bygget på rejsedata fra tidligere år, men det er også bygget, således at gæsternes rejsemønstre hele tiden gør systemet mere intelligent.
”Vi glæder os til at se systemet i aktion, hvor Kristi himmelfarts-ferien nok bliver første gang, hvor vi kan se, om vi lykkes med at fordele trafikken ud over dagen, så gæsterne ikke kommer til at vente alt for længe”, siger Jesper Skovgaard.
Kontakter
Jesper MaackPR- og kommunikationschef
Tlf:20196215jma@molslinjen.dkBilleder

Information om Molslinjen A/S
Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. Tilsammen har færgerne mere end otte millioner gæster årligt.
Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier.
I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg og Rønne.
Molslinjen beskæftiger i dag mere end 1000 medarbejdere.
Følg pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Julbordsrusning till Öresundslinjens färjor19.12.2025 09:00:08 CET | Pressemeddelelse
Aldrig tidigare har så många valt att fira julbord till sjöss. I år har fler än 36 500 gäster valt att äta, umgås och njuta av julstämningen ombord på Öresundslinjens elfärjor.
Julefrokost-amok på Øresundsfærger19.12.2025 09:00:08 CET | Pressemeddelelse
Aldrig har der været flere, som vil holde julefrokost til søs. Mere end 36.500 gæster har ønsket at spise og drikke deres julefrokost på Øresundslinjens færger i år.
Hamlet snart tillbaka på Öresund15.12.2025 13:57:49 CET | Pressemeddelelse
Öresundslinjens ambition om tre passagerarfärjor på batteridrift till jul behöver justeras. Färjan Hamlet, är just nu på varv för att konverteras till batteridrift, men är ännu inte helt redo för att trafikera sundet.
Hamlet ikke helt klar15.12.2025 13:57:49 CET | Pressemeddelelse
Øresundslinjens plan om at indsætte Hamlet i drift i dag må udskydes. Færgen, som er på værft for at blive konverteret til ren batteridrift, er ikke helt klar til passagerer.
Klargøring af Tyrfing trækker ud8.12.2025 12:49:51 CET | Pressemeddelelse
Samsøs kommende elfærge, Tyrfing, er kommet til Danmark og værftet i Svendborg efter en forsinket tur hjem præget af hårdt vejr. Arbejdet på færgen i Svendborg har vist sig mere omfattende end ventet, så nu bliver færgen yderligere forsinket.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
