Her er EWIIs nye bestyrelse

Valget til EWIIs bestyrelse er vel overstået, og EWII kan nu præsentere de forbrugervalgte, der har stillet sig til rådighed for bestyrelsesarbejdet i koncernen de næste fire år.
EWII har valgt den bestyrelse, der skal sidde i koncernen de næste fire år. Modelfoto.

Formand for bestyrelsen blev Anders Skovdal, der glæder sig til at begynde arbejdet. Valget som næstformand faldt på Morten Hansen.

”Det er altid spændende med en valgperiode, som der nu er sat et flot punktum for. Den nye bestyrelse er valgt af koncernens øverste myndighed, repræsentantskabet, og indeholder gode, solide kompetencer, så der er ingen tvivl om, at det er et stærkt hold. Vi kan trygt gå ind i 2023 sammen,” lyder det fra den netop valgte formand.

Også administrerende direktør i EWII Koncernen, Lars Bonderup Bjørn, er tilfreds med, at bestyrelsen nu er på plads.

”Det, jeg interesserer mig mest for, er at bestyrelsen har gode arbejdsbetingelser og bedste mulighed for at træffe de nødvendige beslutninger. Så for mit vedkommende glæder jeg mig over en livlig valgkamp med gode perspektiver, og nu ser jeg frem til et godt samarbejde – vi har meget, vi skal nå,” siger direktøren med reference til den igangværende energikrise, indefrysningsordningen, beslutningen om at blive landsdækkende på bredbåndsområdet, fibernettets udrulning, den grønne omstilling – og alt det løse.

Listen over den nye bestyrelse

Valgt i Kolding-kredsen er:

Jørn Pedersen, Morten Hansen, Per Bødker Andersen, Per Vinding Nielsen

Vejen-kredsen:

Bent Jørgensen.

Middelfart-kredsen:

Allan Buch

Fredericia-kredsen:

Carl Johan Sørensen, Kurt Dahl-Petersen, Peder Tind.

Vejle-kredsen:

Anders Skovdal, Jacob Bogh Nielsen, Jens-Anker Gjelstrup, Lotte Vestergaard.

Bornholm-kredsen:

Laila Larsen Kildesgaard, Maja Felicia Bendtsen.

Derudover er medarbejderne repræsenteret ved to medarbejderrepræsentanter: IT-konsulent Christian Holmgaard og bygningskoordinator Søren Kildesgaard.

Lars Bonderup Bjørn, administrerende direktør i EWII Koncernen, på telefon: 23 23 71 18

Koncernen har hovedkvarter i Trekantområdet, hvor vi er leverandør af elnet, vand, varme og fiber. Derudover sælger vi el, bredbånd, ladestandere og giver energirådgivning til kunder over hele landet. Vi driver ligeledes elforsyningen på Bornholm.

Vi bygger Danmarks grønne infrastruktur med høj forsyningssikkerhed, og vi vægter, at det skal være nemt at være kunde hos os.

EWII er en af Trekantområdets største private arbejdspladser med mere end 600 medarbejdere.

EWII sender overfladevand til tørkeramte Barcelona1.4.2024 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

APRILSNAR 2024: Energikoncernen tager hul på et storstilet projekt, der er navngivet Atlantis, og regner med at skulle investere 3 milliarder kroner for at udjævne udfordringer med for meget og for lidt vand, som klimaforandringer skaber i Europa. EWII omdanner ellers ubrugelige brintrør til en europæiske vandmotorvej, hvori overskydende regnvand fra Trekantområdet vil blive sendt til tørkeramte regioner i Sydeuropa.