Hilda Heick sælger ud af egen garderobe i Horsens

Kom forbi Folkekirkens Nødhjælps genbrugsbutik i Horsens torsdag den 13. februar og gør et unikt kup

Du kan møde en helt særlig gæst bag disken i genbrugsbutikken på Sønderbrogade 3 i Horsens, torsdag den 13. februar fra 12.00-15.00.

Her står hele Danmarks Hilda Heick klar til at tage imod kunderne og give dem en udsøgt betjening. Ikke nok med det har den populære sangerinde også ryddet op i gemmerne og vil sælge ud af sin personlige garderobe.

Sælger ud af egne kjoler

”Det glæder mig, at jeg kan være med til at sætte fokus på vigtigheden af genbrug, og at Folkekirkens Nødhjælps butikker oplever så stor fremgang i disse år. Jeg har valgt at tage et par kjoler med, som jeg selv er vokset fra,” siger Hilda Heick.

”Jeg håber, at andre kan få glæde af kjolerne. Pengene går til arbejdet for verdens fattigste, og da genbrug samtidig mindsker belastningen på klimaet, giver det på alle måder rigtig god mening.”

Gratis kaffe og kage

I efteråret 2019 vandt genbrugsbutikken en intern konkurrence i Black Friday-ugen. Her deltog alle Folkekirkens Nødhjælps 116 genbrugsbutikker i en konkurrence om at sælge flest varer. Butikken på Sønderbrogade omsatte for tre gange så meget som en almindelig uge. Præmien var et besøg af Hilda Heick, der er fast ambassadør for Folkekirkens Nødhjælp, og torsdag den 13. februar inkasseres gevinsten.

”Vi glæder os rigtig meget til at vise vores flotte butik frem for Hilda og de mange kunder. Vi skal nok sørge for, at der er masser af kage og kaffe til alle, ” siger Alf Jensen, der er daglig leder af butikken.

Butikken er åben for alle, der har lyst til at gøre et sjovt fund eller blot vil hilse på Hilda Heick.

---------------------------------------------------------------------------

Invitation: Alle medier er velkomne på dagen. For yderligere information kontakt venligst Birgitte Birk, genbrugskonsulent i Folkekirkens Nødhjælp, E-mail bibi@dca.dk, Mobil 29699155

Folkekirkens Nødhjælp: Kvart mio. kr. fra Augustinus Fonden til corona-sikring af genbrugsbutikker23.4.2020 14:35:16 CESTPressemeddelelse

Folkekirkens Nødhjælp går i gang med at corona-sikre organisationens genbrugsbutikker, så en gradvis åbning kan finde sted over de næste måneder. Organisationen har modtaget 265.608 kroner til diverse værnemidler af Augustinus Fonden. Dermed kan frivillige og kunder føle sig trygge i genbrugsbutikkerne. Pengene kommer til at gå til sikkerhedsforanstaltninger, som mange danskere allerede kender fra den nye virkelighed i supermarkederne. Fremover vil der med andre ord være håndsprit, engangshandsker, plexiglas foran kassen og ’hold afstand’-linjer, når der handles brugt tøj, møbler, bøger etc. Vigtig donation, der gør genåbning mulig ”Vi er utroligt glade for den flotte donation fra Augustinus Fonden. For Folkekirkens Nødhjælp er det helt afgørende, at en gradvis åbning af vores genbrugsbutikker sker forsvarligt og efter myndighedernes anvisninger. Men der kommer til at gå et stykke tid, før vores 3600 frivillige har alle butikkerne oppe at køre og med normale åbningstider,” siger Birgit