Her er hotellerne, vi helst vil bo på

Del
Når danskerne skal booke et ophold, er der tre kriterier, der skal være i orden; pris, værelser og beliggenhed. YouGov har set nærmere på danskernes præferencer.
Photo by Marten Bjork on Unsplash
Photo by Marten Bjork on Unsplash

YouGov har undersøgt danskernes holdning til de største hotelkæder og feriecentre i Danmark, og spurgt dem, hvilke kriterier, der er vigtigst, når de booker et ophold.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Danskerne er prisbevidste, og prisen på opholdet er også et af de vigtigste kriterier for hver anden dansker (48%), når de skal booke et ophold. Næsten ligeså mange danskere (44%) angiver, at pæne og rene værelser er et af de vigtigste kriterier, mens hver tredje (34%) angiver beliggenhed.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Comwell er den hotelkæde, som flest danskere forbinder med god kvalitet og med værdi for pengene sammen med Scandic Hotels, og det er også på Comwells hoteller flest danskere (21%) ville overveje at booke et ophold ved næste rejse. Scandic Hotels kommer på andenpladsen (19%), mens Radisson Blue Hoteller indtager tredjepladsen (14%) tæt forfulgt af Best Western Hotels (13%).

Her er danskerne, der vil vælge Comwell

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

YouGov har set nærmere på, hvad der kendetegner danskere, der overvejer at booke deres næste ophold på et af Comwells hoteller ved hjælp af YouGovs segmenteringsværktøj, YouGov Profiles.

Målgruppen rejser meget, også indenrigs, og 19% forventer at booke et privat ophold på et hotel eller feriecenter i Danmark inden for de næste 3-6 måneder.

Ansatte i den private sektor er overrepræsenteret (39% mod 31% af befolkningen) samt folk med en personlig indkomst på 400.000 kr. og derover (38% mod 28% af befolkningen).

Skal man fange denne målgruppes opmærksomhed, kan det med fordel foregå online eller gennem Tv-reklamer.

Se flere resultater fra undersøgelsen her

Om undersøgelsen

YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af 25 af de største hoteller og feriecentre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 2406 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 16. juli 2019.

YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019.

Læs mere om YouGov Profiles

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Photo by Marten Bjork on Unsplash
Photo by Marten Bjork on Unsplash
Download
YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af 25 af de største hoteller og feriecentre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 2406 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 16. juli 2019.
YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af 25 af de største hoteller og feriecentre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 2406 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 16. juli 2019.
Download
YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af 25 af de største hoteller og feriecentre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 2406 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 16. juli 2019.
YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af 25 af de største hoteller og feriecentre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 2406 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 16. juli 2019.
Download
YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019.
YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye