Her er vinderne på skrabejulekalenderen fra Quick. Danske Spil efterlyser endnu en millionær

Fire ud af fem gevinster på den legendariske julekalender er fundet. Danske Spil opfordrer til, at man kigger grundigt efter derhjemme
Næsten alle vindere af førstepræmien på en million kroner er fundet. (Foto: Danske Spil)

Voksenjulekalenderen fra Danske Spil er en klassiker og har været en favorit i de danske hjem siden 1994, hvor det første eksemplar kom på gaden. Næsten alle vinderne af julekalenderen fra 2020 er nu fundet. Hvert år er der i alt fem x 1.000.000 kroner på spil, og indtil videre er der fire danskere, der har skrabet sig til en milliongevinst. Så man kan med fordel tælle juletræerne endnu engang, for der mangler altså stadig den sidste vinder af en million skattefri kroner.

-For os er den klassiske Quick julekalender noget helt særligt. Den har været med os i over et kvart århundrede og giver spænding og gode familieoplevelser hele julen igennem. Det betyder derfor også meget for os, at alle får deres gevinster. Lige nu mangler vi at finde den sidste vinder, så vi vil gerne opfordre til, at man tjekker sine juletræer en ekstra gang samt kigger bag køleskabet eller i skuffen, om der skulle ligge en og gemme sig. Det har vi oplevet før, siger adm. dir. i Danske Lotteri Spil, Pernille Wendel Mehl.

Vinderne af milliongevinsten er fordelt over hele landet. Fra Helsingør til Taastrup og fra Nakskov til Haarby.

-Efter så vanvittigt et år som 2020 har været på grund af corona, så glæder det mig ekstra meget, at fire – og forhåbentlig snart - fem heldige danskere starter 2021 som millionærer. Jeg ved godt, at verden stadig er i nedlukning, så der går nok lidt tid før, man kan komme rigtig i gang med at bruge pengene. Men så er der jo god tid til at drømme og planlægge, lyder det fra Pernille Mehl.

Vinderne med lod til en værdi af 1.000.000 kroner er købt hos:

• Føtex City 2, Cityringen 24, 2630 Taastrup
  • Meny Nakskov, Havnegade 69, Nakskov, 4900
  • Superbrugsen Haarby, Algade 41. 5683, Haarby
  • Kvickly Prøvestenen Helsingør, Birkedalsvej 5, 3000 Helsingør

Fakta:

-  Skrabejulekalenderen fra Quick kan i år fejre 26 -års jubilæum. Da den blev lanceret, blev den kaldt 'julekalenderen til de voksne´.

-  Hvert år bliver der solgt omkring 2.2 millioner kalendere.

- Hovedgevinsten har altid været en million kroner. I dag er der gevinster på ned til 50 kroner og på hvert tredje lod.

- Den har altid kostet 50 kroner.

- 40 procent af danskerne skraber julekalenderen før juleaften.

-  700.000 danskere kan vinde 50 kroner.

Danske Spil vil meget gerne i kontakt med vinderne og kan kontakte Camilla Cornelius på 30851777.