YouGov Denmark

Her er de unges favoritter

Del
Netflix topper de unges top-10, mens Danske Spil har rykket mest siden sidste år, viser YouGov ranking blandt de 18-34 årige.

YouGovs NextGen-ranking er baseret på højeste Word Of Mouth-score (de varemærker man taler mest om) blandt alle de varemærker, som de unge mellem 18-34 år har hørt noget positivt om.

Top Word Of Mouth-score (WOM)

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Netflix topper igen i år de unges ranking med en WOM-score på 68,3%. Netflix har stået bag adskillige prisvindende serier, film og dokumentarer det seneste år og har altså skabt masser af indhold at tale om, og det er da heller ikke kun i Danmark, at Netflix topper blandt de unge. Netflix topper også de unges ranking in USA, Storbritannien og de andre nordiske lande.

MobilePay indtager igen andenpladsen på de unges top 10 med 58,5% i WOM-score.  Rema 1000, som også er en af højdespringerne i år, er rykket syv pladser frem til en tredjeplads med en WOM-score på 56,9%. Rema 1000 har generelt set haft medvind, og ligger også i toppen af YouGov BrandIndex image-ranking, som måler den overordnede sundhedstilstand af et varemærke i hele befolkningen.

Tesla og H&M er ude af dette års top 10. Sygeforsikringen Danmark og Pepsi er til gengæld kommet ind på top 10.

Højdespringere i 2019

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

YouGov BrandIndex har også set på, hvilke varemærker der har forbedret deres WOM-score mest. Danske Spil kan glæde sig over at være højdespringere blandt de unge. Danske Spil har forbedret deres WOM-score med 8,7 procentpoint, hvilket kan hænge sammen med en større digital satsning herunder på SoMe.

Matas, som i 2018 søsatte en ny digital strategi og har øget sit onlinesalg, er den anden højdespringer, som har fået markant mere omtale i år. Matas har forbedret sin WOM-score med 8 procentpoint.

Se rankings fra andre lande her

Om de unges ranking

I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 400 varemærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Vi har kun medregnet varemærker, som har opnået minimum 200 interview i perioden.

WOM-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har talt om gennem samtale, online eller sociale medier inden for de sidste to uger.

BUZZ beregnes ved at spørge respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie.

Data er fra 1. september 2018 til 31. august 2019.

Læs mere om YouGov BrandIndex

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Vi har kun medregnet varemærker, som har opnået minimum 200 interview i perioden.
De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Vi har kun medregnet varemærker, som har opnået minimum 200 interview i perioden.
Download
De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Vi har kun medregnet varemærker, som har opnået minimum 200 interview i perioden.
De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Vi har kun medregnet varemærker, som har opnået minimum 200 interview i perioden.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

Vi forbinder data og giver dig muligheder

YouGovs Plan & Track-værktøjer hjælper vores kunder med at identificere og forstå deres kernekundesegmenter og følge effekten af reklame-, markedsførings- og PR-strategier og kampagner og løbende måle varemærkeopfattelsen.

BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 300 brands. Der måles på brands indenfor flere sektorer, så som kunde på BrandIndex får du ikke bare et real-tids billede af dit eget brand, men også sundhedstilstanden på dine konkurrenter og sektoren som helhed.

BrandIndex gennemføres både på nationalt og internationalt plan. Du kan overvåge dit brand i et enkelt land, sammenligne på tværs af lande eller overvåge det samlede billede.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye