Historisk sammensmeltning i Odense

Det er ikke nogen hemmelighed, at RealMæglerne og Jyske Bank gennem en årrække har opbygget et tæt forretningssamarbejde med fokus på kundefordele, men fredag den 16. september tages et nyt og historisk skridt i samarbejdet, når RealMæglerne Odense åbner en lokal ejendomsmæglerbutik i Jyske Banks filial på Filosofhaven 44 i Odense C. Det bliver den første bolig- og bankfilial i Danmark med Jyske Bank og RealMæglerne under det samme tag.

Foto: RealMæglerne A/S

RealMæglerne åbner ny butik i Jyske Banks filial, Filosofhaven 44, Odense C.

Kunderejsen er ikke énstrenget, når boligejerne køber og sælger bolig. Det hele begynder med en finansiering, så kommer rådgivningen – uanset om det er et køb eller et salg, man er bevæget sig ud i – og på den anden side er der for eksempel også nogle forsikringer at forholde sig til.

Derfor giver det god mening, når bankfilialen og ejendomsmæglerbutikken bor dør om dør. For kunderne vil rejsen ofte kunne føles kortere og mindre bumlet, men det er stadig op til kundernes eget frie valg, om de ønsker at benytte sig af fordelene.

Afgørende position

Jesper Hviid og Jannick Willumsen, der i mange år har drevet ejendomsmæglerforretning i Odense, åbner på fredag den 16. september deres butik nr. 2 i byen. Dagen markeres med en stor reception.

– Det er en helt særlig dag, som vi har glædet os til i flere måneder, mens forhandlingerne har stået på, og lokalerne er blevet sat i stand, fortæller Jesper Hviid.

Dagen er ikke kun et afgørende skridt i forhold til at give RealMæglerne en afgørende position på boligmarkedet i Odense og blive boligejernes foretrukne mægler. Det er også et markant skridt for hele RealMæglerne-kæden med mere end 100 butikker i Danmark, og hvor det ventes, at flere af butikkerne vil tage samme skridt og flytte under ét tag med Jyske Bank.

Ikke en eksklusivaftale

– Vi er glade for og stolte af, at Odense er valgt som de første. Det skyldes jo nok, at RealMæglerne og Jyske Bank i mange år har haft et tæt samarbejde her i Odense, og vi ser nogle klare fordele i at bo dør om dør. Det handler om, at RealMæglerne er dygtige til vurderinger, rådgivning om køb og salg af bolig og salg af boliger, mens Jyske Bank er dygtige til det med finansieringen, og sammen kan vi samlet skabe det bedste produkt til kunderne, fortæller Jesper Hviid, der sammen med Jannick Willumsen også har butik på Sdr. Boulevard 49 i Odense.

Jesper Hviid understreger, at samarbejdet ikke hviler på en eksklusivaftale med Jyske Bank. RealMæglerne er stadig en fri og uafhængig ejendomsmæglerkæde.

– I de tilfælde, hvor det er relevant, vil vi anbefale hinanden, men ellers er det kundernes eget fri valg at gøre, som de ønsker, siger han.

Jannick Willumsen, Jesper Hviid og deres Odense-team glæder sig til at se venner, forretningspartnere, kolleger samt nuværende og tidligere kunder til reception den 16. september kl. 15.00 til 18.00 i de nye lokaler på Filosofhaven 44.

Sæt til salg nu og sælg til sommer24.11.2022 09:18:38 CET | Pressemeddelelse

Overvejer du at sælge din bolig, skal du planlægge i god tid og væbne dig med tålmodighed. Et salg strækker sig nu over et længere løb end under Covid19-pandemien, og der skal arbejdes mere for at komme i mål. Det skyldes ikke mindst, at udbuddet er steget med 38 procent siden uge 7: – Der er ikke noget unormalt i det. Vi er bare tilbage til et boligmarked, der er ved at blive normalt som før corona, siger adm. direktør i ejendomsmæglerkæde.

Spar klimaet for over 60% af CO2-aftrykket, når du sælger din bolig16.11.2022 15:56:37 CET | Pressemeddelelse

Grøn Bolighandel fra RealMæglerne udleder 62,8 % mindre CO2 end almindelige bolighandler. Det viser en ny screeningsrapport, som Rambøll - bæredygtighed & klima står bag. – Vi arbejder for at finde den mest klimavenlige måde at sælge en bolig på. Resultatet viser, at der gøres store fremskridt, og vi ved allerede nu, hvordan det kan gøres endnu bedre, fortæller adm. direktør.

Køb nu og bo gratis i et halvt år4.8.2022 15:16:34 CEST | Pressemeddelelse

Højbjerg-mægler har succes med at annoncere, at køber kan flytte ind og bo gratis frem til 01/01-2023. Det vil sige, at køber har råderet over boligen, så snart alle formalia er på plads, herunder underskrevet og godkendt købsaftale, uigenkaldelig bankgaranti stillet, skøde underskrevet og betalt tinglysningsafgift af køber: – Ro til at flytte ind og falde på plads får mange til at slå til nu, fortæller Carsten Andersen, indehaver af RealMæglerne i Højbjerg.