Hilda Heick sælger ud af egen garderobe i Horsens

Kom forbi Folkekirkens Nødhjælps genbrugsbutik i Horsens torsdag den 13. februar og gør et unikt kup

Du kan møde en helt særlig gæst bag disken i genbrugsbutikken på Sønderbrogade 3 i Horsens, torsdag den 13. februar fra 12.00-15.00.

Her står hele Danmarks Hilda Heick klar til at tage imod kunderne og give dem en udsøgt betjening. Ikke nok med det har den populære sangerinde også ryddet op i gemmerne og vil sælge ud af sin personlige garderobe.

Sælger ud af egne kjoler

”Det glæder mig, at jeg kan være med til at sætte fokus på vigtigheden af genbrug, og at Folkekirkens Nødhjælps butikker oplever så stor fremgang i disse år. Jeg har valgt at tage et par kjoler med, som jeg selv er vokset fra,” siger Hilda Heick.

”Jeg håber, at andre kan få glæde af kjolerne. Pengene går til arbejdet for verdens fattigste, og da genbrug samtidig mindsker belastningen på klimaet, giver det på alle måder rigtig god mening.”

Gratis kaffe og kage

I efteråret 2019 vandt genbrugsbutikken en intern konkurrence i Black Friday-ugen. Her deltog alle Folkekirkens Nødhjælps 116 genbrugsbutikker i en konkurrence om at sælge flest varer. Butikken på Sønderbrogade omsatte for tre gange så meget som en almindelig uge. Præmien var et besøg af Hilda Heick, der er fast ambassadør for Folkekirkens Nødhjælp, og torsdag den 13. februar inkasseres gevinsten.

”Vi glæder os rigtig meget til at vise vores flotte butik frem for Hilda og de mange kunder. Vi skal nok sørge for, at der er masser af kage og kaffe til alle, ” siger Alf Jensen, der er daglig leder af butikken.

Butikken er åben for alle, der har lyst til at gøre et sjovt fund eller blot vil hilse på Hilda Heick.

---------------------------------------------------------------------------

Invitation: Alle medier er velkomne på dagen. For yderligere information kontakt venligst Birgitte Birk, genbrugskonsulent i Folkekirkens Nødhjælp, E-mail bibi@dca.dk, Mobil 29699155

H.K.H. Prinsesse Marie modtager 3,41 mio. kroner til nye madspildsbutikker på vegne af Folkekirkens Nødhjælp25.11.2019 11:11:24 CETPresseinvitation

Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Marie gæster mandag den 2. december 2019 Københavns Sydhavn. Her vil Prinsessen hilse på de mange frivillige, der snart kan slå dørene op til Folkekirkens Nødhjælps fjerde Wefood-butik. Under besøget vil Prinsessen på vegne af Folkekirkens Nødhjælp modtage 3,41 mio. kr. af Salling Fondene til åbningen af flere Wefood-butikker.